Oorsmeer

Quin heeft nogal veel last van oorsmeer. Er zitten soms echt hele proppen in zijn oor. Nu weet ik dat je er absoluut niet in mag zitten pulken met wattenstokjes e.d., dus we halen alleen weg wat er al zelf aan het uitkomen is.

Nu heb ik ook het idee, dat hij me soms wat slecht hoort :think:

Zou er wat aan te doen zijn? Weet iemand dat?

Even langs de HA en misschien laten uitspuiten?

Ik gebruik bij Lenn die babywattenstaafjes (met dik gedeelte en een puntje eraan zeg maar)… Zo houd ik het goed schoon, maar ik controleer dagelijks hoor, hij heeft ook veel oorsmeer!

Mijn oudste dochter heeft het ook.

Ik was eens bij de ha en heb er naar gevraagd, wat ik daarmee moest.

Hij raadde me ten strengste af om het weg te halen.

Het zit er niet fris uit, maar is een natuurlijke bescherming voor het oor.

Zéker niet met wattenstaafjes in gaan pieren, want dan kun je júist een oorontsteking in de hand werken.

Mijn dochter heeft in haar hele leven tot nu toe (bijna 6 jaar) 1 keer een hele lichte oorontsteking gehad. Dus ik geloof er wel in, en laat het mooi zitten. Tenzij het in de oorschelp zit, dan veeg ik het weg.

Ik ‘mag’ zichtbaar oorsmeer weghalen hoor van de HA, maar ‘wip’ het er dus meer uit met het staafje. Door het wattenstaafje in de gehoorgang te schuiven kanj e het inderdaad terugduwen en is er meer kans op ontsteking.

Mijn dochtertje heeft ook echt veel oorsmeer, na het badje maak ik met een babywattestaafje haar oortjes schoon.

Ik ga haar echt niet laten lopen met zichtbaar smeer in haar oren, vind het er vies en onverzorgd uit zien.

Onze oudste zoon heeft veel last van oorsmeer, maar ook oorontstekingen. Hij heeft al 5x nieuwe buisjes gehad, en wij mogen dus ook nergens mee in zijn oor. De tip van onze kno-arts was om bij het douchen vette watten in zijn oor te doen, die worden vochtig van het douchen, en als we dan de watjes eruit halen zijn zijn oren schoon!

Werkt perfect!

Ha Cagoo, wat een handige tip!

Wij maken ook alleen schoon wat we zien. Eigenlijk hetzelfde als Affie.

Ja werkt echt goed, op die manier wordt ook alleen wat je ziet schoon, en bij mijn zoon wel echt nodig, want die heeft hele taaie, donker bruine oorsmeer, heel vervelend om schoon te maken, maar zo gaat het super goed.