Ik heb dit onderwerp wel meerdere keren in het forum gevonden. En mijn baby weigert ook de fles. Ze is nu 19 weken en van week 4 tot en met week 8 dronk ze goed uit de fles. We deden dan 1 flesje per dag, wat ik dan afgekolft had. Van de een op de andere dag weigerde ze het flesje, daarna wel steeds 1 keer per week geprobeerd maar helaas. Nu ben ik het vanaf zondag weer een paar keer per dag aan het proberen maar helaas nog geen resultaat. Ze pakt het flesje zelf enthousiast in haar handen, brengt het naar haar mond en alles wat dan in haar mond komt, spuugt ze gewoon lekker uit. ik heb inmiddels ook een andere fles/speen geprobeert, maar nee hoor ook nu spuugt ze alles weer uit.
Ik doe het nu steeds een beetje speels, een paar keer per dag tussen de voeding door. Vanmiddag heb ik haar een keer de fles gegeven ipv de borst, ik dacht dan heeft ze honger en dan pakt ze vanzelf wel. Maar na een uur krijsen!!! pakte ze het flesje nog niet, en heb ik dus de borst gegeven. Ik vond het echt veelste lang, en baalde er ook van dat ze zo overstuur was, maar ja, iedereen zegt dat je gewoon moet door zetten. Maar hoe lang laten jullie haar huilen/krijssen??? En denken jullie ook dat als ze echt honger heeft, dat ze dan vanzelf wel pakt? En hoe lang duurde dat bij jullie dan wel niet?
elk advies welkom!
Lastig he. Moet je binnenkort gaan werken dat het nodig is?
Je baby laten huilen totdat ze de fles pakken… ik zou het niet doen. Je wilt tenslotte dat ze een positieve associatie met de fles opbouwt en geen negatieve. Als je haar laat krijsen raakt ze alleen maar overstuur en je wilt juist dat ze een positief gevoel krijgt bij de fles, geen negatief gevoel. Dring dus ook niet op.
Wat je doet met spelenderwijs tussendoor is goed. Ik lees alleen wel dat je het zelf probeert? Laat eens een ander het doen, want bij jou denkt ze waarschijnlijk: vergeet het maar jij hebt borsten Kan je man/vriend het een keer proberen?
Er zijn kindjes die hardnekkig blijven weigeren. Ik weet niet of het echt nodig is dat ze uit de fles gaat drinken? Zo nee dan zou ik zeggen: blijf lekker live voeden. Je kunt melk ook op een andere manier proberen te geven, van een lepeltje of met een cupje. Wat een oplossing kan zijn als het echt niet lukt…
dank je wel jannigje, ik vond het ook erg vervelend dat ze zo moest huilen, en dacht al, dat kan nooit goed zijn. Jammer genoeg is mijn vriend kapitein en is momenteel erg veel weg, en daar ik in het buitenland woon, Frankrijk, is er geen familie in de buurt, dus ik zal het toch zelf zoveel mogelijk moeten doen. En inderdaad er is alleen maar drang daar ik weer wil gaan werken, anders was ik er niet aan begonnen.
Maar gelukkig hoef ik pas half oktober te werken. Maar ze gaat wel half september al naar de oppas om te wennen.
Grote kans dat ze bij de oppas wel uit de fles wil drinken, is mijn ervaring…als ze bij jou is wil ze gewoon live drinken bij jou, dat is toch het fijnste voor die kleintjes, ik zou het wat laten rusten, ze kan uit een flesje drinken weet je en dat zal ze bij de oppas ook wel weer goed gaan doen…
als ze straks wat groter is wil drinken uit een tuitbeker misschien ook wel heel goed :thumbup:
Hay, hier ook een flesweigeraar van bijna 11 weken.
We bieden twee keer per dag een flesje met een beetje borstvoeding aan, maar zuigen ho maar.
Is bubble is het probleem opgelost? Zo ja hoe dan?
Ik schiet al behoorlijk in de stres, moet straks weer werken…
x
Wat je kunt proberen, is om haar de fles te geven als ze heel moe is.
Dan vervalt ze meer in het reflexmatige drinken en zal ze minder strijd leveren om hem te weigeren.
Hopelijk gaat ze het op die manier accepteren en went ze weer aan de speen, zodat ze hem ook weer wil pakken als ze gewoon wakker is.
En nog een gekke tip: melk in de fles wordt sneller koud dan je melk uit de borst. Het flesje omwikkelen met aluminiumfolie helpt misschien om het drinken ook langer vol te houden.
Het drinken uit de fles ook door iemand anders laten doen dan jijzelf, omdat ze jou met de borst associeert.
De voeding moet een gezellige en plezierige aangelegenheid zijn hoor! Dus je moedergevoel laten spreken!
Succes
soms helpt een ander soort speen / fles.
Als het echt niet lukt zou je ook kunnen proberen of ze wel slokjes uit een cupje (heel klein bekertje) wil nemen. (dan likt ze het zoals uit een bekertje met d’r tong naar binnen)
Onze dochter weigerde in alle staten, mijn man heeft het ook lopend geprobeerd wat voor afleiding zorgt en zou kunnen helpen, maar helaas.
Ze accepteerde alleen drinken uit een cupje.
