Mijn man heeft 2 linkerhanden en hij vind klussen niet leuk, maar als hij het toch doet vind ik dat best stoer. 1,5 jaar geleden wilde ik heeeel graag een bad. Handig voor de kinderen en handig voor mij om af en toe weg te dromen. Met veel tijd en moeite heeft hij een bad geinstalleerd. En nu na 1,5 jaar hebben we lekkage.
En hoogstwaarschijnlijk zal dat betekenen dat ons bad eruit moet. Het staat op een vast muurtje (beginnersfoutje) en die moet iig gesloopt. Als de lekkage erg is dan moet alles eruit endan wil Mark ook weer een douche, hij wil geen gezeur meer…(lekker dat we er ook nu geen geld voor hebben)…
Dus nu ben ik verdrietig…Omdat we lekkage hebben natuurlijk op de eerste plaats, maar ook dat ik niet meer op winterse dagen kan badderen…
oooh balen!! er zit geen serviceluikje in zodat je kan kijken waar de lekkage vandaan komt???
:hug: :hug:
Dat is balen, lijkt me zo lekker, een bad, en idd helemaal in de winter :hug:
Misschien valt het mee!
Balen!!! Ik moet er niet aan denken dat mijn bad weg gaat!!! Zeker met kinderen is het zalig maar ook voor jezelf…
Hopelijk valt de lekkage mee en kan je badje gewoon blijven staan.
lukt het niet op met een tube siliconenkit de lekkage op te lossen? wij hebben hier overal een flinke dikke laag kit op gedrukt en de douche is tot nu toe nog lekage vrij!
Ooh wat balen, daar zou ik ook niet vrolijk van worden.
We gaan nu eerst een gaatje boren en een gat maken…Dan hopen we te zien wat het probleem is. Ik hoop met alles dat het iets simpels is…
ooow das kud lous…
je mag wel bij mij komen badderen! :-*
Waarom moet het bad weg dan?
Wij zijn ook met de badkamer bezig en hebben zoveel tips gehad, heeft hij niet eerst bij de Gamma of andere winkel geïnformeerd over het hoe en wat?
Het randje tussen het bad en de muur, hoe zit dat in elkaar?
Heb je eerst betegeld en dar het bad tegenaan gezet of eerst het bad en daarop betegeld?
@Bagheera wrote:
Waarom moet het bad weg dan?
Wij zijn ook met de badkamer bezig en hebben zoveel tips gehad, heeft hij niet eerst bij de Gamma of andere winkel geïnformeerd over het hoe en wat?
Blijkbaar niet genoeg he…

Nogmaals, mijn man heeft 2 linkerhanden…
Heb je eerst betegeld en dar het bad tegenaan gezet of eerst het bad en daarop betegeld?
Hij heeft een stuk hout tegen de muur geboord en daar 'hangt' het bad op, geheel volgens de praxisregels :wink: ..
Het andere 'draagmuurtje' is van gasbeton en hebben we pas verfraaid met tegeltjes nadat het bad erop geinstalleerd was.
Dat sucks…
Mijn moeder heeft het pas ook gehad.
Dure badkamer bij Brugm*n aangeschat en mijn oom het laten installeren.
Dit jaar ging de cv-ketel kapot, dus een nieuwe gekocht.
De oude ketel hing er al sinds '86, zo oud als het huis is. De nieuwe had ineens veel meer capaciteit, en dat konden de leidingen niet aan.
De leidingen die mijn oom in de vloer van de badkamer had gemaakt, daar zaten op 3 punten lekkages. Blijkbaar had hij daar niet helemaal de juiste voor gebruikt…
Bad eruit, tegels eraf, konden niks vinden…
Toen moest er iemand komen voor lek-detectie oid…
En toen moest uiteindelijk alles eruit, vloer, etc…
Was echt een drama.
Ik leef in ieder geval met je mee, klote hoor…
Wij hebben ook geen luik gemaakt maar hebben extra tegels gekocht voor het geval we onder het bad zouden moeten kijken.
Hebben jullie extra tegels, dan zou ik een deel weghalen, kijken wat er aan de hand is en of je het kunt maken zonder alles te slopen.
Niet leuk he, zulke dingen :hug: Zoiets komt áltijd slecht uit.
he bah wat vervelend. Qua kosten kun je misschien ook nog wel iets met je verzekering doen. (hebben mijn ouders ook ooit gedaan en het werd gewoon vergoed)
Mijn moeder heeft het trouwens ook op kunnen geven.
De badkamer is boven de hal en daar had ze emmers staan om het water op te vangen, het droop gewoon door het plafond heen.
En toen heeft ze het plafond opnieuw moeten laten stuccen en schilderen en dat heeft ze geloof ik wel vergoed gekregen.
Dat wordt niet meer klussen door Mark :thumbdown:
Althans ik zou het Mark niet meer vragen :-*
Maar echt klote voor je zeg :thumbdown:
Niemand die handig is in de familie?
@Madre wrote:
@Bagheera wrote:Waarom moet het bad weg dan?
Blijkbaar niet genoeg he…
Nogmaals, mijn man heeft 2 linkerhanden…
Hij heeft een stuk hout tegen de muur geboord en daar 'hangt' het bad op, geheel volgens de praxisregels :wink: ..
Het andere 'draagmuurtje' is van gasbeton en hebben we pas verfraaid met tegeltjes nadat het bad erop geinstalleerd was.
Wij hebben een bad die met pootjes gesteld kan worden. Wij zijn bij Hornbach en de Gamma geweest en hebben beide keren gehoord dat bij zo'n bad als wij hebben, geen draagmuur o.i.d. nodig is.
Ook hebben we bij beide winkels en van een proffessional die ons komt helpen als we er niet uit komen gehoord, dat je eerst het bad tegen de kale muur moet zetten en stellen uiteraard en daarna vanaf de badrand naar boven gaat betegelen. De ruimte tussen de onderste rij tegels en de badrand absoluut NIET voegen. Dat moet je pas later doen met KIT. Doordat het bad uitzet en krimpt, en iets naar beneden zakt als je erin stapt, gaat de voeg lekken. Dus daarom niet met voegmiddel bij de badrand komen, maar met kit.
Misschien is dat bij jullie het probleem? Dan moet je even de voeg eruit halen, afkitten en het bad kan blijven.