oortje stinkt

Mijn zoontje van net 2 maanden heeft een stinkoor!

Gisteravond rook ik de hele tijd een stinkvoetenlucht (waarvan mijn man de schuld kreeg… :oops:), maar nu, vanochtend, heeft mn zoontje veel oorsmeer in zn oorschelp en ook op de hydrofielluier in zn wieg.

Het stinkt enorm!’

Ik las dat het een symptoom van oorontsteking kan zijn, maar hij lijkt verder nergens last van te hebben. Tenminste, veel slapen en steeds (nieuwe) geluidjes maken lijken mij hele normale baby-dingen toch?

T is mn eerste kindje, dus ben nogal onzeker. Moet ik meteen de huisarts bellen, of is het iets normaals en zie ik spoken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Kris.

Je zou allicht even het consultatiebureau kunnen bellen voor advies. Daar zijn ze tenslotte voor!

Beterschap met het kleine oortje! :hug:

waarschijnlijk een loopoor

iig even neusspray gebruiken haalt de druk er een beetje af

in de gaten houden en anders even langs de HA

Hoi, mijn kleine man heeft dat laatst ook gehad. En idd de volgende dag liep er prut uit zijn oor. Was dus wel een ooronsteking. Heb er niks van gemerkt.

Je kunt beter wel even naar de ha gaan. Wij zijn naar de hap geweest en daar zeiden zen dat ze kindjes onder een jaar toch uit voorzorg een ab kuur geven bij ooronsteking.

Laat je nog weten hoe het gaat?

Liefs, Chantal

Maar heb je ook al achter het oortje gekeken want het oortje van mijn dochter dat stonk ook zo dus dat kwam omdat het niet goed droog was achter haar oor. De arst zei dat we dat moeten schoonmaken met amandelolie. Er komt daar veel oorsmeer ofzo zei ze. Pff ik leg het raar uit maar ze stonk dus vanachter bij haar oor dus nu maken we het altijd schoon en smeren het in met amandelolie als het stinkt.

Als je kind verder tevreden is, zou ik me niet zo snel druk maken.

De oren van mijn drie kinderen roken ook niet altijd even fris, maar volgens mij (anders viel het wel mee want het is me ontgaan) hebben ze nooit ontstekingen gehad.

Ik zou niet zomaar het oor met iets insmeren als je kind nergens last van heeft, voor hetzelfde geval maskereer je juist iets waardoor je een symptoon misloopt.

Nou ten eerste is amandelolie juist heel huidvriendelijk en ten tweede moet je natuurlijk wel ff kijken of er echt iets achter het oortje zit dat een beetje open is.

Q. heeft heul veul oorontstekingen gehad en looporen… En dat stonk soms zó erg, dat ik mijn hoofd de andere kant opdraaide wanneer ik hem knuffelde… :oops: :sick: :oops:

Zolang het blijft lopen, hoef je je geen zorgen te maken… Zodra het blijft zitten, zijn oor rood wordt, hij koorts krijgt e.d. dan zou ik even de huisarts bellen en ernaar laten kijken, want dan klinkt het wel als een oorontsteking… Succes! :-*

Oh… Wat je eventueel wel kunt doen (als het er met zo’n vaart uit blijft lopen) is, met een natgemaakt warm wattenstaafje de BUITENKANT van zijn oor (dus de schelp) schoonmaken…