En toen ze een klein beetje groter was wilde ze wel uit zo antilekbeker met flexibel rietje. Dat ging als een speer. maar toen was ze al wel een half jaartje oid (ik heb tot ruim een jaar b.v. gegeven)
Er bestaan ook flessen die op de moederborst lijken, verkrijgbaar via internet en thuiszorg winkels. ik weet ff niet meer hoe ze heten of het merk. vast wel via google te vinden.
Heb daar goede resultaten over gehoord, maar of dat voor ieder kindje geldt?
Hallo!
Hier ook een flesweigeraar (11 weken). Wordt er wat wanhopig van.
Maar goed we zijn rustig aan het oefenen. Het enige wat mijn zoontje doet is een beetje ‘kauwen/bijten’ met z’n kaakjes op de speen.
Het is net alsof hij niet weet hoe en wat hij moet.
Vraagje aan moedergans wat voor cupjes heb je gebruikt en waar kun je die halen?
Owh jah en live voeden is hier niet mogelijk anders was dat wel een oplossing…
Ik heb een aantal cupjes van medela gekregen via de lactatie kundige, maar ze zijn ook bij de thuiszorg winkel te koop (of te bestellen)
Er is ook een soort cup feeder te bestellen dat als een soort flessen speen op een flesje met voeding te draaien is.
http://www.medela.com/BENELUX/breastfeeding/products/devices.php
Enige nadeel is dat er niet zo veel in 1x in kan, dus moet je het cupje en de feeder telkens even vullen, maar als je kindje zo dan toch wel drinkt als je niet thuis bent…
Een tijdje heeft er in een bepaalde babydoos ook een blauw bekertje van friso in gezeten. (weet niet of dat nu nog steeds zo is, zat in die dozen die je na de geboorte kan ophalen) die kan je volgens mij ook goed gebruiken.
groetjes alex.
Hier ook een flesweigeraar, ben afgelopen maandag weer gaan werken, maar de enige manier waarop mijn schoonmoeder er wat in krijgt is door in de speen te knijpen, hij weigert te zuigen aan de speen. Gisteravond hebben hubbie en ik het geprobeert, maar alleen maar krijsen (met of zonder speen in zijn mond, maakte niet uit). Uieteindelijk viel hij in slaap met de speen in zijn mond, dat leek me ideaal, aan de borst drinkt hij altijd beter wanneer hij slaapt, maar niets hoor. Vervolgens hem slapend aan de borst gelegd en hij wist niet hoe hard hij moest zuigen…echt een eigenwijsje dus…Ik had verwacht dat hij de dagen dat ik werk wel ‘eieren voor zijn gekld zou kiezen’, omdat hij zou merken dat hij het op een andere manier geen eten kreeg. Maar niet dus, hij doet het met dat beetje wat mijn sm erin gespoten krijgt (wat nog niet de helft is van wat hij normaal gesproken drinkt) en dan red hij het toch tot de volgende voeding (okay, hij komt een half uurtje eerder, maar dan ben ik nog niet thuis dus moet hij toch even wachten. Misschien maar eens zo’n cupje proberen…
hier helaas ook de nodige ervaring met flesweigeraars… mijn eerste heeft eigenlijk altijd geweigerd en de tweede wilde toen hij 4 maanden was ineens niet meer. knabbelde wat op de speen alsof hij geen idee had wat ermee te doen. cupjes gingen goed of als je veel geduld en tijd hebt kan je het erin lepelen (zo deed oma het, pfffff). ik had plastic cupjes (van die maatbekertjes waarin je je pillen krijgt) uit het ziekenhuis maar een eierdopje ging ook. mijn man gebruikte een tuitbeker zonder druppelstop (waar het dus uitloopt als je hem op zijn kop houdt) en gaf zo heel voorzichtig te drinken. zodra ze wat groter waren kregen ze een tuitbeker. overigens dronk de tweede zomaar ineens zonder problemen weer uit een fles toen mijn man het 2 maanden later weer eens probeerde. maar ja, daar heb je natuurlijk weinig aan.
maar wat betreft iemand anders de fles laten geven, dat is wel waar. bij jou ruiken ze de melk gewoon en begrijpen ze al helemaal niet waarom ze de borst niet krijgen terwijl ze die normaal wel krijgen.
sterkte ermee in elk geval. ik weet hoe lastig dit is :hug:
Bij mij was de de Tommee Tippee dé uitkomst, vandaag heeft mijn sm zo’n flesje gehaald en de bv daaruit gegeven en dat flesje pakt hij wel :dance: :dance: .
Hier ook een flesweigeraar, ze heeft wel geteld 3x gedronken uit de fles en toen was het weer afgelopen en zet ze het op een krijzen als ze de fles al ziet. Als ik de speen erin doe is het krijzen en gillen dr hoofd wegdraaien, en als er dan wat in dr mondje komt spuugt ze het gelijk uit.
Heb geprobeerd andere de fles te laten geven maar nee hoor mevrouw wil het niet. Ze wacht net zolang totdat ze weer aan de borst kan en die valt ze dan ook letterlijk aan en dan is ze tevreden. 't is zo’n eigenwijs meisje die precies weet wat ze wil en anders gewoon weigerd. Zelfs het JBPM (reflux kindje) werkt ze naar buiten zodra ze het in dr mond kreeg hopelijk blijft ze niet zo’n miep met eten hahaha