Onzekerheidje....

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende:

Nina heeft de afgelopen twee dagen regeldagen gehad maar nu maakt ze er een potje van geloof ik.

Afgelopen avond/nacht/ochtend drinkt ze maar 5 minuutjes en valt ze in slaap om zich vervolgens binnen een half uur weer te melden voor een voeding.

Ze laat los en wil niet meer aanhappen terwijl ze wel ‘zoekt’ naar de tepel. (slaapdronken, dat dan weer wel)

Hoort dit bij het ‘regelen’?

Voorheen dronk ze een kwartier aan 1 borst en na een verschoning nog een toetje van 5 minuten aan de andere borst.

Komt het ritme dat ze had wel weer terug? Herkent iemand dit gedrag?

Hoi Mellie!



Hou jij je aan het wakker worder-drinken-verschonen-spelen-slapen ritme…? Want het komt op mij over dat ze gewoon moe is en zich dus in slaap sabbelt?



Ik ben natuurlijk geen expert, maar mij lijkt dat je dan maar het beste met de ‘3uur-regel’ kunt voeden: dus de dag in ‘clusters’ van 3 uur verdelen en elke keer dat ze binnen zo’n cluster komt dezelfde borst aanbieden en pas na 3uur de andere borst. Zo krijgt ze toch (nog wat) achtermelk binnen, en misschien lost het zich dan vanzelf op?



Ik weet wel dat Jasper toen ook plotseling in 5 min klaar was, maar toen was hij wel ouder… Dus het ritme kan wel zo maar veranderen.



Succes!

:-*

Dagmar

Hey Mel,



Voor mij is het heel herkenbaar, dit deed Djanel de eerste paar weekjes ook. Ik voedde op verzoek maar na een tijdje hebben doorgesukkeld kreeg ik het advies om minimaal 1,5 a 2 uur tussen een voeding te houden en zodra hij na 5 minuten inslaap viel maakte ik hem wakker zodat hij weer verder dronk. Dit werkte veel beter.

Dit was een periode die ook weer over ging dus ik denk dat het bij het regelen hoort :-*

Hey Dagmar,

Ik voed op verzoek en normaal zit daar rond de 3 á 3 1/2 uur tussen, dit had ze zelf al zo bedacht :inlove:

Na de voeding valt ze dan weer in slaap of ze ligt wat om zich heen te kijken.

Verder is ze dus heel tevreden en rustig en heeft voldoende natte luiers.

Hoop dat dit tijdelijk is :pray:



TaMa: Hoe lang heeft die periode ongeveer geduurd?

Het is namelijk zo dat als ik nu probeer iets langer er tussen te laten dat mevrouw helemaal uit haar Pamper gaat :?

Bij mij duurde dat een dikke week en het was ook zo dat het begon na een regeldag. Nu nog steeds trouwens, als we een regeldag hebben gehad dan is hij zijn ritme ook weer helemaal kwijt.

Als Nina er dan zo overstuur van is, gewoon lekker aanleggen en als ze in slaap valt dan probeer je het te rekken door haar wakker te houden (makkelijker gezegd dan gedaan :mrgreen: ). Ik kietelde Djanel een beetje onder zijn voedjes of blies heel zachtjes in zijn gezicht en daardoor dronk hij dan iets langer dan 5 minuten aan de borst en sliep hij er ook iets langer op.



Ik weet natuurlijk niet of dat voor jou en Nina werkt maar je kan het allicht proberen.

Hihi, Nina heeft de slaapgewoontes van haar mama geërfd :mrgreen:

Je kan een kanon afschieten naast haar en dan word ze nog niet wakker :inlove:

Ik zal gewoon geduld moeten hebben dus tot ze haar ritme weer heeft gevonden :slight_smile: