S.ita heeft een lui oogje en moet een bril en een pleister dragen. De bril draagt ze echt prima, maar de pleister wil ze echt absoluut niet op.
Ik heb al een paar dingen geprobeerd, oa zelf ook een pleister dragen, haar knuffel een pleister op enz.
Heeft iemand misschien nog tips zodat ze misschien toch een pleister gaat dragen?
Hoe oud is ze?
ik mocht altijd een mooie stikker op me pleister plakken , vond ik toen zooooo koel !!! ik had zoveel mooie stikkers dat ik wilde dat het alweer de andere dag was om een nieuwe stikker te mogen uitkiezen .
en dan echt wel de bling bling stikkers he :thumbup:
Je ziet ook wel eens dat ze de pleister op de bril plakken.
Ik heb zelf een lui oog gehad en ik weet dus dat het niet altijd lekker zit, je gauw gepest wordt etc. Zou ook een de oogarts om advies vragen.
Succes.
Tegenwoordig hebben ze toch ook stickers met allerlei kleuren… en motiefjes??
En op de bril plakken inderdaad. dan heb je niet de ellende dat je het er iedere keer af moet trekken.
Als kind heb ik 2 en half jaar met een pleister gelopen…Op het oog… Had geen bril… 3x per dag verversen…Mijn wenkbrauw zweet nu nog… (vraag me niet hoe komt)…
Het kan goed zijn dat de kleine de ervaring van "minder"zien rottig vind. dat is echt wennen voor d’r…Misschien op de bril en dan langzaam opbouwen
succes…
Hier hebben we ook erg moeten strijden met Wessel maar nu accepteerd hij het"gewoon".
Ik weet niet ofdat het verstandig is om over de bril heen te plakken…zou je even na moeten vragen.
Maar ik zou zelf zeggen…even doorbijten!!
Bedankt voor de reacties. S.ita wordt in mei 4 jaar. Ze heeft ook hele mooie oogstickers met verschillende motieven maar toch wil ze het niet op. Ik kan het me wel voorstellen want het zit ook echt niet lekker. En minder zien zal ook echt niet fijn voor haar zijn.
Het idee om de sticker op het brilletje te plakken klinkt goed. Ik zal wel even gaan navragen morgen of het goed is. Ik zie eigenlijk nooit kindjes met een sticker op de bril :think:
Het komt wel meer voor hoor…Misschien wel fijner…(als de oogarts het goed vind) want de pleister iedere keer eraf halen van het oog is ook geen pretje…
Oh die pleisters eraf halen vind Wessel geen probleem…hij krijgt namelijk als hij goed de pleister op heeft gehouden iets lekkers.
Dus zodra die pleister afmag staat Wessel bij de snoepjeskast :mrgreen:
En de pleisters die Wessel heeft zijn zowiezo niet echt goeie “plakkers”.
1 huilbui en de helft hangt al los :x
Hier gaat het zonder problemen. Em heeft nooit vervelende reacties gekregen voor zover ik weet.
We noemen het een sticker, want dat klinkt veel leuker dan pleister. Em houdt erg van stickers.
Wij plakken de sticker eerst op onze onderarm, zodat hij niet meer te erg plakt (anders is het er af halen zo vervelend). Na het eraf halen smeren wij meteen vaseline (of iets anders vets) en Em mag 'm zelf lostrekken als ze wil.
Ik zou gewoon heel duidelijk zijn dat de sticker op gaat. Zolang ze ruimte voelt, zal ze die benutten. Mijn ouders waren vroeger niet erg standvastig, dus ik zie nog steeds niets met 1 oog.
Misschien scheelt het als ze zelf mag kiezen op welk moment ze 'm op doet? Em kiest ook elke ochtend welke sticker het mooist bij haar kleren past. Een ander idee: zelf nog een gewoon stickertje naar keuze op de pleister laten plakken. Van Dora, of K3 of wat dan ook.