Phoe wat valt dat tegen zeg… Noëlle was altijd een voorbeeldige slaapster maar ineens niet meer! 'savonds een drama om haar in slaap te krijgen en als ze wakker wordt 'savonds laat of midden in de nacht krijgen we dr niet meer stil… Ze is altijd klaar met slapen of ze wil een nieuw bed(=ons bed) dan slaapt ze dus wel! Niet de bedoeling, dus er moet iets veranderen!
Ik heb al geprobeerd bij haar te blijven totdat ze slaapt, die werkt wel maar dat gaat natuurlijk nergens over om een half uur aan dr bed te blijven elke avond. Heb al geprobeerd dr te vertellen dat ze moet gaan slapen op een rustige manier enzo, trapt ze niet in. Een vast ritueel met voorlezen, even knuffelen en dan weglopen werkt ook niet.
Bed heb ik al een paar keer verzet, het ledikantje al omgebouwd naar peuterbedje, krijg het niet meer zo voor elkaar als voorheen.
Iemand nog een tip? Oh ja Noëlle is net 2 geworden…
Denk dat het wakker worden wel een periode is hoor… maar wat ik altyd deed hem wat te drinken geven en dan weer terug niet te veel praten en aandacht geven. Ik persoonlijk denk dat erbij blijven zitten ook een gewoonte kan worden dus heb dat nooit gedaan.
Heel moeilijk vond ik het ook maar zoals ik al zei hier was het een periode. Wel wil hij hier savonds nog wel eens in mama zijn bed. Ik laat hem daar dan in slaap vallen en leg hem dan terug maar dat is natuurlijk begin vd avond dus wel iets anders.
Succes want die gebroken nachten pffff :hug:
Ik vind eigenlijk dat er weinig mis is met erbij blijven zitten. Ja, dat kan een gewoonte worden. En dan? Als het een gewoonte wordt zal je kindje er ook vertrouwen in hebben en steeds makkelijker in slaap komen.
Haar leeftijd kan hierin best meespelen overigens, zo rond deze tijd is weer een belangrijke periode in het hechtingsproces, waarbij ze meer behoefte hebben aan nabijheid van mama of papa. Juist met dat in gedachten zou ik ingaan op die behoefte en in haar buurt blijven tot ze slaapt. Ik ging vaak ook was opvouwen of ophangen, zeker als ze het gewend zijn hoef je niet meer naast het bedje te zitten maar is ind e buurt rommelen voldoende.
Misschien kan je voor de nacht een tijdje haar bedje op jullie kamer zetten, dan slaapt ze ws ook rustiger.
Jet, wij hadden dat ook met Jasmijn, het hielp om haar ledikant weer terug te zetten en ze heeft daar tot ze 3 was ingelegen. Toen werd ze ook voor de nacht zindelijk en was het ledikant niet handig meer.
Misschien helpt het voor jullie ook?