Nee ik heb geen ooglid correctie gehad maar mijn kat wel :roll: Al weken zijn we met zijn oog bezig. Tig druppels en zalfjes per dag en steeds werd het niets beter. Zijn ooglid aan de onderkant krult steeds naar binnen wat natuurlijk irriteerd waardoor hij gaat krabben en dan krijgt hij wondjes wat weer gaat ontsteken etc. Toen besloot de dierenarts dat het het beste was dat hij een ooglidcorrectie kreeg. Dat is gisteren gebeurd. Het arme beest ziet er echt niet uit. Allemaal hechtingen en ze hebben dat binnenste ooglid vastgehecht zodat zijn oog niet beschadigd. Hij ziet dus ook nog eens niets met dat oog. Nu mogen we de hele dag in de weer met weer 2 zalfjes (3 x per dag), druppels (2 x per dag) en pilletjes (ook 2 x per dag).
En zo ziet onze arme chess er nu uit… Zielig is ie he?!
Oeps wilde het topic in de huiskamer zetten ipv in de keukentafel…
Jee, dat zal wel vervelend voor hem zijn!!! Hopen dat hij er baat bij heeft zo… :hug:
Nou niet echt maar mijn vriend is er gelukkig vrij handig in geworden ondertussen. Die pilletjes… die zijn echt een ramp om te geven. Zelfs in en plakje worst blijft hij net zo lang bezig tot het stukje worst op is en het pilletje op de grond ligt :roll:
He getsie, sterkte…
mijn poessie heeft er ook zo uit gezien, na het eruit halen van zijn oogje Maar het wordt mooi als het genezen is
aaaaaaaah zielig hoor!
veel beterschap
@veertje wrote:
He getsie, sterkte…
mijn poessie heeft er ook zo uit gezien, na het eruit halen van zijn oogjeMaar het wordt mooi als het genezen is
![]()
Ah gosh… Maar dan hebben ze bij hem het hele oog dicht genaaid denk ik? Anders zit je ook zo in zo’n gat te kijken.
ach gossie
ahhh zielig zeg hopelijk knapt hij nu snel op…
een tip bij de DA kan je een pillenschieter halen…ze zijn ideaaaaal om te gebruiken bij katten…je pakt je kat in het nekvel en tild hem iets van de grond af …het bekkie gaat dan vaak vanzelf los.het pilletje zet je tussen het bekkie van de pillenschieter en mikken maar…gaat altijd goed. :thumbup: ze kosten iets van 2 euro of zo…daar kan je je hand niet voor open laten halen :lol:
och, arm beessie!!
Beterschap!
Ach, wat zielig…
En, sorry heel vals, moet ik er stiekem ook beetje om glimlachen… volgende keer maar een faceliftje??? Sorry, geintje!
Dat pillenkanonnetje van Diana is echt superhandig!!!
@Bren1970 wrote:
Ach, wat zielig…
En, sorry heel vals, moet ik er stiekem ook beetje om glimlachen… volgende keer maar een faceliftje??? Sorry, geintje!
:lol:
@merel33 wrote:
ahhh zielig zeg hopelijk knapt hij nu snel op…
een tip bij de DA kan je een pillenschieter halen…ze zijn ideaaaaal om te gebruiken bij katten…je pakt je kat in het nekvel en tild hem iets van de grond af …het bekkie gaat dan vaak vanzelf los.het pilletje zet je tussen het bekkie van de pillenschieter en mikken maar…gaat altijd goed. :thumbup: ze kosten iets van 2 euro of zo…daar kan je je hand niet voor open laten halen :lol:
Bedankt voor de tip. Ga er maandag meteen even 1 halen bij de da.
Ach arm poezebeest. Het ziet er erg sneu uit. Net een bokser na een wedstrijd. Ik hoop dat je poes vlug opknapt. En succes met druppelen. Laat ze dat toe?
Herkenbaar. De dierenarts gaf mij de tip om er slagroom op te spuiten. En toen kwamen wij er achter dat we de enige kat hebben die geen slagroom lust. Mijn man durft het niet zo goed dus was ik steeds de pineut. nadat ik een keer een nagel van poes in mijn hand vast had zitten (auw) die poes zo van haar poot af los trok, gaf ik haar pillen nadat ik haar in een handdoek of kleed gewikkeld had zodat die poten niet konden uithalen.
Dan zo houden dat alleen haar achterpoten de grond raakten en die kop omhoog totdat die bek open was en de pil er in mikken. En dan dicht houden tot ik haar twee keer zag slikken (deed een keer na een keer slikken loslaten en toen spuugde ze de pil zo uit).
Ik hoop dat je poes vlug opknapt en nog jaren in goede gezondheid bij jullie mag blijven.