Oortje wrijven - beetje spoed

Onze kleine man is poepieverkouden en wrijft constant over z’n oor. Jammerend huilen, rode wangen. Het enige wat hem (nu) stilhoudt, is Sesamstraat.

Zijn dit verschijnselen van oorontsteking (ook al heeft hij tot zover volgens de thermometer geen koorts)(behalve dat Sesamstraat)

Moet ik meteen HAP bellen? Moet ik een nacht aankijken?

Moet ik bij voorbaat paracetamolzetpil doen? Moet ik de nacht aankijken?

(jullie snappen dat ik wat voor-bezorgd ben over onze nachtrust)

Kan goed dat hij oorontsteking heeft :hug:

Huisartsenpost doet waarschijnlijk niets. Oorontsteking gaat in de meeste gevallen binnen 3 dagen weer over.

Gewoon een paracetamol geven voor het slapen gaan! Is alleen maar fijn voor hem toch?

De ‘normale’ dingen doe je waarschijnlijk al? Ui naast z’n bed, luuf smeren, neus-spray/druppels, hoofdeind van het bed wat hoger, en heel hard hopen dat hij heerlijk zal slapen, want dat is toch nog het beste medicijn :hug:

Even neusspray/ zoutoplossing halen bij de weekendapotheek. Grote kans, dat je oorontsteking kunt “voorkomen”. Zolang hij geen koorts heeft, zal HAP niets doen.

Zijn de achterste kiezen al door trouwens?

Ja, neussprayen en paracetamol geven.

Als hij echt veel last heeft en toch koorts krijgt zou ik wel naar de ha gaan hoor. Nure heeft wel eens een flijke oorontsteking gehad en toen had hij echt veel pijn. Heel zielig. Hij heeft toen wel antibiotica gekregen.

Je kan altijd gewoon even bellen. Ze hoeven nl geen koorts te hebben bij een oorsontsteking.

Toen Anique een jaar was ook huilen, telkens naar haar oortje grijpen enz. Maar geen koorts, toch de ha-post even gebeld en we mochten even langs komen.

Ze had in beide oortjes een behoorlijke oorontsteking waarvan er eentje op knappen stond…

@dolfijntje12 wrote:

Je kan altijd gewoon even bellen. Ze hoeven nl geen koorts te hebben bij een oorsontsteking.

Klopt, maar mijn kids hebben zo vaak oorontsteking gehad, dat de HA alleen bij langdurig hoge koorts AB wilde geven.

@Wawa wrote:

@dolfijntje12 wrote:

Klopt, maar mijn kids hebben zo vaak oorontsteking gehad, dat de HA alleen bij langdurig hoge koorts AB wilde geven.

hier ook... heel vaak oorontsteking bij Dave gehad... en maar 1x ABkuurtje.
wel met 3 jr buisjes in de oren en neusamandelen geknipt

Dank voor jullie reacties!

Had besloten toch nog af te wachten hoe de nacht zou gaan. In de 2 nachten sindsdien 1x eruit gemoet voor een troostend liedje. Wel overdag huilerig (tv staat schandalig vaak aan) en bij het naar boven gaan bijna onstopbaar huilen. Maar ook dan is het na 10 minuutjes tv kijken weer goed :roll:.

De volgende dag maakte papa de oortjes schoon bij de kleine man en kwam daarbij een hoopje pus tegen.

Dus denk dat het weer de beterende kant op gaat, trekt niet meer aan oor en las dat het boven de 2 jaar vaak vanzelf overgaat en er geen dokter nodig is.

Sjonge, alweer iets voor de eerste keer meegemaakt met die kabouters :wink:

Dank voor jullie reacties!

Had besloten toch nog af te wachten hoe de nacht zou gaan. In de 2 nachten sindsdien 1x eruit gemoet voor een troostend liedje. Wel overdag huilerig (tv staat schandalig vaak aan) en bij het naar boven gaan bijna onstopbaar huilen. Maar ook dan is het na 10 minuutjes tv kijken weer goed :roll:.

De volgende dag maakte papa de oortjes schoon bij de kleine man en kwam daarbij een hoopje pus tegen.

Dus denk dat het weer de beterende kant op gaat, trekt niet meer aan oor en las dat het boven de 2 jaar vaak vanzelf overgaat en er geen dokter nodig is.

Sjonge, alweer iets voor de eerste keer meegemaakt met die kabouters :wink:

Gelukkig gaat het beter met je kleine man!

Ze hoeven niet altijd koorts te hebben bij oorontsteking…kom net bij de HA vandaan met mijn zoontje omdat hij al nachten slecht sliep gisteravond is er 1 ontsteking geknapt …gelukkig stond de afspraak al maar blijkt dat hij een dubbele oorontsteking heeft, geen koorts…nu dus een kuurtje.

Hou het maar in de gaten Wesley was al 2 weken verkouden en nu dit erbij :?