Op de buik slapen ...

Even een vraagje zijn er mensen die hun baby wel op de buik laten slapen ?

Op de cresh doen ze dit namelijk en Veron vind het heerlijk , ik denk erover om dit overdag dan thuis ook te doen aangezien hij zijn hoofd zelf ook goed kan draaien …

Nu dacht ik hoor graag meningen dus vandaar

Groetjes loes

Oh, moeilijk dan he! Zeker als Veron het zo lekker vind!

Ik weet het niet precies, maar was het niet zo dat als je beeb idd zijn hoofdje goed kan draaien het geen probleem is? :think:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Idd Thije slaapt ook altijd op zijn buik en eigelijk al meteen vanaf het begin,maar dan wachte mamma tot die sliep en dan hoppa voorzichtig op de rug leggen.

maa rmet een maand of 3 draaide hij zelf al en tja dan kan die dus heen en terug en ook zijn hoofdje optillen.

Dus toen maar zo gelaten.

Yeline heeft altijd al op dr buik geslapen anders wil ze niet :inlove:

Het heeft niet alleen met het hoofdje kunnen draaien te maken, maar ook dat wanneer ze op de buik liggen, ze niet goed de buik ademhaling kunnen doen. Daardoor kunnen ze minder zuurstof krijgen, en juist verder wegzakken…

Heb dus wel gekeken wat nou de redenen zijn van het niet op de buik laten slapen, maar desondanks wilden mijn twee zoons ook op de buik liggen.

@dyfaine wrote:

Even een vraagje zijn er mensen die hun baby wel op de buik laten slapen ?

Op de cresh doen ze dit namelijk en Veron vind het heerlijk , ik denk erover om dit overdag dan thuis ook te doen aangezien hij zijn hoofd zelf ook goed kan draaien …

Nu dacht ik hoor graag meningen dus vandaar

Groetjes loes

:shock: sorry hoor…

Heb je daarvoor getekend? Ze mogen je kindje niet zomaar op zijn buik leggen hoor! In ieder geval op het kdv waar ik werk moeten ouders een verklaring tekenen dat het oke is als we hun baby op de buik te slapen leggen. Dit ivm de toch (vermoedelijke) vergrote kans op wiegendood…

Als hij gewoon goed slaapt op zijn rug/zij zou ik dat blijven doen :slight_smile:

Keek daar ook een beetje van op eigelijk… Hier moet je ook tekenen tot een bepaalde leeftijd, daarna bepalen de kindjes het zelf… (Jayden was al anderhalf toen ie daarheen ging dus heb nooit hoeven tekenen)

Ik zit hier met een kind dat niet slaapt, tenzij hij op zn buik ligt. Weet echt niet goed hoe ik dit op moet lossen, hij is nog zo klein en het is zo eng…

Antwoord op je vraag: Ja, ik laat Joas op zn buik slapen. Maar ik ben voortdurend in de buurt, laat hem echt niet alleen!

Ik werk ook op een kdv en bij ons moet ook getekend worden voor buikligging voor het eerste jaar en wij moeten ze draaien en gaan zéker niet zelf een kindje op de buik leggen :naughty:

Ik ben sowieso erg antibuikligging :shifty:

Ga de discussie verder niet aan maar ik legde mijn kids liever op de rug of ingebakerd óf tussen 2 goede rolletjes op de zij dan ooit op de buik het is gewoon bewezen dat wiegedood ermee in verband staat :thumbdown:

Dus dit is mijn mening :shifty:

Ik heb nooit iets getekend maar goed daar ga ik niet echt moeilijk over doen …

Ik leg hem nu overdag af en toe op de buik en hij vind het heerlijk snachts gewoon lekker op zijn zij in de zijligger.

En ja wat betreft wiegedood bewezen , ik geloof dat dat nog steeds niet echt bewezen is maar buiten dat denk ik ook dat je niet alles kan voor komen en tuurlijk doe je alles eraan om je kindje het beste te geven .

Ik volg me hart , dat is denk ik de beste manier

Denk dat je uren over wel niet kan discuseren en dat was niet de bedoeling was alleen nieuwschierig of er mensen zijn die het wel ook doen .

