Oortjes schoonmaken

Hoe maak ik de oortjes van Quillan goed schoon. En dan bedoel ik de gehoorgang daar zit namelijk aardig wat smeer, en om er met een wattenstaaf in te gaan porren dat doen we maar niet.



Gr Marielle :vlinder:

waarom wil je het schoonmaken schat? :angel: want wat je er niet uitkrijgt met je vinger zou ik lekker laten zitten… :silenced:

ik gebruik altijd van de babywattenstaafje (zijn met dikkere kop, zodat je niet in het oor kan komen). Dan maak je net het randje mee schoon, wel zo fris…



hema, kruidvat … overal kan je ze kopen

hele schone oren zijn niet goed hoor

dan kan je allerlei dingen weer krijgen zoals eczeem :?

Fai ik wil ze schoonmaken omdat het er vies uit ziet, en ik maak de schelp wel schoon maar dat begin van de gehoorgang :sick:

En nu zei de huisarts ook dat hij best veel oorsmeer had.

@marielle wrote:

Fai ik wil ze schoonmaken omdat het er vies uit ziet, en ik maak de schelp wel schoon maar dat begin van de gehoorgang :sick:

En nu zei de huisarts ook dat hij best veel oorsmeer had.






heb je niet zo’n lange gel-nagel waarmee je dat goedje eruit kan scheppen :mrgreen:



Maar ik snap het Jel… is net als snotjes dus… hebben een functie maar ziet er niet echt ‘lekker’ uit… tja ehmmm… ik weet het niet… mij is altijd verteld dat wat je er niet uit krijgt met je vinger, moet blijven zitten… en dus je pinkie finger erin of zo… :slight_smile:

:lol: :lol:



Helaas heb geen gelnagels meer, maar ik laat ze binnenkort weer zetten.



Speciaal voor de snot en de oorsmeer

Een familie lid van me heeft van die lange pink nagels… heel spits… hhahahaa… die zijn daar goed voor… :mrgreen:

Hier hetzelfde probleem, ik kreeg het advies om 1 keer in de 2 weken een drupje olie in het oor te doen zodat het niet een te vaste korst kan worden. En idd, nóóit met een wattenstaafje eruit proberen te peuteren!

ik krijg het advies van kno en kinderarts om lekker te laten zitten wat er zit

en alleen de oorschelp schoon te maken (voor het zicht)

niet de gehoorgang, want dan heb je kans dat de boel weer verstopt.

Of dat je het ‘doorduwt’, de rotzooi… en dan vormt het zo’n prop achterin en die moet je vervolgens weer uit laten spuiten… gadverrrr… dat vond ik dus kei eng… :sick: