Ook even trots op mezelf... - En gelijk een hoop vragen ;)

@Vicky wrote:

Ik heb me net aangemeld voor de Losserloop (5 km) op 23 augustus… moet lukken toch :shifty: Hoop ik :shifty: :lol:




Ja hoor, zeker! Als Evy fier op je is omdat je het voltooid hebt, gaat het jezeker lukken! Evy van de Gruyaart, i love her!



Hoe vind je het programma voor de 10km?

Een dikke veer van mij erbij! Goed gedaan zeg!!!



:-* :clap:

Gaat je zeker lukken! Het lukt nu toch al een half uur ? Dan zit je zo op 5 km hoor. Wat ik altijd handig vind is mijn afstand meten op http://www.afstandmeten.nl. Hier kun je met behulp van satelliet en kaart, je route berekenen.

@Soleil wrote:

@Vicky wrote:
Ik heb me net aangemeld voor de Losserloop (5 km) op 23 augustus… moet lukken toch :shifty: Hoop ik :shifty: :lol:




Ja hoor, zeker! Als Evy fier op je is omdat je het voltooid hebt, gaat het jezeker lukken! Evy van de Gruyaart, i love her!



Hoe vind je het programma voor de 10km?




Heb gisteren de eerste les gehad, half uurtje lopen, ging prima… Vanaf overmorgen stretchen en zo erbij zei ze?



Ik twijfel nog wat ik nu ga doen… Ik heb t berekend op runnersworld (lijkt op afstandmeten volgens mij karin) en ik heb 4.1 km gelopen in dat half uur. Nu wil ik die 5 km wel binnen t half uur lopen en niet als laatste eindigen :mrgreen:



Dus is het nu handiger om eerst die halve uurtjes blijven lopen tot ik dan aan 5km binnen dat half uur zit… of om de 10 km lessen te blijven volgen? :think:

@Vicky wrote:

@Soleil wrote:
@Vicky wrote:
Ik heb me net aangemeld voor de Losserloop (5 km) op 23 augustus… moet lukken toch :shifty: Hoop ik :shifty: :lol:




Ja hoor, zeker! Als Evy fier op je is omdat je het voltooid hebt, gaat het jezeker lukken! Evy van de Gruyaart, i love her!



Hoe vind je het programma voor de 10km?




Heb gisteren de eerste les gehad, half uurtje lopen, ging prima… Vanaf overmorgen stretchen en zo erbij zei ze?



Ik twijfel nog wat ik nu ga doen… Ik heb t berekend op runnersworld (lijkt op afstandmeten volgens mij karin) en ik heb 4.1 km gelopen in dat half uur. Nu wil ik die 5 km wel binnen t half uur lopen en niet als laatste eindigen :mrgreen:



Dus is het nu handiger om eerst die halve uurtjes blijven lopen tot ik dan aan 5km binnen dat half uur zit… of om de 10 km lessen te blijven volgen? :think:




Ik zou dat nog niet van mezelf eiden als ik jou was…5km in 30 minuten is voor een beginner snel. Dat is wel 10km per uur…Als jij er 35 of 40 over doet, ben je onder de recreanten echt niet als laatste hoor!

Wat belangrijk is met trainen, is dat je veel varieert, maar nog belangrijker is om tijdens je trainingen niet op je snelst te lopen! Dan boek je namelijk de snelste vooruitgang. Ga je iedere keer tot je uiterste, dan breek je meer af dan dat je opbouwt. Als jij gemiddeld 10km per week loopt, kun jij prima de 5km in 1 keer doen. Train op een tempo dat je nog in staat bent een gesprek te voeren, dan bouw je snelheid op (voelt tegendraads, maar is echt zo!). En doe desnoods 1 keer per week een aantal km, waarbij je af en toe een ca. 100 meter voluit gaat, en dan weer terug naar je trainingstempo. Het komt vanzelf!

Super, bedankt voor de info!



Ik loop niet op mijn snelst idd en ik ga maar gewoon verder met de lessen van Evy…



Lopen jullie in de winter ook eigenlijk? Ik zat er over na te denken om een 6mnd abo in de sportschool te nemen, van okt. tot april. Want ik wil wel verder lopen, maar zie t niet zo zitten in kou en sneeuw en vriestemperaturen en zo haha. Het schijnt wel lekkerder lopen te zijn omdat de lucht gezonder is he :think: Maar ik dacht dat ik t dan misschien op de loopband kon doen :think:



Ik had t trouwens opgezocht en de laatste drie jaar was de laatste binnen met 37 minuten ongeveer. Dat moet wel lukken :wink:

Ik loop wel in de winter buiten, vind het zelfs prettiger dan in de zomer. Op de kou kun je je kleden, in de zomer als het warm is pffff… Ik heb er alleen zo’n gloeiende hekel aan als ik net op weg ben en met m’n suffe hoofd door een plas stamp :wall:, heb je de rest van de route natte voeten, bleh! Maar goed, als ik nu naar het weer buiten kijk zou dat nu ook zomaar kunnen gebeuren :wink:.



Het is misschien persoonlijk, maar een loopband vind ik echt niks aan. Wel weer een voordeeltje is dat je makkelijk wat heuveltraining mee kunt pakken.

en wat trek je aan dan in de winter? Wat moet je nou aantrekken om niet te bevriezen, maar je ook niet kapot te gaan zweten bij -2? :mrgreen:

Ik draag een loopshirt met lange mouwen of een loopjack en lange tights. In elk geval goede loopkleding van de juiste materialen zodat je het niet koud krijgt maar wel je warmte kwijt kunt. Google maar eens op ‘eigenschappen loopkleding’ en dan vind je wel meer info…



Je zou ook moeten denken aan een hoofdband of muts, veel energie gaat anders verloren via je hoofd. Om heel eerlijk te zijn… Heb ik niet, want ik heb nog niks gevonden wat ik leuk vond :oops: (conditie ok, maar we willen wel een beetje toonbaar over straat he :mrgreen:). Maarre, het zou dus wel verstandig zijn :wink:.



Ik mag ook wel weer eens flink aan de slag… Heb m’n vader beloofd met 'm mee te gaan doen aan de Dam-tot-Dam :shock:. Kan iemand me even een schop onder de PIEP geven?



Dit leek me trouwens wel een leuke voor dan (nu we het toch over loopkleding hebben :mrgreen:):