Oorontsteking vraagje

Hallo!

Even een vraagje: Iris is vanmiddag naar de huisarts geweest, ze klaagde over pijn aan haar oortjes. Nu is er aan de ene kant een ontsteking geconstateerd en aan de andere kant een beginnende ontsteking.

Volgens de huisarts moeten we nu drie dagen paracetamol geven en afwachten… :think:

Is dat de normale gang van zaken? Weet iemand dat? Ik mocht eerst niet eens met haar langs komen, moest echt zeuren en bijna ruzie maken om een afspraak te krijgen. Ook al heel bijzonder vond ik.

Haar motto was ik wil u niet voor niets laten komen, terwijl ik dus denk beter een keer voor niets dan een keer te laat…

Groetjes

Bij een eerste oorontsteking kijken ze idd meestal aan hoe het loopt. Het is nml beter om het zelf te laten genezen dan om meteen antibiotica te geven die ook nieteens altijd werkt (Anne heeft vanaf december aanhoudende oorontsteking en 3 keer antibiotica gehad, nu krijgt ze 1 april buisjes). Het is erg vervelend en ik hoop voor jullie dat de ontsteking snel weg is, maar er is idd weinig aan te doen. Ze zouden eventueel nog iets van oordruppels kunnen geven, maar onze huisarts was daar niet zo voor, dus Anne heeft ze nooit gehad.

Veel sterkte en beterschap :hug:

O ja, wel even op heer temperatuur letten, als die omhoog gaat en langer hoog blijft wel even op een kuurtje aandringen.

Je kan haar altijd OTEEL (tenminste, dat is de merknaam hier in België)geven, dat is een homeopatisch middel, maar helpt bijzonder goed.

Druppeltjes in doen en dan een watje in oortje stoppen.

Zou er zeker en vast paracetamol bijgeven, want oorontsteking kan echt wel pijnlijk zijn.

Eventueel een (extra) hoofdkussentje geven, of beddeel aan haar hoofd wat hoger plaatsen. Als de kindjes met oorontsteking neerliggen, komt er meer druk te staan en dus meer pijn.

Spoedig beterschap voor je meisje !

over wat ik denk over de arts,… :silenced: :sick: :naughty: :eh: :? :shock:

:silenced: :doh: :silenced:

duidelijk??? :wink:

liefs

Gerda

Bedankt voor de snelle reakties! :thumbup:

Nu ben ik weer een beetje gerustgesteld, vond het eigenlijk een beetje vreemd dat ze er niks voor voorgeschreven kreeg. Vriend is nu neusspray aan het halen en extra paracetamol.

Hopen dat we het zo kunnen redden en dat ze niet al teveel last krijgt.

Een kussentje heeft ze inderdaad al, zal het bedje nog even omhoog zetten.

Haar temp was overigens 38.8 niet schrikbarend hoog, maar hou het wel goed in de gaten.