Ik weet niet of het hier goed staat maar is het het normaal dat ik onzeker ben of ik het allemaal wel goed doe?
Ben bang dat ik mijn mannetje pijn doe , dat ik hem wel goed verzorg. Bij het verschonen brult hij altijd zo verschrikkelijk dat ik echt denk dat ik hem pijn doe, dat ik het niet goed doe.
is dat normaal
Het is tamelijk normaal hoor
Ik moet zeggen dat ik het bij Lev ook echt niet meer wist. Hoe dat verschonen ging en die luier en pakte ik zijn beentjes niet te hard vast?
Allemaal van die dingen waar je nu over na denkt, maar die je straks gedachteloos gaat doen.
Dat huilen tijdens het verschonen had Lev ook wel en als ik hem dan op tilde was het goed.
Onzekerheid is alleen iets heel vervelends… Want je kunt het wel en je doet het goed en toch knaagt er iets en maak je je zorgen om van alles en nog niks… En dat gaat tijden door, dat is het stomme. Zelfs als ze 7 zijn en vast ook als ze allang uit huis zijn
man ik ben zo onzeker geweest, heb geloof ik de eerste twee maanden overal om gehuild omdat ik dacht dat ik een slechte moeder was. :wall: Nu heb die onzekerheid nog wel eens maar veel minder.
Het is dus zeker wel iets wat vaker voor komt hoor! Volg gewoon je moeder instinct en ga er vanuit dat wat jij doet je het uit liefde doet. Mijn dochter vind uitkleden nu nog niet leuk ze huilt dan nog steeds. Komt goed!
gr Leonie
Die onzekerheid herkent denk ik iedereen wel, de een in grotere mate dan de ander, maar het is doodnormaal hoor! Ik werk nota bene met babies maar ook ik dacht soms “Doe ik het wel goed?!”
Mocht je er echt niet uitkomen of je iets wel of niet goed doet dan kan je altijd hulp vragen he? Familie, maar ook de verloskundige en huisarts zijn hiervoor!!
Kus voor jou! :-*
ja hoor, is normaal (of ik ben gek :oops: ) het is zo’n klein lief wezentje, helemaal van jou afhankelijk en je wilt het zoooooo goed doen.
je groeit er vanaf in, je wordt handiger, dingen worden routine, ze worden groter en steviger en kunnen straks tegen een bult
de eerste oorontsteking heb ik bij lev pas laat ontdekt, dan voel je je zo tekortschieten, maar hij speelde zo vrolijk :?
of dat je alles probeert om je baby stil te krijgen en pas na een kwartier denkt ‘o ja, tijd voor een fles’ :wall:
en bij de eerste keren nageltjes knippen heb ik 2 keer (!) in zijn duim geknipt :oops: :oops:
en toch: hij doet het prima, groeit en bloeit en is vrolijk en weet er later niks meer van.
je wil het beste voor je kind, je doet alles wat je kunt.
jullie zijn top-ouders, Ivan heeft het heel erg getroffen! :thumbup:
Is idd heel natuurlijk gegeven dat je als moeder onzeker bent. Tis zo’n enorme verantwoording en je moet zó wennen zelf!
Ik liep zelfs huilend te wandelen de eerste weken omdat ik twijfelde of ie het nou wel warm genoeg had in de kinderwagen bak, maar als ik er een dekentje bij zou doen was ik weer bang dat ie zou stikken door oververhitting :oops: :shifty: Dus ja, onzeker!
De verantwoording voelen went, de onzekerheid verdwijnt langzaam en je groeit met je kind mee. En soms ineens…dan is het er weer. Dan twijfel ik of ik het allemaal wel goed doe. Of ik alle signalen wel juist interpreteer enzv enzv. En drie maal raden; das bijna altijd vlak voordat ik ongesteld moet worden :?
Dus ontzwanger jij maar rustig, stuur je hormonen weer in hun hok en je zult je al stukken beter voelen!
Je doet het goed want je houdt groots van hem! :inlove: :-*
Heel normaal hoor die onzekerheid. Luister naar je gevoel en niet naar je omgeving. Het huilen wordt ook erger is mijn ervaring. Met 6 weken huilde onze jongste het meest en daarna nam het weer af.
@lydia wrote:
… En dat gaat tijden door, dat is het stomme.
nou het is hier gelukkig echt wel minder geworden na pak-um-beet het eerste jaar. Het eerste jaar durfde ik vooral helemaal niet op mijn eigen gevoel af te gaan. en dan zijn er tig bronnen en welke moet je dan geloven, en wat als je in een situatie zit waar geen bronnen over te plegen zijn?
Inmiddels heb ik wel een soort zekerheid opgebouwd dat ik wel durf af te gaan op mijn moederinstinct.
Ik heb -uiteraard- nog steeds wel eens twijfels of ik bepaalde kwesties wel goed aanpak,of ik uberhaubt wel op de goede koers zit met nano, maar die twijfels over dagelijkse dingetjes zijn hier -gelukkig- echt wel grotendeels verdwenen.
Karin sterkte, het moge in ieder geval duidelijk zijn dat je niet de enige bent, verre van!
Idd, ik was met de eerste ook onzeker. Alles zo klein… gebruiksaanwijzing niet bij geleverd.
Echt na een paar weekjes merk je al dat je hem leert kennen en op een gegeven moment hatseflast je zo een luier om en blijf je bij je eigen mening over je kind en raak jej niet meer onzeker als anderen wat zeggen.
Ik merk nu bij de tweede hoe onzeker maar vooral overbezorgd ik was. Het is nu een stuk relaxer. ( maar als ze huilt en ik weet niet waarom heb ik het nog wel es hoor )
Oh en layla brulde van het moment dat de broek uit ging tot ie weer aan was. ( ja ook bij het in bad gaan. erg ontspannend enzo :mrgreen: )
Hier ook regelmatig onzekerheid hoor! Echt je leert je kindje steeds beter kennen, maar soms dan weet ik het gewoon niet. Net als vanmorgen, huilen en drijnen en niets was goed. Totdat ik een schone luier om ging doen en toen bleek zijn plassertje dubbel te zitten. :oops: :mrgreen: Daarna was meneer weer de vrolijkheid zelve.
Zeker als er anderen (zoals betweterige oma’s) bij zijn, dan twijfel ik enorm aan mijn eigen gevoel.
Maar gelukkig hebben we KOK :mrgreen:
Wat herken ik dit!!! Ik had precies hetzelfde! Maar na een aantal weken was het bij Mats helemaal over. Geen gebrul meer. Ik weet zeker dat je het hartstikke goed doet!! Maar dat zeiden ze ook tegen mij en dan had ik ook zoiets van eerst zien dan geloven
Ben toch blij met jullie verhalen, Daarom ben ik zo blij met KOK :-* Ws vind meneer het niet fijn om in zijn blote kont te liggen zodra zijn kleertjes aan zijn en ik hem weer oppak is hij weer rustig en vrolijk.
@Karin1981 wrote:
Ben toch blij met jullie verhalen, Daarom ben ik zo blij met KOK :-* Ws vind meneer het niet fijn om in zijn blote kont te liggen zodra zijn kleertjes aan zijn en ik hem weer oppak is hij weer rustig en vrolijk.
Is ook koud joh, blote billen :mrgreen:
Je doet t goed hoor! :-*