Hallo allemaal,
Hebben julie dat ook? Regelmatig een gevoel van onzekerheid of het allemaal wel goed gaat? Ik ben nu voor de 2de keer zwanger. Een half jaar geleden heb ik een miskraam gehad met 9 weken , en nu ruim 8 weken zwanger van de eerste kindje.
Met 6 weken hebben we een positieve echo gehad, met hart actie! Dit was de eerste keer niet zo, toen had ik ook bloedverlies vanaf 3 weken.
Maar nu blijft gewoon toch het gevoel van onzekerheid knagen of het wel goed gaat, ik heb geen bloedverlies, ben wel misselijk af en toe, en last van gevoelige borsten, ook al wisselt dit.
Herkennen jullie dit???
Hoi hoi,
Ja hoor dat gevoel ken ik ook. Bij de eerste heb ik dit gevoel niet gehad en alles is ook goed gegaan. Maar bij de tweede heb ik dat gevoel de hele zwangerschap gehad en ik heb zelf een keer gedroomd dat het geen handje had maar een stompje. Alles was altijd goed als we een echo hadden en ook als we alleen het hartje hoorde was altijd alles goed.
Maar op het laatste waren we er nog net op tijd bij. Op zondag morgen kreeg ik last van weeen, maar die waren nog niet heftig genoeg voor mijn gevoel. Dus daar heb ik de hele dag en nacht mee gelopen. Maandag morgen toch maar de verloskundige gebeld en die kwam meteen.
Alles was goed want ze heeft nog geluisterd maar we moesten toch even naar het zk want ik was 36+3 en dan mag de verloskundige niks doen.
In het zk aangekomen moest ik gelijk aan het CTG en die was te vlak voor de weeen die ik had, dus kregen we een spoed echo, die was dus idd niet goed. Toen we terug op de verloskamer kwam kwam de gyn gelijk vertellen dat we een spoedks kregen want de placenta werkte niet meer. Normaal voed de placenta de baby en bij mij was het al andersom.
Dus ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
Ik zeg volg je eigen gevoel/instinct.
Hoop natuurlijk voor je dat alles goed gaat!!!
Groetjes
Meis, ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat na een miskraam alles onzeker blijft voor je gevoelā¦ in november een MA gehad, hartje klopte niet op de echo toen ik 9 weken zwanger moest zijn, kindje was helaas maar 6+2 dus zonder hartactiviteit. Tja, wat dat te weeg brengtā¦ maar goed, je gaat door toch wel proberend ook om zwanger te worden en toen was het meiā¦ een positieve test :shock: wist niet wat me overkwam, zo voelde ik meā¦ deze zwangerschap licht bloedverlies gehad en was zo onzekerā¦ eerst tot 12 weken, zou alles wel goed zijnā¦? 2 echoās gehad en alles was goedā¦ maar toch twijfelen en bij de 20 weken echo bleek echt alles goed en toen kon ik pas genietenā¦ Nu zitten we op 34 weken en realiseer ik me in ene jeeā¦ wat is het allemaal snel gegaanā¦
Echt, die angst is normaal hoorā¦ al is het verre van prettig. 1e 12 weken zijn gewoon trickie en dan ook nog na een miskraamā¦ gaat je niet in de koude kleren zittenā¦ Maar het gaat nu helemaal goed komen bij je hoor, kan niet anders
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
groetjes,
Louise
Sorry moet er wel nog even bijzeggen dat we net op tijd waren en alles nog goed gekomen is.
Groetjes
Dank je wel voor jullie antwoorden, het heeft me wel enigzinds gerust gesteld. Ik ga gewoon proberen een beetje te genieten en wacht gewoon 10 december af, dan heb ik de volgende echo.
En zolang ik tot die tijd gewoon last heb van mijn wisselende kwaaltjes en geen vloedverlies heb ga ik er maar gewoon vanuit dat het goed zit.
Marjolein
een sterretje 27-06-09 :**:
En ookal heb je nog nooit een miskraam gehad, ben en blijf ik ontzettend zenuwachtig voor alles (gezonde zenuwen trouwens)
Dus een real mom 2 be
Ik denk dat het bij de moeder feelings hoort :mrgreen:
Succes met je zwangerschap :thumbup:
@Maar wrote:
En ookal heb je nog nooit een miskraam gehad, ben en blijf ik ontzettend zenuwachtig voor alles (gezonde zenuwen trouwens)
Juist! :thumbup:
Ben nu ook zwanger van de eerste en was de eerste 12 weken ook erg onzeker maar omdat ik moest blijven volhouden dat ik gezond ben, niks fout kan gaan.
Succes en geniet ervan!!
GEFELICITEERD!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook een miskraam gehad
De 2e ging goed en nu ben ik 26 weken zwanger van een tweeling!!
Heb beide keren flink in de stress gezeten maar de Gyn zei āals er een hartje te zien is neemt de kans op een miskraam veel afā (nog maar 2% ofzo)
Lekker genieten!!!
Ik weet precies hoe het voelt die onzekerheid.
Ik ben nu bezig met me 3 zwangerschap dit jaar, elke keer is het weer spannend om naar de wc te moeten.
Als het nu maar wel goed gaatā¦
Ik heb de de laaste 2 mk rond 8 weken en 10weken verloren.
Ik moet nog 2weken wachten tot ik een echo kan maken, mag eerder ivm eerdere missers.
Ik hoop ook zo dat het nu wel goed gaate een 3e misser zou ik echt niet fijn vinden.
En dat nu de weken zo voorbij zijn.
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik zit nu bijna op de 9 weken en mijn eerste mk had ik met 9 weken en 2 dagen, het is nu spannnend die tijd te verbeteren.
Het verschil is wel dat ik al een echo heb gehad en anders dan de vorige keer dit keer wel hartactie heb gezien met 6 weken. De eerste keer was bij 8 weken geen actie en was het te kleinā¦
Iedere keer op de wc is het spannend of je niet iets op het papiertje zitā¦en continue je borsten controleren of ze nog wel gevoelig zijnā¦
Volgende week donderdag mag ik weer voor een echo, 10 weken ben ik danā¦ en hopelijk zit dan alles nog steeds goedā¦
Ik hoop voor je dat alles dit keer wel goed gaat. Hoe ver ben je nu??