Oogje afplakken.... Hoe?

Wij zijn vanmorgen met onze jongste zoon bij de oogarts geweest, omdat hij nog steeds behoorlijk scheel kijkt.

Wat we vermoedden is ook bevestigd; we moeten de komende tijd zijn goede oogje elke dag een uurtje gaan afplakken.

Maarja… HOE doe je dat nou? Na zijn slaapje meteen de pleister erop geplakt…die was er binnen 2 tellen dus alweer af :shifty:

Weer terug geplakt, zoonlief wat afgeleid met speeltje…liet ie 'm redelijk zitten, maar zodra ik ff de andere kant op keek, trok ie die pleister meteen weer van zijn oog af…

Zo ben ik dus een dik kwartier bezig geweest, pleister plakte intussen al niet meer en het humeur van zoonlief werd er niet beter op :?

Is dit een kwestie van wennen?

Of iemand nog tips/ervaringen?

ah wat sneu Meid

Ik denk dat t echt puur een kwestie is van wennen

idd 1 vast moment,

plakken en dan zoveel mogelijk afleiden

1 vast moment, doorzetten en wennen…

En dat kan voor alle partijen soms best weleens heel erg niet leuk zijn weet ik uit ervaring.

Inmiddels is M. bijna 6 en maakt hij gewoon afspraken met de orthoptist en daar houdt hij zich aan, maar toen hij jonger was hebben wij ook wel wat houdgreep acties gehad om die pleister uberhaupt erop te kunnen plakken :roll: .

Hier in het begin wel opgebouwd… eerste week was ik blij met een kwartiertje opgebouwd tot een halfuurtje en de week erna weer iets erbij etc etc.

Het heeft misschien een maand geduurd hoor, maar toen zaten we wel op de afgesproken tijd/ duur.

Lekker afleiden/ samen iets doen als je plakt.

Ik deed het vaak tegen fruittijd… was hij lekker bezig met zijn fruit en was hij veel minder bezig met die pleister.

Succes ermee.

Bedankt voor jullie reactie :-*

Intussen gaat het eigenlijk best goed :smiley:

's Morgens bij de eerste fles plak ik de pleister op zijn oogje en dan is ie zo druk bezig met drinken dat ie die pleister braaf laat zitten.

Tegen de tijd dat zijn fles leeg is, lijkt het alsof ie de pleister al vergeten is. Hij blijft er in ieder geva, goed van af en speelt gewoon zoals eerst.

Heb zelfs al een keer gehad dat ik na 1,5u ineens dacht; ohja, die pleister mag er al af :wink:

Alleen als ik de pleist eraf haal, dan raakt hij wat van slag en moet huilen.

Maar dan hou ik hem gewoon lekker ff bij me :inlove: en dan is het ook zo weer over :thumbup:

Ik ga heel hard :pray: Dat het goed helpt :thumbup:

wat fijn dat t nu beter gaat,.

hopelijk werkt de pleister voldoende :smiley: