Hoi,
Goed hoor om eerst te vragen naar een wen afspraak.
Ze kunnen gewoon even de tanden tellen en laten zien waar een kiesje een beetje kapot is, even polijsten en dan 2 of 3 weken later weer eens, of misschien al starten net hoe hij reageerd op alles.
Idd slaapwater is gewoon verdoving----> makkelijker gezegd de prik.
Maar meestal praten wij tegen kinderen op een net iets makkelijkere manier, de boor is hier een douche met een steentje, de luchtspuit een fietspompje, de vulling noemen wij kiezenklei, en de verdoving slaapwater.
Tis best schrikken als je kleintje gaatjes heeft, dus praat er over met de behandelend tandarts of met de assisitente.
Laat zeker niet je ongerustheid merken aan Daan, maar dat zal je vast wel niet doen.
Ik ben benieuwd hoe alles verloopt, heb je al een afspraak staan?
Groetjes Emmy
Oe wat vervelend.
Ik zou het wel laten boren hoor, wat gebeuren moet moet gebeuren maar ik zou me er wel van willen verzekeren dat de tandarts dat heel kindvriendelijk aan zou pakken!
Succes!
Hier toevallig vorige week een groot gat (!!) laten boren/vullen in een snijtand.(van de jongste van 3 jaar)
Nou, geen centje pijn, ze onderging het gewoon rustig. Nou hebben we ook een hele lieve tandarts, dat scheelt natuurlijk. Ik zag er heel erg tegenop, maar het is ons heeeeeel erg meegevallen!
Succes!!
Nou we hebben vanmiddag het eerste gaatje laten vullen en het ging hartstikke goed :thumbup: :thumbup: .
Ik ben echt zo super trots op ons ventje.
Ik had hem uitgelegd dat de tandarts zijn kiesje ging maken en dat hij dat met een heel kleine boortje op zijn kiesje ging doen.
Nououou hij onderging het allemaal heel erg rustig.
Onze tandarts had eerst nog wel een beetje hoop dat hij er gelijk 2 kon pakken maar dat ging niet.
Toen begon Daan toch te huilen dat hij dat niet wilde.
Dus we hebben het eerst zo gelaten, want het ging nu zo goed dat we hem niet nog even overstuur wilden maken.
Dus nu doen we over een paar weken de tweede en dan zien we wel of hij ook de derde kan pakken en anders die ook weer een beetje later.
Wat ontzettend fijn!!! :thumbup:
Knap kind heb je, zeg Ik kan me voorstellen dat je erg trots bent!
Hoe heeft de tandarts het aangepakt? Kon hij een beetje geruststellen?
Was er nog een verdoving gegeven?
Amber had ook twee gaatjes. Ook wij poetsen twee keer per dag.
De tandarts zei dat het kon komen, omdat ze slecht drinkt…en ik dus de hele dag met drinken achter haar aanloop :wall: Dom natuurlijk.
Maargoed de tandarts:
Ik wilde ook niet dat er geboord zou worden, maar de tandarts zei dat ze dat wel vaker deden. Dus ik afspraak gemaakt en daarheen met een meisje wat tot dan prima naar de tandarts wilde. Resultaat…wel een verdoving maar verder kwam hij niet en een meisje dat niet meer naar de tandarts wil.
Contact op genomen met een kindertandarts is Utrecht…Nu vier afspraken verder zijn de twee gaatjes gemaakt en mijn dochtertje heeft geen angst meer. Er is niet geboord, maar ze hebben de gaatjes schoon gemaakt (vuil eruit gehaald met een haakje), gepoetst, en een fluoride vulling erin. Dit is wel tijdelijk, maar over een paar jaar zal ze het boren beter aan kunnen.
Succes
Zie nu je laatste post, mosterd na de maaltijd dus.
Knap hoor van Daan…
Oh wat goed dat jullie kindjes het zo goed hebben gedaan zeg :thumbup:
delicious, Yeline is net zo die drinkt enorm slecht en ze heeft de hele dag drinken staan. Maar uiteindelijk drinkt ze om het uur een slokje ofzo, lastig is dat he als ze niet willen drinken. Overdag krijgt Yeline van mij ranja wat heeel erg verdunt is dus bijna water omdat ik liever niet heb dat ze teveel suikers krijgt.
