Oorontsteking!

Ons kleine meisje heeft middenoorontsteking!

Gisteren bij de HA geweest, haar linker oor was ontstoken. Niets meegekregen maar moet neusspray en paracetamol geven. Goed dat deed ik al…

Vanmorgen leek ze iets beter dan gisteren Met 37,9 heb ik haar op bed gelegd. Toen ze er anderhalf uur later uit kwam, had ze haar andere oor ook ontstoken en begon over keelpijn. En ze had 40.0 graden koorts. Dus direct weer een paracetamol…

Waar moet ik opletten? ik kan die hoge koorts (ze heeft normaal 37.1 max) wel verklaren natuurlijk, maar ik vind het toch best ‘eng’.

Iemand tips? En ook tips voor verlichting van haar oorpijn zijn welkom…!

Niemand?? :?

mijn ouders deden vroeger (in de jaren 70-80 :wink: ) olie in mijn oor als ik oorpijn had…geen idee waarom en of het echt hielp (denk het wel want ze deden het altijd)

overigens kun je altijd de HP bellen als je je echt zorgen maakt toch?

sterkte met je meis

Zoals je al schreef: paracetemol en neusspray.

Ook hoofdeinde wat hoger maken helpt. Je zult wel merken dat ze er in bed meer last van heeft.

Dikke beterschaps :hug: voor Brigitte!!!

Sebastiaan heeft sinds een week ook een dubbele oorontsteking.

Het begon zaterdag met koorts, alleen met paracetamol werd het iets beter. Af en toe zei hij dat z’n oren zeer deden, maar echt duidelijk was het niet. Op zondag en maandag nog overleg gehad met de huisarts vanwege de aanhoudende koorts en op dinsdag toch maar heen geweest.

De paracetamol mocht hij gewoon lekker door blijven slikken en omdat hij langer dan 3 dagen koorts had, heeft hij er toch maar AB bij gekregen. Neusspray ook trouwens. Voor de rest kunnen we er niets aan doen. Gisteren heeft hij voor het eerst weer een beetje gegeten en vandaag begon hij weer praatjes te krijgen.

Van de HA moesten we er alleen op blijven letten dat hij goed bleef drinken, eten was niet zo belangrijk, paracetamol blijven geven, neusspray geven en AB. Het kon wel een week duren zei hij…

't Is erg goed getimed, hij is nog nooit ziek geweest en dan wordt 'ie het als ik ga bevallen… kinderen… :wink:

Hopelijk knapt jouw meisje lekker snel weer op!

Groetjes,

Heleen

paracetamol, hoofdeinde omhoog en zorgen dat ze blijft drinken inderdaad.

Ik geef zelf ook paracetamol als ze geen koorts heeft en wel oor/keelpijn.

Hier begint het altijd met de neusamandelen/keel en slaat dan als het langer duurt over op de oren.

Pas als ze niet meer drinken krijgen ze er wat voor…(hier al 6 keer gehad :? ).

Je moet er dus op letten dat ze blijft drinken en als het dus zo erg wordt wel weer terug gaan naar de HA!

Beterschap :-*

Ik had pas de hapost aan de telefoon over de koorts…

Pas vanaf 41,7 graden kan het schade geven… dus alles daaronder is acceptabel… En een lauwwarme badje of washandje schijnt ook iets te helpen…

Zo help je het lijf iets af te koelen…

En idd olie( plantaardig) in het oortje druppelen… hoofdeinde omhoog,paracetamol en neusspray… meer kun je eigenlijk niet doen…

Vooral het drinken is belangrijk idd…

Het is idd erg vervelend en pijnlijk weet ik uit ervaring…

En niet schrikken als er prut uit het oortje komt he…

Dan is de ontsteking doorgebroken en is de druk eraf en meestal ook de ergste pijn weg…Dit kan verder geen kwaad…

Ons ventje is nu 4 mnd en heeft ook oorontsteking :? maar hij krijgt antibiotica oordruppels en verder niets, ook niet over neusspray gesproken…wat verschilt dat per HA…