Jazz heeft best last van oorsmeer hebben meer kindjes dit? En hoe maken jullie dit schoon… Ik doe voorzicht met oorstokje maar echt ideaal is dit niet… En best eng ook, want kan gevaarlijk zijn…
niet… het overtollige komt vanzelfnaar buiten! Julia hier heeft extreem veel oorsmeer, in het begin lag best altijd veel op dr sloop. De arts van het cb heeft me op het hart gedrukt, niet met zooi of wattenstaafjes in het oor te gaan pulken.
Dus van tijd tot tijd komt er eenklodder uitzetten, die veeg ik dan netjes weg
Of gewoon tijdens het bad met een washandje het overige oorsmeer weghalen, maar zeker niet met een wattestaafje. Met een wattestaafje duw je juist het oorsmeer terug en wordt het nog vaster.
Helaas ben ik zelf verslaafd aan die wattestokjes (het kriebelt zo lekker ) maar om de haverklap zit mijn oor dus dicht ómdat ik het juist te ver naar binnen duw…
@miranda79 wrote:
Helaas ben ik zelf verslaafd aan die wattestokjes (het kriebelt zo lekker )
:mrgreen: Dat heeft Rhodé ook…die vraag bijna iedere dag of ik haar oren schoon wil maken :inlove:
Hier hebben allebei de meiden erg veel last van oorsmeer. Ik moet echt wel om de dag de oortjes schoonmaken.
In het begin deed ik het met het puntje van een hydrofiele luier, maar nu gewoon met een speciaal baby wattenstaafje.
Toevallig heb ik het net nog aan een vriend gevraagd die in het ziekenhuis werkt. NIET schoonmaken is het advies, hooguit het teveel wat naar buiten komt met een nat doekje of handdoekpuntje wegvegen en zeker GEEN wattestaafjes gebruiken. Zoals gezegd, dat duwt het smeer alleen maar verder het oor in en kan ook nog gevaarlijk zijn als je te ver gaat.
we hebben het toevallig pas op school gehad
en NIET een wattenstaafje gebruiken!
1: oorsmeer word terug geduwd
2: je gehoorgang heeft haartjes die het geluid begeleiden naar het middenoor waar het omgezet word in verstaanbare en verklaarbare geluiden als je met een wattenstaafje in je oor gaat dan gaan die haartjes dus tever doorbuigen en komen plat te liggen…als je dit dan te vaak doet dan kan dit zelfs doofheid veroorzaken.
3:als je te ver gaat kan je zelfs door het trommelvlies heen prikken en dat geeft helse pijnen en kan ook blijvende schade geven.
wil niemand bang maken maar mijn docente is zelf ook arts en was hier heel duidelijk in.
oorsmeer komt vanzelf naar buiten en anders heb je ook een spray die je mag gebruiken
Tja, weet dat allemaal, maar toch blijf ik eigenwijs… Heb ook die audispray geprobeerd, maar dat spul vond ik niks. En om de zoveel tijd doe ik er eens wat olie in, om het daarna uit te spuiten, is het ook weer schoon
ja dat doe je zelf :mrgreen:
maar ik vind het erg eng bij zo’n kleintje hoor
Ohhh, je moet dit ook absoluut niet bij iemand anders doen hoor, zeker niet bij je kind!. Ik zelf zelfs tegen mijn vriend dat ie het niet moet doen (bij zichzelf), terwijl ik het zelf dus ook doe… Lekker krom :mrgreen:
Maar bij iemand anders: gewoon met een washandje het overtollige smeer weghalen, de rest laten zitten…
ik ben op het werk een van de weinige nederlanders , collega’s zijn allemaal surinaams of afrikaans en die doen het met een veertje
had er nog nooit van gehoord :eh:
Haha, dat doet mijn vriend dus ook! Hij is Ghanees btw… maar dan maakt ie van een veer zo’n stokje, door er veel haartjes (uhh, veertjes :eh: ) af te halen en je op het uiteindje dus een klein stukje overhoudt. Vind dat helemaal een lekker gevoel, maar ook dat gaat niet altijd goed