Wat Fryskefaam zegt… het komt er erg precies op aan hoe je meet en met kinderen die daar geen zin in hebben lukt het dus bijna nooit.
Een voordeeltje heeft het wel… je kids hebben nooit koorts met dat ding :lol:
Voor mezelf vond ik het ook niks… deed zeer aan mijn oor :oops:
mijne geeft toch echt aan dat mijn dochter 39.9 koorts heeft :eh:
Als een kind veel oorsmeer heeft geeft een oorthermometer heel vaak een graad (of meer) aan. Bij echte koorts moet je altijd rectaal na meten, artsen willen juist de rectale temp weten omdat die het nauwkeurigst is.
Ian was laatst ziek dus ik met 'm naar de HA. Wilden ze daar z’n temp weten. Ikke net daarvoor gemeten (rectaal) dus ik zeg: 39,2. Zij weer nameten (met een oorthermometer) en komt dat (on)ding uit op 37,5 :o
@Mukkemuk: wat zijn die 2 ronde dingen in dat doosje???
de ene is een gewone speen … (als je je kindje daaraan kan laten wennen dan kan je de temp meten) en die andere speen is dus een tempspeen … maar die heb ik nog nooit gebruikt
willeke… is die andere geen medicatiespeen??(zit er geen klein gaatje in??)… Verder heb ik gewoon een digi thermometer van de lidl(waren toendertijd voor 2 euro nog wat in de aanbieding) en het ding is prima. Flexibele top, heel nauwkeurig en redelijk snel. Ik zweer ook bij rectaal, omdat het inderdaad heel nauw komt hoe je zo’n oorthermometer gebruikt. Als indicatie is hij prima, maar voor zekerheid temp ik altijd rectaal. Vorige week had daan ook koorts… Bij mijn ouders gemeten met een oorthermo, kwam ik op 39.5… nagemeten met een rectale… was het toch maar ff 40.3!!! scheelde dus nogal, en toen kon ik ook de schokkende bewegingen thuisbrengen die hij net voor het tempen had… Hij had dus gewoon stuipjes!!.. nee geen oorthermo hier!
Ik heb juist afgelopen dinsdag een oorthermometer gekocht.
Een van Braun.
Mischa is ziek, en ik krijg met de beste wil van de wereld die digitale niet in z’n gat, hij wordt dan zó driftig! Oor gaat prima, en toen ik de HAP belde heb ik het er gewoon bij gezegd.
willeke… is die andere geen medicatiespeen??(zit er geen klein gaatje in??)… Verder heb ik gewoon een digi thermometer van de lidl(waren toendertijd voor 2 euro nog wat in de aanbieding) en het ding is prima. Flexibele top, heel nauwkeurig en redelijk snel. Ik zweer ook bij rectaal, omdat het inderdaad heel nauw komt hoe je zo’n oorthermometer gebruikt. Als indicatie is hij prima, maar voor zekerheid temp ik altijd rectaal. Vorige week had daan ook koorts… Bij mijn ouders gemeten met een oorthermo, kwam ik op 39.5… nagemeten met een rectale… was het toch maar ff 40.3!!! scheelde dus nogal, en toen kon ik ook de schokkende bewegingen thuisbrengen die hij net voor het tempen had… Hij had dus gewoon stuipjes!!.. nee geen oorthermo hier!
nee een is een gewone speen en de andere is een speen met een pinnetje die koorts meet
Wij hebben al jaren een oorthermometer van Braun en ik heb er nooit problemen mee gehad. In het begin deed ik rectaal en via het oor. Juist omdat ik geen ontstekingen mag hebben en koorts voor mij een reden is om naar de huisarts te gaan. De oorthermometer wijkt 0.2° naar beneden af. Bij Anne werkt hij ook prima (al kunnen we wel al aan haar voorhoofd voelend zeggen of ze wel of geen koorts heeft). Bij Anne was rectaal meten al snel van de baan. Mevrouw maakte zich daar zo druk om dat ze daar al koorts van kreeg, dus niet objectief. Met de oorthermometer mag ze eerts zelf en dan ik en nog nooit problemen gehad.
Oorthermometers zijn niet nauwkeurig dus ik zou daar mijn geld niet op willen inzetten…
Hier gewoon rectaal, de beste manier om de temperatuur te meten.
Bij oorthermometers moet je er of 0,5 graad aftrekken of 3 keer meten en dan het gemiddelde nemen…
Ja maar als je je kind met 2 personen moet vast houden en krijsend rectaal moet meten is die extra dingen wat je met een oortermometer moet doen niet teveel hoor. Als ik alleen ben krijg ik haar niet rectaal gemeten of ik moet haar gaan vastbinden ofzo is echt niet te doen.
Mijn kraamverzorgster was er ook blij mee voor mij te tempen dus ik ben blij dat ik hem in huis heb