Oorthermometer

Ik weet niet of t hier goed staat hoor…

Maar ff een vraagje.

Je hoort altijd dat oorthermometers niet betrouwbaar zijn, maar een ouderwetse thermometer levert hier zoveel strijd op dat ik toch zo’n oording wil aanschaffen…

wat is nu echt een goede?? Of zijn ze tegenwoordig allemaal wel goed…???

Ik heb een thermofocus en dat is geen oorthermometer maar een die je op je voorhoofd moet meten en die is net zo betrouwbaar als rectaal meten.

Ik heb het vaak genoeg nog nagemeten in het begin.

Je kan deze zelfs gebruiken als je kindje slaapt en je kan er de badtemperatuur mee meten en de omgeving. Ideaal ding.

hmmm dat klinkt nog beter!!!

Ennuh… wat kost dat…???

die ziet er inderdaad goed uit… ideaal inderdaad voor even snel te meten

Zal wel een prijskaartje aanzitten… Maar klinkt ideaal!!

Ik heb even snel gegoogled, naar de prijs, en vond hem voor 76,95 :shock:

Hij was idd prijzig, maar ik had het er wel voor over. het was zo’n drama om een oorthermometer in hun oortjes te krijgen. En nu is het een kwestie van goed richten :wink: en je weet het meteen. Ook vind ik het dus handig als je zieke kindje slaapt dan kun je de temp toch opmeten zonder dat je kindje het merkt

Ik heb een digitale thermometer die in 9sec klaar is.

Ik heb die toen gekocht bij de jonge gezinnen beurs, ik weer niet of deze in de winkel te koop is.

9 sec is namelijk niet veel en toch heel betrouwbaar.

Ik heb een oorthermometer van Braun(n).

Ik vind ze nauwkeuriger dan een digitale koortsthermometer.

En makkelijker, en sneller… :slight_smile:

Daarbij meten ze de temperatuur in de hersenen, dus niet de lichaamstemperatuur.

Want in je hersenen word de temperatuur bepaald, en in je lichaam is die nog niet direct meetbaar.

Dus stel je krijgt koorts, dat staat al ‘vast’ in de hersenen, maar dat moet nog door gecommuniceerd worden naar je lichaam, voordat die daadwerkelijk die temperatuur aangeeft.

Klinkt heel ingewikkeld, maar het staat zo in het bijgeleverde boekje.

En het klinkt wel interessant. :mrgreen:

Die dingen kosten rond de 50 euro.

Ik zou persoonlijk nooit voor een goedkoper B-merk gaan.

Ik wil wat dat betreft namelijk wel goed kunnen meten.

ik heb een oorthermometer maar gebruik hem eigenlijk alleen als signaalfunctie. Als ik echt wil weten hoe hoog de koorts precies is, moet hij toch tussen de billen… Ik vind hem wel betrouwbaar genoeg om te kijken of het koorts is of niet, maar de decimalen verschillen nog wel eens per oor of met de anala thermometer.

Ik ben verpleegkundige en in het ziekenhuis gebruiken wij ook oorthermometers. Als je het echt nauwkeurig wil hebben, moet je rectaal meten. Wij vergelijken het wel eens, en dan scheelt het niet veel. Meestal geeft een oorthermometer iets lager aan, maar dan heb ik het over minimaal 1 graad. Dat is dus mijn ervaring er mee.

digitaal hebben ze 1 x per jaar bij de aldi in de aanbieding, zijn super snel!

wij hebben een oorthermometer liggen van Braun en die geeft als je vaak achter elkaar meet, toch best wat afwijkingen.

Soms heb je bij de Aldi gewone digitale thermometers te koop, beetje mintgroene kleur. En die is dus megasnel klaar, echt maar een paar seconden én hij is flexibel zodat hij meebeweegt met je spartelende kind :slight_smile: Zoiets zou ik proberen te vinden. Er zijn vast meer merken die dat doen.

Ik heb ook de oorthermometer van Braun.

Bij hele kleintjes is het soms een beetje moeilijk of eng in het oor doen, maar bij mijn dochter van 2 gaat het makkelijk.

Ik heb een keer achter elkaar gemeten en rectaal en oorthermometer gaven hier precies dezelfde temperatuur aan. En de oorthermometer natuurlijk stukken sneller dan de rectale, want dat duurt zo lang…

Ik heb ook de oorthermometer van Braun maar ik vind hem toch echt veel minder betrouwbaar dan rectaal. Bij Yuri krijg ik hem gewoon niet goed in die gehoorgang. Ze hebben zulke kleine oortjes…

Er zit zo een halve graad verschil in. Dus hier gebruik ik hem als globale indicatie maar als hij echt ziek is dan ga ik toch over op rectaal meten!

ik heb een digitale gekocht bij de kijkshop voor 7 euro die is ook in 10 sec klaar. super ding.

bij ons in het ziekenhuis gebruiken ze juist geen oorthermometers