oorontsteking

Hoi,

mijn zoontje van 10 maand heeft al 2 keer vlak achter elkaar oorontsteking gehad.Afgelopen donderdag waren we klaar met de laatste antibiotica.En van t weekend greep hij alweer naar zn oor.Waarop ik dacht,dat kan niet,nu alweer een ontsteking.Volgens mij komt er weer een tandje door(netzo als bij de vorige ontstekingen,waardoor ik niet zo snel was met naar de ha gaan).

Maar gister was t schreeuwen bij t naar bed gaan,heeft uren geduurd voordat het mijn vriend gelukt was om hem rustig in slaap te krijgen.Vanavond was wederom drama:gillen gillen,niet willen drinken.Hij en niet eten:dan klopt er iets niet…He-le-maal overstuur.Zo zielig.

Uiteindelijk de fles in 1 teug leeggedronken en wederom duurde t zoooo lang om m rustig in slaap te krijgen.

Ga morgen wel naar ha,maar moet ik nu denken aan een chronische oorontsteking? Of wat anders?Zijn er moeders met ervaring hierin?

Hij is zo klein,doet me zo n pijn…

En hoe zit t met paracetamol?Dit geven wij m regelmatig ivm de pijn,maar dit mag niet langer dan 2 dagen achterelkaar,komen we nu achter.Terwijl de ha zei dat ik dat gewoon kon blijven geven…

hey hoi.

ik herken het probleem, heb het met lorenzo ook gehad die was toen een half jaar uiteinderlijk heeft hij buisjes gekregen toen hij een jaar was. maar nog is het niet goed. veel last van een loop oor en pijn eraan…

momenteel lopen we van antibiotica naar antibiotica om echt gek van te worden.:?

morgen weer naar de ha want hij heeft weer een loop oor en veel pijn.

maar wil nu naar een ander ziekenhuis doorverwezen worden want hij krijgt nu teveel rommel binnen.

ik kan je in elk geval de tip geven om lang door te gaan met het sprayen van de neus met zoutwateroplossing, het houdt de gehoorgangen open, zodat je minder snel problemen hebt.

gelukkig geen oorontsteking! Rijst nu alleen de vraag wat er dan toch met m is :think:

Ieder geval dank jullie voor je antwoorden.

Groetjes silvana

Paracetamol mag je wel langer gebruiken hoor dan 2 dagen.

Het is redelijk onschuldig.

Ibuprofen is bijvoorbeeld veel agressiever en dat moet je echt niet veel geven (volgens mij hebben ze dat niet eens vrij verkrijgbaar voor babies).

Mijn dochter heeft meer dan een jaar elke dag 4 paracetamols gehad (buiten andere medicatie om). Nooit gehoord van een arts dat dat niet mocht. Dat was juist het middel dat we op standaard basis altijd mochten blijven geven.

Succes,

Hoi,

Hier hetzelfde probleem, sinds dat ons zoontje een maand was. Hij is nu net 6 mnd en we zijn nu bezig met zijn 2e kuur en zijn ontelbare antibiotica oordruppels.

De kinderarts heeft ons nu voor de 2e keer doorverwezen naar de kinderarts, omdat zij het ook niet meer weet. Maandag moeten we ons daar weer melden. W.s. zal hij zo snel mogelijk zijn neusamandelen eruit krijgen, waarna er buisjes worden geplaatst.

Hij heeft er nu alweer last van sinds 19 oktober. Ze zijn er zo ziek van, echt heel zielig, en helaas wil het nu dus maar niet overgaan.

Mijn oudste zoontje was 9 mnd toen zijn neusamandelen verwijderd werden en hij was 1 1/2 toen hij buisjes kreeg. Maar ondanks dat kampt hij ook nog met vele oorontstekingen tot bloedends aan toe.

We hebben echt een abonnementje kinderarts en kno-arts :frowning: