Welke oorthermometer hebben jullie?
Ben op internet aan het zoeken en de prijzen lopen best uit een.
Op kieskeurig kon ik ook niet echt veel informatie vinden,
dus ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn!
Braun
Typenummer: IRT4020 - Artikelnummer leverancier: IRT4020
Omschrijving: Braun IRT4020 Oorthermometer
- LCD-display
- Geheugen voor 1 meting
- Temperatuurmeting tussen 34 en 42.2 graden
- Geluidsignaal wanneer gereed
- Kleur groen
Meegeleverde accessoires:
- Inclusief beschermkap
- Verwisselbare lensfilter
- 2 alkaline batterijen
**** heb er zeer goede ervaringen mee ****
Ik heb geen oorthermometer. Mijn ervaring met die thermometers is dat het best wel nauwkeurig komt hoe je meet, dus echt oor naar achteren trekken en het ding er goed indoen. Ik heb gewoon één voor rectaal en dan 1 die binnen een paar seconden klaar is.
Heb er ook 1 van Braun en ik vind het een onding…
Wat Fryskefaam zegt… het komt er erg precies op aan hoe je meet en met kinderen die daar geen zin in hebben lukt het dus bijna nooit.
Een voordeeltje heeft het wel… je kids hebben nooit koorts met dat ding :lol:
Voor mezelf vond ik het ook niks… deed zeer aan mijn oor :oops:
Ik heb een thermo focus dus geen oorthermometer maar een voorhoofdthermometer waar je ook zelfs omgevings- , water temperatuur enzo mee op kan meten.
Thermometers
Thermofocus ir Thermometer Model 01500n1
De Thermofocus® thermometer is de eerste thermometer in de wereld waarbij er metingen gedaan kunnen worden zonder direct lichamelijk contact. Hij maakt daarentegen gebruik van een infrarood licht straal vanaf een afstand van ongeveer 1 cm van het voorhoofd of de navel van de patiënt.
Met Braun meet ik altijd in 2 oren en dan het gemiddelde… :thumbup: Maar ik zweer ook nog altijd bij een gewone rectaal, toch wat nauwkeuriger…
@Babbel wrote:
Heb er ook 1 van Braun en ik vind het een onding…
Wat Fryskefaam zegt… het komt er erg precies op aan hoe je meet en met kinderen die daar geen zin in hebben lukt het dus bijna nooit.
mijne geeft toch echt aan dat mijn dochter 39.9 koorts heeft :eh:
@mukkemuk wrote:
@Babbel wrote:Heb er ook 1 van Braun en ik vind het een onding…
Als een kind veel oorsmeer heeft geeft een oorthermometer heel vaak een graad (of meer) aan. Bij echte koorts moet je altijd rectaal na meten, artsen willen juist de rectale temp weten omdat die het nauwkeurigst is.
Suuzeke aan het voorhoofd van mijn zoontje kan je niet voelen of hij koorts heeft. Ben dus bang dat daarom ook die meter niet zal werken.
Op mijn werk heb ik goede ervaring met de oorthermometer,
hij wijkt wel wat af, maar scheelt 0,2 graden…
Hier is het al gegil en paniek als hij hem ziet, en dan lukt het alleen als wij het met zn 2en doen.
Dus ik wil echt een oorthermometer hebben
@m@lieke wrote:
Suuzeke aan het voorhoofd van mijn zoontje kan je niet voelen of hij koorts heeft. Ben dus bang dat daarom ook die meter niet zal werken.bedoel je mij?
Je kan ook bij de navel de koorts opmeten
ja stom :wall: :wall: Bedoelde jou…
Ook bij de navel, en die meet wel nauwkeurig?
@m@lieke wrote:
ja stom :wall: :wall: Bedoelde jou…
ik ga nu even testen, of de temp op mijn voorhoofd hetzelfde is als op mijn navel. laat het je zo weten

@Mama_jeanet wrote:
@mukkemuk wrote:@Babbel wrote:Heb er ook 1 van Braun en ik vind het een onding…
Als een kind veel oorsmeer heeft geeft een oorthermometer heel vaak een graad (of meer) aan. Bij echte koorts moet je altijd rectaal na meten, artsen willen juist de rectale temp weten omdat die het nauwkeurigst is.
bijde kwamen op het zelfde :eh:
@Mama_jeanet wrote:
@m@lieke wrote:ja stom :wall: :wall: Bedoelde jou…
ik ga nu even testen, of de temp op mijn voorhoofd hetzelfde is als op mijn navel. laat het je zo weten![]()
Zet ik je nog aan het werk ook :lol:
dat scheelt 0,1 graden, maar dan niet in je navel maar er naast.
Maar dit kan natuurlijk een moment opname zijn, ga ook even mijn man pesten, kijken of het bij hem ook o,1 afwijkt
@Mama_jeanet wrote:
dat scheelt 0,1 graden, maar dan niet in je navel maar er naast.
Maar dit kan natuurlijk een moment opname zijn, ga ook even mijn man pesten, kijken of het bij hem ook o,1 afwijkt
Je man zal blij zijn…
Maar die is wel heel handig, ook voor andere dingen zag ik.
bij hem scheelt het 0,3 dus ik denk wel dat hij redelijk nauwkeurig is.
Ik gebruik die thermometer heel vaak.
Hij is ook handig als je kindje ziek is en ligt te slapen, dan meet je het even op het voorhoofdje en je weet wat de temp is.
Ook badtemp, woonkamer alles kun je er mee meten.
Het is wel een wat duurdere thermometer, maar ik heb hem nu anderhalf jaar en ik vind hem dat geld echt waard.
Ik ga morgen eens in de winkel kijken…
Bedankt in ieder geval mama jeanet :thumbup:
Ian was laatst ziek dus ik met 'm naar de HA. Wilden ze daar z’n temp weten. Ikke net daarvoor gemeten (rectaal) dus ik zeg: 39,2. Zij weer nameten (met een oorthermometer) en komt dat (on)ding uit op 37,5 :o
Ikke weer: Voel maar eens aan z’n voorhoofd, hij heeft écht wel meer dan 37,5! :evil: Pakten ze een rectale meter… En, wat denk je: 39,5 :shock:
Zo’n ding komt er hier dus niet in! :snooty: (twas ook niet de eerste ervaring met oorthermometer; dat 'ie te laag aangeeft, bedoel ik)
Als er hier een nieuwe moet komen, koop ik er één met een flexibele punt (las ik hier laatst ergens…)