Oorgaatjes opnieuw laten schieten; hoe snel groeit het gaatje dicht?

Oorgaatjes opnieuw laten schieten?
Jinthe wil al zolang ze kan praten oorbellen. De regel was dat ze ze kreeg vanaf haar 6de verjaardag als ze ze san nog wilde. Heb vaak moeten horen, ben ik bijna 6??

Ondertussen is ze eeeeeindelijk 6 en dus mocht ze oorbelletjes.

Gisteren laten schieten, eenmaal buiten vond ik dat een oorbel toch wel erg dicht tegen haar gezicht staat, jinthe heeft weinig oorlel dus echt makkelijk is het niet maar de stip zag je nog staan, ruim 3 mm naast de oorbel.

Vanmorgen terug geweest, de mevrouw vond het niet storend maar gaf wel toe dat het meer naar achteren had mogen staan. meteen het gaatje opnieuw laten schieten was een te groot risico op 1 groot gat dus dat ging niet.



Dusssss met veel tranen van jinthe en mezelf heb ik vanavond haar oorbellen er weer uit gehaald. Het is voor de rest van haar leven en dan wil ik dat het goed is. Nu zou ze geen grotere oorbellen kunnen dragen n die ene kant, zou tegen haar gezicht komen.

Over een tijdje dan maar een tweede poging om de gaatjes te laten schieten, in een andere zaak.



Nu mijn vraag, hoe snel groeit het gaatje in het oor weer dicht en kan ze dus opnieuw laten schieten?



Vind het zo erg voor jinthe, eindelijk was het zover, is ze zo dapper en doorstaat ze flink de pijn en dan hup alles er weer uit en binnenkort terug…

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een hele dikke knuffel voor Jinthe!!!

Nog gefeliciteerd met haar verjaardag, hebben jullie een leuke dag gehad?



Hopelijk heeft ze binnenkort eindelijk mooie oorbellen op de goede plek.

ah wat sneu !

Gaatjes groeien zeker bij kinderen heel snel dicht hoor,



Elise was ooit een oorbel verloren en na ik geloof 2/3 wk was t gaatje helemaal dicht en moest ook opnieuw worden geschoten.

Zou t gewoon over een paar weekjes even navragen bij de juwelier



Hopelijk heeft je meisje snel mooie oorbellen,

waar ze horen !!

Ze zijn heel snel dicht, Y.eline had ook oorbellen maar het ging steeds ontsteken dus ze moesten eruit. na 1 dag kreeg ik ze er al amper meer doorheen nu 2 maand verder en je ziet de gaatjes al niet eens meer zitten :wink:

ze gaan snel dicht maar houd er wel rekening mee dat er dan litteken weefsel is en dat je niet op diezelfde plek weer kunt laten schieten

je blijft het oude gaatje zien, het blijft een littekentje

mijn dochters gaatjes wilden maar niet goed helen toen ze vijf was, het was een doffe ellende van ontstekinkjes

dus geen oorbellen meer ingedaan omdat ze het zelf niet meer wilde

vorig jaar zijn er nieuwe gaatjes geschoten die wel goed heelden gelukkig, ze heeft nu wel op beide oorlellen een littekentje van de oude gaatjes

Waarom heb je ze er alletwee uitgehaald?? :think:



Mijn nichtje heeft het ook gehad, zij durfde daarna niet meer. Ze heeft dus een jaar met 1 oorbel gelopen :lol: Uiteindelijk na een jaar toch weer gegaan. Ze schoten die tweede er toen gratis in.

Nu is ze 18 en heeft er heeeeeel veel, haha.



Ik weet niet wanneer het weer kan, maar als het hetzelfde is als in de rest van je lichaam, dan denk ik dat het 6 weken zal zijn.



Zelf had ik ooit twee gaatjes in ieder oor, maar die tweede groeide steeds dicht. Ik zie nu niets meer, ook geen litteken. Het hoeft dus niet dat je het blijft zien.

Er blijft een littekentje over.

En of je weer opdezelfe kunt schieten vraag ik me af.

Om die reden had ik de goed geschoten oorbel dus niet eruit gehaald.



Wel een vervelende ervaring voor haar zeg :hug:

Als je opnieuw schiet kan het eventueel wel door het littekenweefsel heen maar dat doet wel meer zeer. Eenmaal geschoten gaatjes daar blijf je altijd wel wat van zien. Meestal is het binnen een week of 4 helemaal geheeld.



Succes met de kleine meid, ik hoop dat het de volgende keer in 1 keer goed is :slight_smile:

@ollie wrote:

Er blijft een littekentje over.

En of je weer opdezelfe kunt schieten vraag ik me af.

Om die reden had ik de goed geschoten oorbel dus niet eruit gehaald.



Wel een vervelende ervaring voor haar zeg :hug:




ja, bedacht ik me achteraf ook, dat ik de goede beter had laten zitten. Maar ook die kan nog een tikje meer naar achteren dus zal wel lukken!

Bij de persoon is het sneller dicht dan bij de andere. Hier heeft het echt jaren geduurd voor ik weer opnieuw gaatjes liet schieten. Niet om je af te schrikken hoor maar het is dus bij mij de tweede keer verkeerd gegaan (het kwam niet aan de achterkant eruit maar naar onderen (tsja hoe leg ik dat uit ze had verkeerd geschoten en het achterkantje zag je uit het oorlel steken aan de voorkant).



