Op de fiets in de regen

Hoe kleden jullie je baby/dreumes aan op de fiets bij regen? Marie heeft een zomerjasje dat ze meestal aan heeft en bij echte hoosbuien krijgt ze haar winterjas met capuchon aan. Verder zit ze redelijk beschut achter haar scherm (Yepp) en fietsen we kleine stukjes (naar/van kdv). Ik ben op zoek naar een regencape, maar die zijn in maat 74-80 niet te vinden. Dus tips??

In de regen gaan wij wel wandelen, met de hond, maar pak ik de auto ipv de fiets! Ik heb wel eens een regenhoes gezien voor boven het kinderzitje! Is dat wat? Succes!

Als dat kan ga ik idd ook met de auto of lopen. Maar ik ga altijd op de fiets naar het werk en breng haar/haal dus altijd met de fiets. Met de auto is geen doen, omdat ik dan als we thuis komen de auto niet meer kwijt kan :roll: Bovendien is met de fiets sneller. Lopen hebben we gedaan toen ze nog niet op de fiets kon, maar dat kost zoveel tijd!

Dus graag fietseninderegentips :wink:



Een regentunnel zou ideaal zijn, maar die kan ik alleen vinden voor op een Bobike zitje.

weet niet of die voor de Yepp bestaat/ of het past… maar voor de gewone Bobike bestaat een raincover.

Idd een soort van tunnel waar het kind onder zit.

Iets van 25 euro mee ik mij te herinneren.



En anders een grotere maat poncho.

Eerst de kleine dame gewoon in het fietsstoeltje en dan die poncho er helemaal overheen (dus over de gordels en het stoeltje).

oh zie net dat je zelf al die voor Bobike had gevonden, erg goed gelezen dus :oops:

hier gewoon de kleinste maat regencape. kom je best een eind mee

Je zou even kunnen zoeken bij duitse winkels als babywalz, jako-o, die hebben vaak veel meer spul om kinderen buitente latenspelen met slecht weer. Ik heb volgens mij vij jako ooit een regentinbroekje met poncho besteld in mt 80 of 86, die droeg de oudste toen op de fiets. Nu heb ik een fietskar.

@Fietje wrote:

hier gewoon de kleinste maat regencape. kom je best een eind mee


Welke maat is dat en waar heb je hem gekocht?

hema van jip janneke de kleinste ragencape

@ingemamavan2 wrote:

hema van jip janneke de kleinste ragencape




die dus, bij de hema, geen idee welke maat eigenlijk.

even nagezocht, is maat 86/92



hij zit tuurlijk wel wat ruim, maar is een prima oplossing voor de kleinere stukken.

wij hebben 98/104 zit ook prima alleen niet om mee te lopen want dan veel te lang

die regenhoes van bobike is ideaal, heb hem vaak gebruikt! Nu zit Jayden achterop, heeft hij zijn regenpak aan als het regent :slight_smile:

Ik heb gewoon een regenpak maat 86/92 gekocht bij de Hema van Jip en Janneke. Qua lengte komt ie tot de knieën en als ze dan in het zitje zit hoeft ze geen broek aan :slight_smile: Mouwen moet je wel even omslaan maar dat kan prima hiermee. En komend jaar veel plezier ervan want eer dat zij in die maat zit zijn we wel een jaartje verder :slight_smile:

Overigens doe ik dan niet haar jasje eronder maar een vestje. Jasje gaat dan wel mee.



Edit: M. is nu zo’n 75 cm en gaat nu naar maat 80, even om aan te geven hoe groot ze is :slight_smile: Want tot op de knieën zegt dan niet zoveel natuurlijk :slight_smile:

hier en in de buurt en in steenwijk en omgeving hadden ze op het moment dat ik ze echt nodig hadden niet kleiner dus vandaar een maat groter

Vuilniszak met een gat erin :shifty: ?

Ik zie net dat ze bij de H&M online store sneeuwbroeken vanaf maat 68 verkopen, die zou je toch ook in de regen aan kunnen doen :think: En daar dan een lekkere regenjas bij :slight_smile:

Ik heb een poncho in maat74. Maar deze begint nu al wat te klein te worden, dus ik zoek nu een grotere maat. Ik had deze gevonden op internet (weet niet eens meer welke winkel), gewoon ff googlen.