onze Anna ontpopt zich als een echt dametje, en loopt continu met kettingen en armbandjes om, en meld nu ook regelmatig dat mama oorbelletjes heeft, en anna niet, en dat anna ook oorbelletjes wil…
hoewel manlief en ik altijd hebben gezegd dat een kind van ons pas oorbellen krijgt als ze ouder is (lees, een jaar of 10) beginnen we nu toch erg te twijfelen aan waarom we dat eigenlijk wilden.
wij zijn geneigd om gaatjes te laten prikken bij haar, maar wie van jullie heeft ervaing met gaatjes prikken/het hebben van oorbelletjes op deze leeftijd, en wat zijn de voor-/nadelen op deze leeftijd??
bij ons doen ze het pas na het 4e jaar…ivm met de zenuwtjes die in het oor zitten…
Anne heeft het er ook al lang over, maar ze krijgt ze pas na haar 4e jaar, gewoon omdat ik het a: niet mooi vind bij zo n jonge kindjes (smaak) en b: ik het gevaarlijk vind, op de psz bijvoorbeeld kan gauw een ongelukje gebeuren (al geweest) en moet er niet aan denken dat ze haar oorbelletje uit dr oorlel scheuren :? .
@colle wrote:
bij ons doen ze het pas na het 4e jaar…ivm met de zenuwtjes die in het oor zitten…wat is er dan prcies met die zenuwen??
hier doen ze het vanaf 6 weken , maar ik heb ze pas bij alissa laten zetten toen ik merkte dta ze het heel graag wilde , anders had ik z enou ook nog niet laten zetten , maar 2 dagen voordat ze 2 werd kreeg ze oorbelletjes , ze deden ze samen in een keer inschieten , dus een stipje zetten en samen klaar staan en 1-2-3 en op 3 schieten en ze zater , er zijn 3 tranen gekomen en toen was het over
en trots dat ze is op haar oorbelletjes :inlove: :inlove: :inlove:
@Fietje wrote:
@colle wrote:bij ons doen ze het pas na het 4e jaar…ivm met de zenuwtjes die in het oor zitten…wat is er dan prcies met die zenuwen??
er zitten heel veel zenuwtjes in de oortjes ze zijn bang deze te kunnen beschadigen…
Er schijnt nu een nieuwe regel te zijn bij juwelieren . Ze mogen pas oorbellen zetten bij kinderen van 5 jaar en ouder.
Een vriendin van mijn schoonzus heeft echt alle juweliers gehad bij haar in de buurt en niemand wilde ze zetten.
anita
Voor het zetten van oorbellen bij kinderen moet een juwelier tegenwoordig een speciale vergunning hebben. Dat hebben ze lang niet allemaal, vandaar dat een hoop juweliers het pas vanaf latere leeftijd doen. Bij ons in de stad zijn er twee juweliers die het doen bij jongere kinderen.
Wij hebben ze bij Ayla laten prikken toen ze drie jaar werd. Geen centje last gehad. Heel even piepen toen het eerste gaatje geschoten werd, maar toen het eerste gaatje geprikt was keerde ze zelf haar hoofd naar de mevrouw die prikte toe om de tweede te laten prikken. En daarna kreeg ze een doosje smarties van die mevrouw en een pakje drinken van mij, én mocht ze een kleinigheidje bij de speelgoedwinkel uitzoeken, dus toen was het feest.
Daarna goed schoongehouden en 1x per dag aan de oorbelletjes draaien, en ze heeft nooit ergens last van gehad. Ook niet van ontstekingen. Ze ging er dezelfde avond ook gewoon op liggen. En ze was er apetrots op, iedereen moest ze zien. Ook wildvreemden op straat moesten eraan geloven :inlove:
Onze dochter was nog geen jaar toen ze ze kreeg. Huilen dat ze deed maar dat was na 10 minuten over. Ze vind ze nog steeds geweldig.
Ik heb het persoonlijk gedaan omdat ik ouder was en na 1 oorbel doodsbang was en niet meer terug wilde.
Bij ons prikken ze zelfs pas vanaf 6 jaar!
@colle wrote:
@Fietje wrote:@colle wrote:bij ons doen ze het pas na het 4e jaar…ivm met de zenuwtjes die in het oor zitten…wat is er dan prcies met die zenuwen??
er zitten heel veel zenuwtjes in de oortjes ze zijn bang deze te kunnen beschadigen…
ik weet alleen dat het in het kraakbeen zit en dat moet ook tegenwoordig gepiersd worden.
maar als er zenuwen zitten nu zit dat er toch ook na hun 4e jaar??
je kan er beschadigingen van krijgen aan je ingewonden heb ik gehoord.
ik moest ook bijna naar het ziekhuis omdat er dus een zenuw was geraakt in mijn kraakbeen boven in het oor. gelukkig heeft de ha het met veel kracht er toch nog uitgekregen.