ook iemand ervaring met kinkhoest?

Hoihoi,

1 van onze buurtkindjes heeft waarschijnlijk kinkhoest, hij komt hier ook af en toe binnen. Aangezien wij een baby hebben, maak ik me best zorgen. (net 2 DKTP prikjes gehad

Weten jullie hier raad mee?

Groetjes

nano had met 10 maanden wslk ook kinkhoest. advies van de dokter was: gewoon laten gaan. Zodra het zich uit, heeft ie al iedereen kunnen besmetten. dus ik denk dat je kinderen bij je buurkindje uit de buurt halen ook niet meer zo nuttig is :think:

hoi fiep,

Ik maak me meer zorgen om de baby…nog niet zo zeer voor de rest van mijn kindjes (liever niet natuurlijk), maar daarbij kan het milder verlopen. En als zij besmet raken, kan de baby ook gemakkelijk door hen besmet raken.

Was even een toelichting, wellicht had je dit al begrepen :wink:

Groetjes

Het is wat Fiep zegt, Als je te horen krijgt dat je kinkhoest hebt, is het besmettingsgevaar al voorbij. Dus je kunt je wel druk maken, maar daar is het te laat voor…

Ik begrijp je heel erg goed, je wil natuurlijk niet dat je kindjes en vooral de baby geen kinkhoest krijgt maar het jongetje nu nog uit de buurt houden heeft geen nut…

Succes!! Hopenlijk zijn je kids niet besmet…

Hoi,

Het is nog niet bewezen dat hij idd kinkhoest heeft, dus hij zou dan toch nog wel besmettelijk kunnen zijn?

Groetjes van mij

@brabbel wrote:

Hoi,

Het is nog niet bewezen dat hij idd kinkhoest heeft, dus hij zou dan toch nog wel besmettelijk kunnen zijn?

Groetjes van mij

nee het gaat niet om het bewijzen, maar om het feit dat het zich uit. De besmettingtijd zit daarvóór, als je nog niets aan een kind merkt. Zo heb ik het alleszins van mijn dokter begrepen.

Afgelopen winter heeft bij ons thuis iedereen het gehad.

Mijn man en mijn zoontje van 3 hadden er flink last van. Om de twee weken weer een paar dagen ontzettende hoestbuien, dag en nacht.

Mijn dochtertje was 2 maanden toen ze het kreeg, net in de week dat ze de eerste prik kreeg. Door die intentingen had ze er veel minder last van de andere twee. Ze hoestte in het begin wel veel en ik heb een paar nachten haar naast me op onze slaapkamer gehad, maar eigenlijk bleef ze nooit in een hoestbui hangen.

Als het wel erger wordt, wordt er erg aangeraden om met jonge baby’s naar de huisarts te gaan of zelfs naar het ziekenhuis voor preventieve opname.

De kinkhoest die trouwens heerst is een andere variant waarvoor je ingeent wordt. Het inenten helpt: je krijgt de ziekte minder heftig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.