Dank je voor je reactie

Groetjes loes

Volg inderdaad je gevoel. Bas sliep pas laat op zijn buik, maar meer om dat hij het zelf niet wilde, had hij eerder gewild had ik het gewoon gedaan.

@renzosmam wrote:

Ik werk ook op een kdv en bij ons moet ook getekend worden voor buikligging voor het eerste jaar en wij moeten ze draaien en gaan zéker niet zelf een kindje op de buik leggen :naughty:

Ga de discussie verder niet aan maar ik legde mijn kids liever op de rug of ingebakerd óf tussen 2 goede rolletjes op de zij dan ooit op de buik het is gewoon bewezen dat wiegedood ermee in verband staat :thumbdown:

Het is NIET bewezen dat buikligging wiegedood veroorzaakt. Ik moet dat toch ff corrigeren.

Het aantal sterfgevallen nam af toen men baby’s op de rug ging leggen maar daarmee is nog niet wetenschappelijk aangetoond dat buikligging wiegedood veroorzaakt.

Er zijn wel een aantal factoren die wiegedood kunnen veroorzaken maar concreet weet men het niet.

Verder: als je kind aangeeft dat het op de buik het lekkerst ligt zou ik dat gewoon doen.

Ik laat chiara sins 4dagen nu ook s’nachts op de buik slapen…

Doodeng de eerste nacht, maar ze slaapt er een stuk rustiger en een stuk langer. Er kan me zoveel verteld worden, maar als mijn meisje slaapt en goed, ga ik haar niet pesten door dr op haar rug te leggen. Moet er wel bij zeggen dat ze heel erg sterk in haar nekje is.

We hebben Kevin ook vanaf 2 maanden op zijn buik laten slapen. Eerst met constant toezicht, later werd dat steeds minder tot we er zelf aan gewend waren. Hij sliep er heerlijk mee, en nog steeds.

Hij kon toen al wel zelf z’n hoofdje draaien.

je weet het al van juul en sil he … :wink:

beide kids sliepen overdag dus altijd op hun buik maar WEL als ik er dicht in de buurt was /ben.

sinds een goeie week trouwens juul ook niet meer want ze gaat nu overdag gewoon naar bed en dan ligt ze in haar zijslaper dus op de buik ligt ze nu alleen nog maar als ze aan het spelen is…

Ben wel erg blij met bepaalde reacties die ik hier lees, ik voel me elk moment dat Joas op zn buik ligt een ontaarde moeder, maarja… hij vindt het zó lekker… (En geloof me: als jij dag in dag uit met een kind zit dat niet slaapt, en hij slaapt wél op zn buik dan maakt die buikligging even niet zoveel meer uit)

CB zei mij ook trouwens dat er geen verband is aangetoond tussen wiegedood en buikligging.

@Alesi wrote:

@renzosmam wrote:

Het is NIET bewezen dat buikligging wiegedood veroorzaakt. Ik moet dat toch ff corrigeren.

Het aantal sterfgevallen nam af toen men baby’s op de rug ging leggen maar daarmee is nog niet wetenschappelijk aangetoond dat buikligging wiegedood veroorzaakt.

Er zijn wel een aantal factoren die wiegedood kunnen veroorzaken maar concreet weet men het niet.

Verder: als je kind aangeeft dat het op de buik het lekkerst ligt zou ik dat gewoon doen.
Goed lezen!!

In verband staat en ieder moet zelf bepalen welk risoco zij ermee nemen.

En ik vind het niet erg toevallig dat sinds ‘‘ze’’ buikligging afraden het sterfteaantal aan wiegedood is gedaald,maar dat is mijn mening.

Ik zou eerder inbakeren dan buikligging aanleren,maar ik voel me er persoonlijk niiet lekker bij dus zou dat niet doen…

En ik wil dat gewoon wél gezegt hebben…als er iets is waarvoor je dan kiest dan weet je wel alles…er is hier op KoK een mama wel haar beeb verloren aan wiegedood en die sliep wel op de buik en die voelt zich daar dus wel ‘‘schuldig’’ over…dus je mag toch wel alle kanten horen als je vraagt wat mensen ervan vinden!?

Wat je doet moet je zelf weten,het is jouw beeb en jij ken hem/haar het beste!

Dus niemand is ontaarde moeder hoor :hug: