op de buik liggen

Matteo wil het liefste de hele dag en nacht op zn buik liggen… overdag vind ik dat prima, want ik heb em dan in het zicht liggen… maar snachts vind ik het eigenlijk wel eng…

nu heb ik gezien dat hij sinds 4 dagen zn hoofd zelf om kan draaien naar de andere kant… dus op zich zou je zeggen dat hij op zn buik kan liggen, omdat hij zelf wel kan draaien… en toch blijf ik het eng vinden… maar matteo vindt het zo geweldig… als ik em op zn buik leg om te slapen, dan wordt hij ook boos en probeert dan zelf om te draaien (wat hij natuurlijk nog niet kan)

wat zouden jullie doen?

je bedoelt dat hij boos wordt als je hem op zijn rug legt?..

zolang hij nog niet zelf kan draaien(helemaal draaien) zou ik hem toch nog op zijn rug blijven leggen hoor… is toch wel eng…

als hij zelf kan draaien, heb je het toch niet echt meer in de hand… en ze zijn dan zelf zo sterk dat ze hun hoofdje ook op kunnen tillen…

k zou m ook zeker op zijn rug blijven leggen…

Misschien inbakeren omdat buikslapers de tegendruk dus lekker vinden en een bakerdoek dat ook geeft…

inbakeren vindt hij ook niet prettig… hij wil zn armpjes los… ik heb em in een doek ingebakert… maar hij is zo sterk dat hij zn armpjes er gewoon uitkrijgt… en naar mijn idee zit die doek toch echt strak!

als hij ze er een keer niet uitkrijgt, dan gilt hij net zolang totdat ik de doek weer losmaak en dan is het goed…

misschien het dekentje gewoon strak in stoppen, zodat hij de druk op zijn borstje voelt?

Ik zie nu pas hoe jong matteo is, echt nog niet op zijn buikje leggen hoor!!!

Ik heb Jayden wel vrij snel op zijn buik gelegd, en dus echt omdat hij zelf aangaf dit te willen. Maar hij was ook zo sterk met zijn nekje, én ik deed het eerst alleen als ik erbij was, dus overdag. Heb hem eens expres met zijn neus naar beneden neergelegd, en hij draaide zelf dus meteen zijn hoofdje opzij…

Maar het gaat dus niet alleen om het hoofdje draaien, dus stikken in het matras. Maar als je op je buik ligt, dan adem je ook anders. Oppervlakkiger, en dan heb je kans dat je steeds verder wegzakt (zuurstof tekort). EN zo is er dus de kans dat je kindje helemaal stopt met ademen…

Maar je moet het zelf weten, en goed in de gaten houden. Ik heb mij er toen meer in verdiept omdat ik niet zomaar wat van het CB wilde aannemen, en heb wat voorzorgmaatregelen genomen:

• geen matras beschermer (plastic)
  • geen losse dingen in de ledikant
  • laag opmaken

Maargoed, ik had toen dus niks gezegd tegen het CB, want die hadden er een uitgesproken mening over (vast terecht). Maar nu heb ik het wel gezegd (ander CB trouwens) dat ik dit altijd heb gedaan, en dat Jayden nog steeds op zijn buik ligt (kan 's nachts geen luier verschonen, want op de commode draait hij ook automatisch in zijn slaap om naar zijn buik, als hij dus echt nog ver weg is bedoel ik :mrgreen: …)

EN hun zeiden wat ik zelf ook vond: je moet naar je eigen moedergevoel luisteren, en dus naar je kind. Dát is het belangrijkste, en als je dan maar de juiste voorzorgmaatregelen neemt…

(ohoh, ik ben nu al bang voor de reacties :oops: )

Het lijkt me toch sowieso niet goed dat een kindje alleen maar op de buik wil liggen? Leonie wilde alleen maar op haar rug, die hebben we toch af en toe even op de buik gelegd ‘om te oefenen’. Nu slaapt ze zelf af en toe op haar buik, maar ze kan nu ook zelf draaien.

Misschien voelt het voor hem niet prettig op de rug?

Dankzij dit forum kwam ik bij de osteopaat, want Carlijn wilde juist NIET op haar buik liggen: BRULLEN!!!

Bleek haar middenrif niet goed te zitten… Na een paar behandelingen ligt ze prima op haar buikje.

Dus misschien zit er ergens bij Matteo iets niet helemaal goed waardoor hij niet op zijn rug wil liggen?

Met Jayden was niks mis met de rug, maar is gewoon echt een buikslaper.

Tyrone vind het ook heerlijk om op de buik te liggen en slapen, maar dat mag hij alleen nog op onze buik. In zijn wiegje ligt hij op de rug. Dan slaapt ie ook goed, maar soms wat moeilijker… Maarja, wat wil je als je kan kiezen tussen bij papa en mama slapen, of in een koude wieg :mrgreen: Maar als ie eenmaal slaapt is het goed!

Ik vind het trouwens niet raar dat een kind alleen op de buik wil liggen: ik vind dat ook lekkerder dan op mijn rug!