ook zo misselijk van vlees eten? blehhhhh

hoihoi,

Zijn hier nog meer meiden die alleen al van het eten van vlees misselijk worden (nu je zwanger bent uiteraard)

Ik ben nu 10 weekjes zwanger en net als de vorige keer: ik word al misselijk als ik het vlees moet braden! laat staan eten.

Degene die dit ook heeft: wat eten jullie als alternatief? want het is toch wel goed en eigenlijk nodig om het te eten tijdens de zwangerschap.

Tofu e.d. ook al eens geprobeerd…maar dat is vies :sick: , vind ik althans.

Ben benieuwd, groetjes van mij

Ligt het niet gewoon aan de geur van boter en het vlees?

Misschien kan je het grillen ofzo?

Je hebt ook vegetarische burgers enzo…MIsschien die eens proberen. Die vinden wij wel lekker…Van tofu houd ik ook niet…

Ik had het met bloemkool…

Was er voor die tijd gek op.tot ik zwanger was van Tycho…

En nog steeds vind ik het niet lekker…

Ik had het niet bij alle vlees, maar vooral bij kip, shoarma en worst. En bij kip en shoarma heb ik het nog steeds trouwens. Misschien dat het over gaat na de eerste 3 (of 4) maanden :think:

ik moet op dit moment ook niets van vlees hebben

maar wel van vleeswaren

dus eet ik dat maar wat meer

ik kon alleen maar hamburgers van de MAC eten, dat lijkt namelijk niet eens op vlees :mrgreen:

Voor de rest hoefde ik echt geen vlees.

Alles gehakt door sommige gerechten ging nog net…

lekker visje eten!! Is goed voor jou én voor je kindje!! Schijnt goed te zijn voor de aanmaak van de hersenen en dat ze daardoor slimmer worden :wink:

oeh vis moet ik nu toch ook niet aan denken :lol:

sinds de zwangerschap van Sebastiaan lust ik al geen rundvlees meer… :sick:

Ik lustte opeens geen kip meer…en vlees braden ging ook niet meer!

Na de bevalling had ik nog steeds geen zin in vlees (behalve filet americain 8) ) Na een paar weken was het weer als vanouds!

@Vicky wrote:

Ik had het niet bij alle vlees, maar vooral bij kip, shoarma en worst.

Precies hetzelfde hier. Brrrr de gedachte alleen al.

Heb de eerste maanden nauwelijks vlees gegeten, kreeg het echt niet weg!

ik had het bij mijn eerste… varkensvlees :sick: nu eet ik het nog niet vaak …

als ik het in de pan gooide hupa :sick: dus vriendlief moest het dan maar doen…(nu nog steeds trouwens…)

hoihoi,

Bedankt voor jullie antwoorden!

Toch grappig om te weten dat meerdere dit hebben.

Alleen was ik ook erg benieuwd als je er net zo’n last van heb als

ik: eet je dan geen vlees, of iets anders?

is het uberhaupt erg als je een poosje geen vlees eet?

(ik krijg het nl. met geen mogelijkheid weg…)

thnx, groetjes van mij

ik eet geen vlees bij het eten s’avonds

wel overdag vleeswaren

dat telt toch ook wel :think:

Bij de vorige twee zwangerschappen geen last gehad van vlees eten, deze zwangerschap lust ik gewoon ECHT geen vlees (en ik ben normaal gesproken best een vleeseter)!.. Inderdaad zoals Joseetje zei, Mac lust ik dan wel, maar dat is amper vlees :mrgreen: !

Het moeilijke is dan dat aardappels en groenten me ook enorm tegenstaan. Groenten krijg ik echt maar paar hapjes van binnen, daarna gaat het echt niet meer… :frowning:

Dus meer fruit en van die vervangende drankjes om zoveel mogelijk binnen te krijgen.

Ik neem eigenlijk nooit iets vervangends voor vlees.

hoi

ik heb het ook al vanaf het begin van de zwangerschap

bij het eerst had ik er geen last van

ben eigenlijk helemaal niet zo een vlees eter maar meot wel ook voor de zwangerschap

ik wordt al ziek bij de gedachte dat ik het in mijn handen moet pakken

eet kleine stukjes met veel appelmoes zodat ik het niet zo proef

en als je helemaal geen vlees eet kan geen kwaad je moet alleen vervangers gaan zoeken i.v.m je ijzer

b.v

gekookt eitje

groene groente

zoals

spinazie

komkommer

groentes waar veel ijzer in zitten

en aan je vk vragen hoe hoog je ijzer staat

en het er ook met de vk over hebben

zij weet ook wel raad ermee

veel succes

groetjes tamara

Ik kon de eerste maanden ook geen vlees eten…wel de kipnuggets van de Mc :mrgreen: en af en toe wat vis en gekookt ei of een gebakken ei ging wel…verder heb ik bij de 1e geleeft op brood met gebakken ei of kaas met tomaat.

Af en toe kipnuggets…visje ging net als mijn moeder het maakte (wij woonde wegens verbouwing even daar) of salade dat ging…verder at ik vrij weinig.

Ik werd al misselijk van de toenmalige croma reclame waarbij de kipfilet in de pan zag sudderen :sick:

Bij de 2e had ik het ook wel met de geur van vlees en ik kreeg ook niet alles weg maar kon wel meer eten dan bij de eerste toen was het echt erg…

Al was ik de eerste 3 maanden echt niet zo oké met mijn voeding…wel brood ed. en netjes vitaminen voor zwangeren en fruit en groente probeerde ik op te letten…de rest heb ik later wel weer goed gemaakt en ik heb 2 gezonde spekkies gekregen dus ze zullen niets te lijden hebben gehad :wink: