Ik wil graag een oorthermometer kopen, dat lijkt me makkelijker en fijner voor Lara. Ik dacht altijd dat die dingen niet zo goed waren en dat het rectaal moest, maar de HA heeft er ook één en het is toch echt wel een heel stuk prettiger met zo’n kleintje.
Waar moet ik dan op letten? Hoe weet ik dat ik een goeie heb?
Ik heb er eentje van de Aldi, die doet het erg goed. Aankomende woensdag hebben ze hem toevallig weer in de aanbieding.
Ik had een oorthermometer, maar dat was toch nog een ramp.
Ik heb nu een thermofocus daar mee meet je de temperatuur op het voorhoofd, dus kan ook als ze slapen. Hij is net zo nauwkeurig als rectaal en ik ben er erg over te spreken!!
Ik heb een Braun gekocht, maar de kids vonden hem net zo mijn fijn als de rectale (voor zover ze konden protesteren op die leeftijd) dus zonde van mijn geld, want hij was best wel duur. Bovendien ben ik niet zo’n temper, dus zijn ze er ook niet aan gewend. Voor noodgevallen heb ik nog zo’n rectale (als de batterij het nog doet, voor het laatst gebruikt in de kraamtijd van mijn 2,5 jaar oude dochter :oops: ).
Ik wilde ook zo’n thermometer aanschaffen,maar mijn kraamhulp raadde dat af omdat die je in de winkel koopt lang niet zo goed zijn als die van de HA en ziekenhuizen (die kosten schijnbaar een paar honderd euro en zijn beter geijkt) en die je in de winkel koopt daarentegen zijn dus niet nauwkeurig genoeg, dus ze adviseerde me gewoon rectaal de temperatuur op te nemen…succes :thumbup:
Ik heb er een van Braun gekocht, omdat ik tijdens mijn kraamtijd geen rectaal kon verdragen :oops: (wegens tot. rupt.) en de kraamhulp zei dat een oortherm. ook mocht (ook voor colin) Sindsdien nooit meer de ‘gewone’ gebruikt!!
En ik ben ook niet zo’n temper, maar Colin had van de week weer koorts, en dan is een oortherm. toch wat minder werk dat zo’n ‘normale’!! (luier uit, therm. erin… pff…)
liefs
daffie
@Brimiri wrote:
Ik heb er eentje van de Aldi, die doet het erg goed. Aankomende woensdag hebben ze hem toevallig weer in de aanbieding.
die woensdag in de aanbieding is die is ook te gebruiken als voorhoofdsmeting??? En dan maar 12 euro nog wat??
Heb je die dan ook of een andere??
Lijkt me namelijk beetje weinig geld voor zowel oor als voorhoofdsmeter?
Ben toevallig vanmorgen ook wezen kijken voor een oorthermometer,maar bij de meeste winkels raden ze het me af. Het zou soms wel een graad schelen. :think:
Nee, alleen een oorthermometer is dat.
Wij hebben de Braun oorthermometer en we hebben die vergeleken met de gewone rectale thermometer. Soms scheelde het een paar tienden. Maar meestal zijn ze even nauwkeurig.
1 graad vind ik wel erg veel :o
de aanbieding:
• multifunctioneel;
6 functies o.a. oortemperatuurmeting,
voorhoofdtemperatuurmeting
en stopwatch
• geen sensorkapjes nodig
• LED-lampjes voor temperatuurindicatie
@Karin2 wrote:
Wij hebben de Braun oorthermometer en we hebben die vergeleken met de gewone rectale thermometer. Soms scheelde het een paar tienden. Maar meestal zijn ze even nauwkeurig.ik heb ook die termometer ook en het scheelt idd elke keer een paar tienden. Ik vind een verschil van 38.9 of 39.4 ook al een te groot verschil.
1 graad vind ik wel erg veel :o
Ik gebruik nu de gewone
HEb een verpleegkundige als teamleider en we hadden het er een keer over omdat ik dus ook een braun gekocht had een keer en hij zei dat ookal betalen wij 50 euro ofzo en wat best veel is het toch geen echte goed dingen zijn. En dat die dingen die ze in het ziekenhuis hebben enzo echt heeeeel duur zijn.
Voor grofweg is het handig maar als je het zeker wil weten toch rectaal.
Onze HA hecht niet zo aan hoeveel koorts ze precies hebben, hij wil alleen weten óf ze koorts hebben.
Rectaal is zo’n gedoe en als Lara flink protesteert ben ik ook gewoon bang dat ze zichzelf pijn doet of echt beschadigd.
Maar eh… hoe weet je nu of hij nauwkeurig is dan? Als je rectaal 38 meet en met de oorthermometer 38,4… wie heeft er dan gelijk?
Rectaal heeft dan gelijk. Omdat je rectaal warmer zit. Het is zo dat je de oorthermometer ook precies goed moet houden, dus niet te scheef niet te recht niet te schuin, vandaar dat het ook onbetrouwbaar is. Tijdens mn opleiding zeiden ze dat als je anders als rectaal de temp meet je er altijd wel een halve graad bij op kan tellen.
Ik ga hem trouwens wel halen, bij de aldi. Jesse wil absoluut niet meer rectaal getempt worden, ben op zich ook niet zo’n erge temper, maar soms wil je het gewoon wel even weten. Ik zal dan testen es testen wat het veschil is en dat hou ik dan aan…
@dromer wrote:
als je anders als rectaal de temp meet je er altijd wel een halve graad bij op kan tellen.
Dan is het simpel toch?
Gewoon een halve erbijop als je tempt en klaar ben je.
Soms kan zo’n oorthermometer er flink naast zitten. Die halve graad gaat niet standaard op.
Ik heb er ook een en gebruik hem puur voor idicatie. Als ik exact wil weten hoe hoog de koorts is gebruik ik een rectale. Ze hebben allebei een hekel aan tempen, dus ik gebruik hem haast nooit. Meestal kan ik zelf wel inschatten of ze wel of geen koorts hebben en verder ga ik af op hun gedrag.