oorontsteking en doorkomende kiezen

Mijn zoontje lijkt weer oorontsteking te hebben, koorts, slecht eten en slapen, vies en stink oor.

Maar het lijkt ook of hij weer kiezen aan het krijgen is, geen korstjes willen eten, klagen bij tandenpoetsen, zeveren.

We hebben al vaker de oorontsteking en kiezen krijgen tegelijk gehad, lijkt wel of dat hij oorontsteking krijgt van doorkomende kiezen/ tanden. Kan dat? Hebben meer peuters dit?

Het duurt bij hem altijd erg lang van het moment dat hij last krijgt van zijn tandvlees, totdat ze echt door zijn. Echt sneu voor hem.

Shalom

Mijn kinderen hebbeno ok altijd last (gehad) van hun oren als er kiezen doorkwamen. Wel niet zo erg dat het een echte oorontsteking was, maar toch wel meer oorsmeer eruit en rode oren enzo.

Ook wilden ze dan een paar dagen minder eten en drinken.

Kindjes hebben heel vaak oorpijn als er tanden of kiezen doorkomen (als jij zelf kiespijn hebt straalt dat vaak ook uit naar je oor).

Als je zoontje vatbaar is voor oorontsteking kan het dus zijn dat hij er inderdaad oorontsteking van krijgt.

Je zou bij de apotheek otalgan kunnen halen…dat is tegen oorpijn, want ik denk dat de dokter toch niets hier aan doet?

Ik meen me te herinneren dat je in Israel woont? Hmm…ik weet niet of ze daar ook die druppeltjes hebben, maar misschien wat anders tegen oorpijn? En anders gewoon een zetpil/paracetamol?

Succes :hug:

Mijn dochter had er wel last van…al vanaf dat ze een half jaar was…als er tanden of kiezen kwamen had ze standaard een middenoorontsteking…

Het lastige is dat hij er lang over doet voordat ze daadwerkelijk door zijn. En zo lang paracetamol geven is niet goed. Hij kan er wel 4-6 weken last van hebben. Zijn oortjes is inderdaad zijn gevoelige plek. Otalgan heb ik wel (meegenomen tijdens mijn laatste bezoek aan Nederland). Soms weet ik niet meer goed waar hij nu precies last van heeft: oortjes of doorkomende kiesjes.

Ik ga straks in Nederland maar eens naar een kno arts. Want hij heeft erg vaak last van zijn oortjes.

Shalom

Onze dochter kreeg hiervoor vaak penceline…omdat ze veel oorontsteking had…helaas heeft ze hierdoor al wel een paar gaatjes in haar kiezen nu…ze zijn nu geseald door de tandarts dus nu gaat het goed.

Toen zij 1 jaar was zijn haar neusamandelen eruit gehaald,daarna heeft ze niet vaak meer last van haar oren gehad…