Emster ff een vraagje is een flesje water 's nachts ook slecht?? Yeline krijgt altijd in dr bed een flesje mee met water omdat ze overdag heel slecht drinkt. Soms drinkt ze wel 's nachts en soms drinkt ze helemaal niks verschilt heel erg met haar.
Wij moeten in april weer na de tandarts ben benieuwd
@Pé wrote:
Wat ontzettend fijn!!! :thumbup:
Knap kind heb je, zeg Ik kan me voorstellen dat je erg trots bent!
Hoe heeft de tandarts het aangepakt? Kon hij een beetje geruststellen?
Was er nog een verdoving gegeven?
De tandarts heeft eigenlijk niet zo veel gedaan.
Ik ben er van te voren nog geweest om te vragen of het ook verstandig was om een wenafspraak te maken eerst ofzo.
Maar hij was van mening dat dat niet zoveel uithaalde.
Dit vond ik wel een beetje raar maar goed.
Dus ik heb hem zelf thuis goed voorbereid op wat de tandarts ging doen.
Ik heb hem gewoon eerlijk gezegd wat er ging gebeuren, dat zijn kiesje een beetje kapot is en dat de tandarts dat gaat maken met een heel klein boortje.
Ook heb ik hem gezegd dat het best een beetje pijn kan doen maar dat dat maar eventjes is en dat hij het de tandarts gewoon moet zeggen als het pijn doet.
Dat is alles eigenlijk wat ik hem verteld had, en hij heeft het hartstikke goed opgepikt want hij was heel rustig bij de tandarts en heeft geen kik gegeven 8) .
De tandarts heeft geen verdoving gebruikt.
Maar we moeten er nog twee dus ik ben nu wel erg benieuwd of het de volgende keer weer zo goed gaat of dat hij nu niet meer wil omdat hij nu natuurlijk weet wat het is.
Wat heb je dat goed aangepakt!
He Mo,
Wat goed zeg van Daan.
Hopelijk gaan de andere afspraken ook zo, en je kan dan beter 1 gaatje per afspraak doen idd, want een kind heeft anders geen aandacht meer.
Echt super!!!
Chantal, water is niet schadelijk, dus dat zal erg zijn om in een flesje te doen, maar het CB is er vast niet blij mee.
Een flesje in bed… als ze er echt van lurkt, of mee tut zou ik het niet doen hoor, probeer er in ieder geval voor het 5e levensjaar mee te stoppen, net als het stoppen met de tut zeg maar, dit ivm de stand van het evt toekomstige gebit en der kaak.
Ik heb hier ook een jongetje wat slecht drinkt,maar wij maken echt drink momenten. Tijdens ontbijt 1 glas melk, om 10 uur drinken wij altijd thee/koffie en de jongens dan limonade, dat doen we dan ook echt aan de keukentafel. Met de lunch weer een glas melk.
Na het slapen/ (als ze nog slapen), dan gaan we rond 15 uur weer aan de keukentafel thee/koffie/sappie drinken. Bij het avondeten krijgen ze een beetje water, en dat is alleswat ie drinkt maar zo werkt het wel bij hem, als ik het gewoon neer zet op tafel staat het er na een paar uur nog
Succes
Bedankt Emster :thumbup: Ik wil het flesje zeker afleren, wil van de zomer een hoog tafeltje ofzo naast dr bed zetten met een beker water. Geef dr 's nachts water bij omdat ze overdag nog geen beker leeg drinkt dus minder dan 200cc en alles wat ze mee krijgt is mooi meegenomen. Ga het de komende tijd proberen af te bouwen dat ze ook 's nachts slokjes uit een beker kan drinken. Ze tut er verder gelukkig niet mee, ze drinkt een paar slokken en dan zet ze het weg en gaat slapen, volgens mij gaat dat 's nachts net zo als ze ff wakker wordt.
Een speentje heeft ze alleen met inslapen daarna ga die uit, maar jah ze is nu 3 en als dr brusje komt wil ik haar er vanaf hebben dus we bouwen het langzaam af, want ik zou het zelf jammer vinden als ze met dr :thumbup: verder gaat. Heb het zelf tot mn 10e gedaan en ook beugels daarvoor gehad, was ook geen ramp maar jah wil het graag een beetje voorkomen.
Maar bedankt voor de info :thumbup: alle tips zijn welkom!! :-*