Ik zou toch naar een echte juwelier gaan, geen idee of je daar al bent geweest. Die doen het, dat is mijn mening, beter dan van die kleine shopjes.



Succes en sterkte ermee.

ik ben miss dan erg dom…



maar bij mij wetende gaan gaatjes (in de oren) nooit echt dicht…



er komt als het ware een vliesvelletje overheen,

zo doorprikken gaat heel gemakkelijk…



Ik loop al 39 jaar met 2 verschillende gaatjes :wink:

Mijn eiegn gaatjes groeien ook niet dicht, maar die heb ik dan ook al 25 jaar…

Die van Jinthe zijn geen echte gaatjes geworden,oorbelletjes hebben er amper een nacht ingezten dus er is nog geen velletje binnenin kunnen groeien. De mevrouw daar zei dat ze na een week toe zijn, maar dat lijkt me snel.

Ze had ‘‘al duizende gaatjes geschoten, maak je maar geen zorgen’’ en hup ze schiet naast het stipje… :evil:



Ik ga nu gewoon hier in de buurt naar de juwelier. De andere heb ik laten doen in een juweliertje in Nederland, we waren er op vakantie en de laatste dag ze laten schieten… was dus geen goed idee, of gewoon pech?



Nu lijkt het of je met een fijn naaldje een klein prikje hebt gegeven in de oorlellen, is echt geen gaatje, gewoon een klein spikkeltje.

Toen ik 6 was heb ik een paar uur gaatjes gehad :angel:

Ik wilde ze zooo graag, kreeg ze, maar kon 's nachts niet slapen omdat die scherpe dingen in mijn hoofd prikten, één groot drama, maar ze zijn er diezelfde nacht nog uitgehaald (mss was het wel nog avond, maar in mijn kinderbelevenis was het nacht :lol:)



Toen ik 13 was heb ik ze opnieuw laten schieten. Bij mij kon je echt niet zien of voelen dat ze al eerder waren geschoten hoor. Ik zou me dus maar geen zorgen maken over evt littekentjes.

@Kittycat wrote:

Toen ik 6 was heb ik een paar uur gaatjes gehad :angel:

Ik wilde ze zooo graag, kreeg ze, maar kon 's nachts niet slapen omdat die scherpe dingen in mijn hoofd prikten, één groot drama, maar ze zijn er diezelfde nacht nog uitgehaald (mss was het wel nog avond, maar in mijn kinderbelevenis was het nacht :lol:)



Toen ik 13 was heb ik ze opnieuw laten schieten. Bij mij kon je echt niet zien of voelen dat ze al eerder waren geschoten hoor. Ik zou me dus maar geen zorgen maken over evt littekentjes.




hier dezelfde ervaring (bijna dan) die van mij groeide vroeger zo snel dicht als ik ze niet in had en nooit een litteken gezien hoor :slight_smile:

Als ik ze nu een tijdje uit laat moet ik inderdaad ene soort vliesje eerst door prikken.



Ik weet het niet precies hoelang het duurd maar toen ik een gaatje in m’n neus had laten prikken ben ik hem 's nachts kwijt geraakt en toen was het binnen een paar uur gewoon helemaal dicht

Overigens wat ik je kan aanraden is om naar een piercings studio te gaan, daar hebben ze veel meer ervaring in het zetten van gaatjes. En die doen ook gewoon oorbellen :slight_smile:

Is een piercing niet pijnlijker dan schieten? Hier in belgie moet je ook 18 zijn om te laten piercen, dus weet niet hoe dat gaat met oorgaatjes dan?

Ondertussen zijn we een tweetal weken verder en vandaag nieuwe gaatjes laten schieten, ze zijn perfect!

@dietske wrote:

Is een piercing niet pijnlijker dan schieten? Hier in belgie moet je ook 18 zijn om te laten piercen, dus weet niet hoe dat gaat met oorgaatjes dan?




Om in ieder geval antwoord op deze vraag te geven, piercen gaat makkelijker, een naald is in tegenstelling tot een oorknopje scherp en gaat er met minder geweld doorheen.



Fijn dat het nu wel goed is :-*

@~Melanie~ wrote:

@dietske wrote:
Is een piercing niet pijnlijker dan schieten? Hier in belgie moet je ook 18 zijn om te laten piercen, dus weet niet hoe dat gaat met oorgaatjes dan?




Om in ieder geval antwoord op deze vraag te geven, piercen gaat makkelijker, een naald is in tegenstelling tot een oorknopje scherp en gaat er met minder geweld doorheen.



Fijn dat het nu wel goed is :-*




:shifty: Het klinkt wel enger…

@Gab wrote:

ik ben miss dan erg dom…



maar bij mij wetende gaan gaatjes (in de oren) nooit echt dicht…



er komt als het ware een vliesvelletje overheen,

zo doorprikken gaat heel gemakkelijk…



Ik loop al 39 jaar met 2 verschillende gaatjes :wink:




Die van mij zijn helemaal dicht. Ook geen litteken meer te zien. (wel iets te voelen trouwens).