onzin of niet?

Hoi,

Een vraagje: wij hebben boven in iedere kamer een ventilatierooster in het raam.

Manlief wil het liefst alle roosters open ( is nl. ook wel te begrijpen)

en ik dus juist niet allemaal, omdat ik bang ben dat het anders 'tocht ',

of tocht het dan juist niet? wat is wijsheid.

Hoe doen jullie dit?

Groetjes van mij

WIj hebben altijd het roostertje open staan.

Hier staan alle roosters van de ramen zomer en winter open.

@Joy wrote:

hier idem, vind het anders zo muf worden in de kamers, zomers staan ook de ramen gewoon open, in de winter bij ons ook en bij de kids op een klein tochtkiertje.

@Joy wrote:

Toen wij nog roosters hadden stonden ze allemaal open…

altijd open, zomer en winter… :thumbup:

Hier ook altijd open!

Wauw, wat veel van jullie hebben dat allemaal open!

hmmm misschien ben ik dan toch een tikkie :? overdreven wat betreft het ‘tocht’ verhaal.

Ik begrijp dat jullie dat dus geen ‘tocht’ vinden.

Groetjes van mij

Wij hebben ze ook altijd open. En ons raam ook altijd, die van mijn zoontje het liefst ook zo veel mogelijk, maar daar is het wat inbraakgevoerliger, dus durf ik het niet zo goed. En we hebben daar geen hor.

Maar is tocht zo erg dan? Ik vind het heerlijk als het lekker het hele huis doorwaait, vooral met dit weer. Verkouden ofzo worden ze toch wel (tenminste, die van mij wel met het kdv :smiley: ), maar dat kan ook niet zoveel kwaad.

je wordt volgens mij ook niet ziek van tocht, maar van een virus…

Hier ook alles open…

en wat betreft ‘ziek worden door de tocht’ was naar mijn idee ook wat Faizaa zegt.

Al bedenk ik me wel dat de parkiet van een client van mij is overleden door twee ramen die tegenover mekaar open stonden in de zomer… :silenced:

Of zou daar gewoon een virusje hebben rond gehangen?

Ja, een parkiet :roll:

Ik zou de roostertje zomer en winter opzetten. Wij hebben zo’n rooster in de keuken. Soms tocht het wel heel koud en dan doe ik 'm dicht. Maar das niet vaak. In de winter lig je ook lekker onder een deken. Kleine kindjes ook lijkt me. Ik denk niet dat het kwaad kan. Bed staat toch ook niet onder het raam of voor de deur?

@brabbel wrote:

Wauw, wat veel van jullie hebben dat allemaal open!

hmmm misschien ben ik dan toch een tikkie :? overdreven wat betreft het ‘tocht’ verhaal.

Ik begrijp dat jullie dat dus geen ‘tocht’ vinden.

Groetjes van mij

Nee, ik noem dat ventilatie en dat is héél belangrijk :-*

Ja, ik begrijp dat ventilatie heel belangrijk is (doe wel kamers luchten wanneer de beeb er niet is,maar daarna meteen weer dicht eigenlijk) vandaar ook dat ik de vraag stelde om te kijken wat jullie zoal doen.

Waar ik het vandaan heb?, ooit eens op de site van Prenatal gelezen dat je heeeel erg goed uit moest kijken voor tocht bij de beeb, zelfs evt. gaatjes en kiertjes dichten :shock: . Ja, en dat is me altijd bijgebleven, vandaar dus mijn voorzichtigheid. Zal meteen kijken of het nog op die site staat.

groetjes van mij

Hier staat hij ook open, heerlijk helemaal met dit weer als het afkoelt, gaat de warmte er uit! en komt er frisse koele lucht binnen.

Tocht? Nee ik zie het ook als ventilatie.

Zolang het bedje niet voor het raam staat…

Ik zie toch als raam op een kiertje en je hoort het gewoon ‘tochten’, hoe leg je dat uit? je hoort het dan echt fluiten zeg maar.

En ik lucht overigens ook door, als Riley er niet ligt, dan ligt hij in de box, zet ik ff ramen open deur dicht, fris er in, en rooster gewoon open!

Lekker open doen hoor, frisse lucht is goed voor kinderen.

Dat benauwde is toch niet lekker ?

Hier staan alle roosters open en vaak zelfs de ramen op een kier

op de kamers van de kindjes.

Bij pasgeboren kindjes kan ik me voorstellen datje voorzichtig bent

maar je kindje is al 7 maanden geweest…lekker open gooien

die hap hoor! :wink:

Wij slapen nu gewoon met het dakraam open. Bij ons is het 27 graden op de slaapkamer (zolder) en onze dochter van 3 maanden slaapt ook bij ons op kamer met het raam open. In een romper onder een lakentje en soms gooi ik er 's avonds laat nog een dun dekentje overheen.

Open, absoluut. Kamers luchten om daarna alles weer dicht te doen heeft niet zoveel zin, binnen een half uur nadat je alles dicht hebt gedaan is al je frisse lucht weer verdwenen. Herinner ik me van een campagne van het VROM over het belang van ventileren :slight_smile: