Ook ik...

Zit met een namenvraagje… :mrgreen:



Even uitleggen:

Dochterlief is vernoemd naar mijn moeder en mijn schoonmoeder (2e en 3e naam). Dat was makkelijk en ook leuk, want beide dames hebben mooie namen.



Nu ben ik in verwachting van een tweeling, en als het een of twee jongens zijn, willen we ook beide opa’s vernoemen.



Maar nu komt het: die hebben AFSCHUWELIJKE NAMEN!!!



Mijn vader heet: Lambertus Petrus Theresia (roepnaam Bert)

en mijn schoonvader heet: Johannes Gerardus Dominicus (roepnaam Hans).

What to do, what to do?



We komen er niet echt uit… we krijgen geen leuke verbasteringen bedacht (en om nou huppelepup Johannes Lambertus te heten anno 2009… neuh… vinnik niet echt mooi).



Dus wie een idee heeft: shoot!

Van Domicus zou ik Dominiek maken.

En gewoon Bert en Hans gebruiken? Mijn zwager is ook vernoemd en heet *** Hans Willem. Waarbij Willem zelfs een vernoeming is naar een vrouw. (Wil) Maar ja, dat was in de seventies. Maar ik vind het zo gek nog niet, mijn sm* was zo gek nog niet wat dat betreft. Helaas was ze bij mijn vriend nog niet zo helder van geest want die heeft me een partij namen… :naughty: :hand: :sick:

Pff lastig… Onze zoon is ook vernoemd naar beide opa’s die beide dit jaar overleden zijn… Mijn vader heet Henk en mijn schoonvader Folkert… En vooral folkert vind ik vreselijk!!! Echt heel erg… Maar goed… Dit waren ook hun roepnamen… Hoewel we Hendrikus hebben gedaan ipv Henk dat was mijn vaders officele naam…



Maare ik ga even denken voor je :think:

Vind Bert en Hans niet mooi… :frowning:

Lammert en Johan?

Brent?

Ohja daarbij gebruik je niet echt je tweede en derde naam… Ik heb ook meerdere namen maar gebruik alleen maar mijn eerste…

Lambert voor de een en Ger(h)ard voor de ander, als 2e naam?



of je noemt ze Bert en Gert 8)

Dominicus kan Nick, Niek



Moeilijk alleen om iets passends te vinden bij de naam van je vader

Petrus = peter, kan je verbasteren tot Pjotr, eens kijken wat voor afgeleide namen er van zijn?

Jonas? van johannes?

Elias? afgeleidt van Theresia



staat nog leuk bij elkaar ook’

Jonas & Elias

Mama Jeanet, we hadden al Jonathan… maar dat vindt hubbels opeens niks meer… :roll:





wat een dráma he, die namen…

@Muze wrote:

Mama Jeanet, we hadden al Jonathan… maar dat vindt hubbels opeens niks meer… :roll:





wat een dráma he, die namen…


had nog wat toegevoegd bij mijn vorige bericht :wink:



jonas of jonathan is wel een verschil he? :wink: weet niet hoe je dochtertje heet, zal wel geen gnoompje zijn, haha is misschien wat makkelijker om te verzinnen

uhm ff nadenken Reza van Theresia?

Ze heet Ki.ki An.na Am.in.ah



Roepnaam, mijn moeders voornaam, mijn sm-s voornaam… :inlove: :inlove:

leuke naam :smiley:



maar jij wilt nu dus 2x 3 namen van ons? Dat is nogal een opgave :mrgreen:

en een roepnaam heb je nog niet verzonnen?

Nee nee, ik hoef er maar twee.

Als er één knul tevoorschijn komt, wordt ie naar allebei vernoemd, en als er twee knullen opduiken, krijgen ze ieder één naam (dus Hans óf Bert).



En als er twee meiden uitrollen, heb ik dit hele topic voor niks gestart! :mrgreen:

Ik heb nog niet gelezen naar de antwoorden, zelf komen ik nu op ( maar ms vind je het niks hoor)



<Lambertus- Liam ( j) amber ( m)



Petrus- Peter (j)



Therasia Therence ( streepje op de 1e 1 en 2e e ) (m)



Johannes- Johan(j) John(j) Joan(m) Jane ( m)



Gerardus - Ger (j) Gerard( streepje op e) (j) Guus ( m en J kan ) Gea (m) Gerda ( m ) en Gea ( m)

ow oeps ik heb voor meiden en jongens gekeken :oops:



nu ja iig succes :thumbup: