Oogkleur verandering

Ze zeggen dat de oogkleur van een baby kan veranderen tot wel 2/3 jaar.



Maar wie heeft er een baby gehad die met een half jaar nog helder blauwe ogen had (zonder bruine sporen) en die daarna toch bruin geworden zijn?

Ik zoek praktijkvoorbeelden.



Mijn dametje heeft namelijk nog altijd prachtig blauwe oogjes en ik hoop dat ze zo blijven. Maar omdat ik zelf donkere ogen heb (en donker ben) hoor ik steeds ‘dat kan nog veranderen hoor’, stiekem geloof ik er niks van en vermoed ik dat ze blauw blijven.

Ik dacht dat dat maar ongeveer 6 maanden kon :think:

Mijn dochtertje had met 6 maanden nog helderblauwe ogen, en zeker tot een jaar heeft ze dat gehad.



Ze zijn nu nog steeds blauw, maar ze veranderen wel, ze gaan groen/bruin worden.



Ik zelf heb zeker tot 2 jaar blauwe ogen gehad, en nu heb ik bruin met een beetje groen.

Mijn dochtertje van een jaar heeft ook lichtblauwe ogen (soms lijken ze ook wel grijs)

Heb zelf donkerbruine ogen. Denk niet dat haar ogen nog veranderen.

Hoop het niet in ieder geval!!! :inlove:

Mijn dochter had bij de geboorte fel blauwe oogjes, en dat zijn ze nog. Mijn zoon had ook blauwe ogen, maar al wat donkerder, en zo klein als hij is zien we ze nu donkerder worden, wordt bruin denk ik

Fenna werd geboren met donkerblauwe ogen, inmiddels zijn ze lichter blauw geworden, maar nog niet zo licht als mijn ogen.

Ik hoop dat ze niet meer verkleuren (enkel lichter), maar mijn vriend heeft donkerbruine ogen.

Toen ze net geboren was riep iedereen ook dat haar ogen vast bruin zouden worden, die geluiden hoor ik nu niet meer.

Dat vraag ik me dus ook af… ik heb knalgroene ogen :mrgreen: en manlief helder blauw… Jill haar ogen zijn nu een beetje grijs, met hier en daar wat blauw, maar ik zie ook stukjes bruin en groen tevoorschijn komen… wat gaat dat worden… heb weleens gehoord dat 't zelfs tot 2 jaar nog kan veranderen? :think:

Mijn dochter heeft donker haartjes en blauwe ogen. Hoop dat ze de kleur ook blijft houden… Bruin haartjes en blauwe ogen; i’m love it :inlove:



Maar ik ben benieuwd naar meer ervaringen!

Het kan ook wel 8 jaar duren :wink:

oudste heeft nu denk ik de echte kleur; mix van groen, bruin en blauw, heel bijzonder. Lev en salome hebben spijkerbroekblauw net als papa en ik bruin.

Riley’s ogen waren blauw, heel donker blauw.

Ze werden steeds lichter, en zijn nu weer terug naar iets donkerder.

Enige wat Riley ook heeft, hetzelfde als mij is een zwarte rand, heel donker om zijn iris heeft, en om de pupil een geel randje, dit heb ik ook, verder is zijn oogkleur nog aan het wisselen, ene week is het felblauw, andere week is het donkerder.

Hmmm, dat biedt perspectief :wink:

Ik lees 1 reactie van een kindje met helder blauwe ogen die later nog veranderden.



Mijn moeder zegt dat bij mijn broertjes met donkere ogen je dat binnen 2 weken al bruin zag worden (1 van mijn broertjes heeft grijze ogen).



Meer ervaringen?

ons zoontje had de eerste maanden wel blauwe kijkers… mijn man heeft heel mooi blauwe ogen :inlove: … maar met een maand of vier werden de ogen van mijn zoontje grijs/groen/blauw/bruin… ben heel benieuwd wat ie overhoudt, ze lijken elke dag wel anders (kleuren met zijn kleren mee lijkt het :mrgreen: ).

Ik had zelf als kind echt bruine ogen… dat is de laatste tien jaar steeds meer groenig met beetje bruin geworden.

Lenn heeft heel lang bruingrijs-achtige ogen gehad, zeker de eerste 5 a 6 maanden…



en nu…





:inlove: :inlove: :inlove:

Y.uri is geboren met diep donkerblauwe ogen. Binnen 6 weken waren ze donkerbruin en nu nog met blond haar :inlove:



T.ygo heeft licht blauwe ogen en denk niet dat het nog gaat veranderen.

Zowel zijn haar als huid zijn veel bleker in vergelijking tot zijn broer dus ik heb straks een blauw en bruin oog :inlove:

Ik heb blauwe ogen, manlief donker bruine.



Levi heeft groen-blauwe ogen met donkerblond haar,

Yari nu nog licht blauwe ogen en heel donker haar!

Tycho is geboren met hele donkere ogen (leek bijna zwart) en dat zijn bruine ogen geworden.



Jesse is geboren met donker blauwe ogen en die zijn nog steeds blauw, wel lichter.



Ik heb bruine ogen en manlief groene… :think:

Hun oma heeft wel blauwe ogen en hun neef ook (van manlief zijn kant).



(Ik had het juist leuk gevonden dat Jesse bruine ogen had/krijgt :silenced: :oops: )



KC, Jullie meiske blijft -wat de kleur van haar oogjes ook wordt- een oogappeltje! :inlove:

Haha, dankjewel memmie :smiley:



Dit zijn de oogjes van ons meisje. Heb ze uitgesneden, ze zijn niet helemaal scherp hoor, maar zo zijn ze nu.



Mooi zijn ze in elk geval! En vooral ook erg blauw. waarom denk je dat ze gaan veranderen, omdat je zelf donkere ogen hebt? en papa, welke kleur heeft die? maar zelfs als jullie allebei donkere ogen hebben kan je een kindje met blauwe ogen krijgen, zolang jullie allebei naast het bruine ook een blauw chromosoom dragen.

@Kittycat wrote:

Haha, dankjewel memmie :smiley:



Dit zijn de oogjes van ons meisje. Heb ze uitgesneden, ze zijn niet helemaal scherp hoor, maar zo zijn ze nu.





Dan zullen ze denk ik niet bruin worden… zo zijn die van Lenn bijv nooit geweest… (en die van Nika ook niet, maar goed van haar weet ik de uiteindelijke kleur natuurlijk ook niet)

niek had ook helemaal blauwe ogen en rond zn 3,5 - 4 jaar heeft hij een bruine bloem om zn pupil gekregen.

ik heb licht blauwe ogen en lief ook .