Oorontsteking- hoofdkussen- 20 maanden

Hallo meiden,



Nica heeft veel en vaak oorontsteking, eigenlijk de hele wintermaanden door. We sprayen al preventief, gaan niet meer zwemmen, ze krijgt extra vitamientjes en ze krijgt genoeg rust, maar niks lijkt te helpen.

Nu hoor ik vaak de tip om het matrasje iets hoger te leggen, maar Nica draait haar hele bedje door dus dat is geen optie. Nu zit ik te twijfelen om een kinderkussen aan te schaffen, misschien dat ze daar wel goed op blijft liggen en dan ligt ze toch hoger met haar hoofd.

Ik weet dat ze het afraden onder de 2 jaar, maar zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? Tips hebben of andere adviezen??



Alvast bedankt,

Gemma

Ik lees mee :wink: ( hier namelijk hetzelfde probleem)

Ik lees ook mee… Hier nog niet zo vaak oorontsteking maar wel continu een flinke loopneus waardoor hij 's nachts veel hoestbuien heeft van teruglopend slijm. Ook hij ligt niet echt stil in bed en de laatste keer dat we zijn matrasje omhoog hebben gedaan verdween hij steeds helemaal onder de dekens :? . Vanaf volgend jaar april gaat hij in een groter bed dat gaat niet zo makkelijk hoger dus zat ik ook aan een kussen te denken.

Goeie vraag Gemma!



Amy heeft nu ontzettend veel last van hoesten en 's nachts. We hebben aan de voorkant van het bed blokjes blokjes gezet en ik heb 2 hydrofiele doeken onder haar matras gelegt aan het hoofdeinde. Zo ligt ze een stuk hoger zonder echt op een kussen te liggen.



Amy blijft gelukkig wel liggen, heel hoog met haar hoofd tegen de wand aan, dus dat maakt het een stuk makkelijker.

Kirsten heeft vanaf dat ze in het grote bed is gaan slapen (1,5 jaar) een kussen. Hij heet Mijn eerste kussen en is van Silvana. Ze kunnen er gewoon doorheen ademen. Volgens mij hebben ze zo iets dergelijks ook bij de Prenatal.

Kirsten gebruikte voor de tijd altijd haar knuffels als kussen.

Even een andere tip:

Sinds wij Maaike geen slaapzak meer aan doen (ze had de combisleeper) en een dekbedje hebben gegeven blijft ze liggen waar ze ligt :o !

Ze was ook zo’n woelwater maar nu echt niet meer.

Ze moest even leren om de dekens weer over te doen maar dat had ze echt binnen een paar dagen door :slight_smile: .

Maaike heeft ook altijd oortonsteking dus dit is wel praktisch want nu kunnen we het bed weer omhoog doen.

Ze slaapt vaak op haar buik dus een kussen is niet handig.



Dus ik weet niet of ze nog een slaapzak aan heeft enzo maar dan is dat het proberen waard!