Oops, handleiding weggegooid..... help.

Gisteren heb ik een Nüby rietjesbeker voor Hieke gekocht. Enthousiast het ding in gebruik genomen. Ze snapt er nog niet veel van maar dat komt wel… Maar… ik ben vergeten te lezen of deze beker ook in de vaatwasser mag? En dan vooral het deel met het rietje… wie weet dit?



Hoi hoi



Ik doe het wel en spoel het daarna ff na met water. Maar weet eigenlijk niet of het officieel mag :shifty:



In ieder geval veel plezier met de beker! Ik ben er helemaal fan van, heb er 3 :shifty:

volgens mij stond dat niet in de handleiding, ik heb het in ieder geval WEL gedaan (je moet alleen wel even controleren op scheurtjes).

volgens mij wel, maar je moet het rietje wel zo ver mogelijk uit elkaar halen. Voor restjes die je er niet uitgespoeld krijgt, is er een schoonmaaksetje verkrijgbaar hoor(zit vaak in een setje met een nieuw rietje)

Ik heb de nuby sipper of zoiets…is net een bidontuitje maar dan zacht…misschien een tip als ze het rietje nog niet snapt.

Die beker is ook antilek en kan ze gewoon op de kop houden met drinken…

Ik heb nu geen plaatje sorry…

Maar ik had de tuitbeker van nuby met zachte tuit maar die vond ze niets…die sipper heeft weer een grote beker eraan die is onhandig dus heb ik de ‘‘speen’’ eruit gehaald en in de tuitbeker gedaan (snap je het nog :lol: ) en dat is echt een super beker!!

plaatje gezocht :mrgreen:

Ja hoor ja kan gewoon in vaatwasser, wel ff het rietje even onder kraan voorspoelen zodat de binnenkant goed schoon is.

Hier gaan ook alle onderdelen gewoon in de vaatwasser. Ik haal wel alles zo veel mogelijk uitelkaar. De kans bestaat wel, zoals bij ons, dat als je macaroni gegeten hebt, het rietje oranje kleurt…



Groetjes,



Viratine

Dank jullie wel! :thumbup:

Hier ook een nuby-fan. Tenminste, mijn zoontje gebruikte die al heel jong, totdat hij goed uit een gewone beker kon drinken.



Je kan van die kleine raggertjes kopen (volgens mij zitten die bij een nieuw rietjessetje, zeg maar een soort navulling). Die zijn ideaal. Verder stopte ik de mijne ook in de vaatwasser. Wel gedemonteerd (en in het bestekbakje uiteraard).



Ik had er 2 en mijn zoontje heeft er zeker 2 jaar mee gedaan. Het is dus goed te doen. Wel af en toe een navulling gekocht, hihi… (zeker roosvisee slaat roze/oranje uit)

Volgens mij mogen de onderdelen van het rietje officieel alleen in het bovenste gedeelte van de vaatwasser.

:shock: als je dat doet, dan ben je ze toch kwijt, althans hier valt het dan zo naar de bodem hoor…

Ik vind het een geweldige beker :thumbup: maar vind het zoo raar dat je het laatste beetje drinken er niet uit kan halen met het rietje :think: :think: Of doe ik nu iets verkeerd :think:

nee dat kan inderdaad neit… tenminste milan krijgt het ook niet voor elkaar

Dan moet je even een nieuw setje kopen, daar zit een langer rietje bij :thumbup: . Wij moesten van dat nieuwe rietje zelfs een stukje afknippen, omdat de onderkant tegen de bodem gedrukt zat.

of je rietje zit te ver in het witte houdertje geschoven…dat had ik hier eerst ook. Eraan getrokken, en nu komt hij tot aan de bodem

Mijn zoontje gebruikt de beker ook al een tijdje en het drinken gaat prima!

Máár… mijn ervaring is dat het ding toch echt niet helemaal anti-lek is; ik durf hem echt niet in mijn tas ofzo te stoppen. Ik doe er dan altijd een pedaalemmerzak omheen ofzo.

Hoe zijn jullie ervaringen met het lekken?

@Doornroosje wrote:

Mijn zoontje gebruikt de beker ook al een tijdje en het drinken gaat prima!

Máár… mijn ervaring is dat het ding toch echt niet helemaal anti-lek is; ik durf hem echt niet in mijn tas ofzo te stoppen. Ik doe er dan altijd een pedaalemmerzak omheen ofzo.

Hoe zijn jullie ervaringen met het lekken?




De oude versie lekte absoluut niet, die kon je veilig op z’n kop meenemen. Ik wilde er een nieuw rietsetje voor kopen omdat dat een beetje goor aan het worden was maar toen hadden ze die niet meer, alleen setjes voor de nieuwe versie. Toen maar een nieuwe gekocht en die lekte dus wél bij mij. Na een paar keer een plas drinken op tafel gevonden te hebben dacht ik laat maar en toen ben ik overgegaan op pakjes drinken voor de limonade voorziening. Water krijg ie wel gewoon in een bekertje maar hij vindt het leuk om vloeistof over te gieten in van alles en nog wat en dat vind ik niet zo’n succes met limonade.

Lees nu wel dat heel veel mensen erg tevreden zijn over de nieuwe versie, misschien hadden wij een miskoop?

Herinner me nu dat die beker zelfs lekte als ie een uurtje rechtop op tafel stond, werd de schroefrand nat, net of het té vacuum was maar als ik hem losser deed liep het eruit als de beker omviel.



Yvonne

Ja klopt me moeder heeft nog de oude versie en die is helemaal goed! Wij hebben een nieuwe versie en die lekt zodra hij omstekop hang. Of als hij te strak dicht zit.

lekken hier ook :thumbdown: en ze spetteren ook zo lekker als je het rietje tevoorschijntovert zegmaar :roll: .

Ik doe de deksel altijd in het bovenste deel van de vaatwasser en het rietje en tussenstukje in het bestekmandje.