2 weken geleden ben ik bevallen van ons 3e zoontje, was tijdens de zwangerschap al helemaal overtuigd dat dit keer de BV moest gaan lukken en dat ik het minstens 3, het liefst 6 maanden wil gaan volhouden! (of nog langer als dat lukt)…
bij mijn oudste is de BV mislukt omdat ik op dag 2 al zat te kolven omdat hij niet goed dronk, hij kreeg vanaf 2 weken een combinatie BV en FV! bij de 2e wederom geprobeerd en in eerste instantie lukte dat prima, alleen dronk hij zo krachtig dat hij mijn tepels kapot had gezogen… op dag 10 was hij nauwelijks aangekomen en omdat hij ontevreden was ben ik gaan kolven om te zien hoeveel hij dronk, stomste fout die ik kon maken, daarna wilde hij niet meer aan de borst… dus tot 3 maanden gekolfd en af en toe FV gegegeven…
dus dit keer wil ik met al het geweld dat het lukt, maar ik wordt er momenteel wat onzeker van… hij drinkt erg op zijn gemak en ik ben tussen de 45min en 1,5 uur kwijt met voeden, niet erg handig met nog 2 kids over de vloer! hij krijgt iedere keer 2 borsten, probeer goed op te letten op de signalen of hij echt drinkt of ligt te sabbelen, maar toch lijkt hij na elke voeding wat ontevreden… hij wilt 9 vd 10 keer niet slapen, alleen als hij bij me mag liggen, in de draagdoek of als ik ga wandelen, maar dat is soms echt verre van ideaal, de andere 2 willen ook dingen doen met mama en voetballen met de kleinste man in de draagdoek is nou niet bepaald een goed idee :lol:
iemand nog tips of trucs dat hij goed drinkt en genoeg binnen krijgt?
volgens de weging van cb van de week zat hij nog 100 gr. onder geboorte gewicht, maar dat zou ook kunnen komen door de verschillende weegschalen die gebruikt zijn…
ik word er gewoon heel erg onzeker van en twijfel steeds of hij wel voldoende binnen krijgt!
Drie kwartier drinken is op zich wel normaal voor zo’n kleintje, over een poosje zal je zien dat het veel sneller gaat.
En het slapen… tja, sommige kindjes slapen nu eenmaal het liefst bij mama. Lastig idd, als je nog twee kindjes hebt rondlopen maar ik denk dat dat weinig met de bv te maken heeft. Ik vond de draagdoek wel een ideale oplossing daarvoor, handen vrij, kindje slaapt tevreden. Alleen voetballen deed ik dan idd niet :lol: Maar verder kan je dan wel heel veel wel doen!
Drinkt hij vaak genoeg? Misschien dat hij dan minder ontevreden lijkt na een voeding. Mijn kindjes dronken zeker wel om de twee uur, de drie a vier uur die vaak geadviseerd worden is gewoon weinig, zeker ook om de borstvoeding goed op gang te krijgen.
het verschilt enorm de tijd die hij er tussen laat, ene keer is het 2 uur,andere keer is het weer 4 uur maar vanmorgen had hij bijv. om 6.30 gedronken,maar om 8.00 was hij nog steeds huilerig/ niet willen slapen, dus nog maar weer even aangelegd en daarna de oudste naar school gebracht en dan valt hij in de wagen in slaap! probeer overdag er maar max 3 uur tussen te laten zitten, 's nachts doet hij het prima, vannacht was het bijv. 01.30 toen hij kwam en waren we om 2.30 klaar en daarna was het 6.30! dus wat dat betreft geen klagen hoor!
heb gister al tegen hub gezegd, morgen is hij vrij en dan ga ik met L.evi op bed liggen en maar voeden, denk dat mijn productie een boost nodig heetf, weet het anders ook niet…
maandag ga ik naar het weeguurtje van cb, eens kijken of hij dan gegroeit is in een week tijd!
Hij is ook nog maar heel klein he. Ik zou idd eens een dagje heeeel veel aanleggen en dan er max 2,5u van maken overdag, dan gaat het vast beter
45 minuten drinken per borst is inderdaad heel normaal voor zo’n kleintje. Dat deed mijn dochter ook in het begin. En ze kwam in het begin ook wel vaker als om de 3 uur. Met name de eerste 3-4 weken vond ik het enorm investeren, maar daarna pluk je er de vruchten van.
Ik snap ook heel goed, dat je die tijd en rust soms maar moeilijk kunt vinden als je nog 2 kinderen hebt rondlopen. Maar misschien helpt het als je weet dat het makkelijker gaat worden.
Het is een goed plan om een dag voor je zoontje uit te trekken en hem extra vaak aan te leggen.
En mijn dochter slaapt vanaf het begin eigenlijk heel weinig overdag. Ik was daardoor verrast, ik dacht dat baby’s bijna de hele dag sliepen. Nadeel is dat die kleintjes zichzelf nog niet kunnen vermaken tijdens de wakkere uurtjes. Ze zijn dan ontevreden, maar niet over de voeding. Maar omdat ze zich vervelen. Dus het enige wat ik kon doen is op de arm houden, zingen en knuffelen. Draagdoek is dan inderdaad erg handig. Rond week 6/7 kregen we wat meer contact met haar. Begon ze te lachen en brabbelen. En kon ze zich wat vermaken in de box.
Dennis dronk in het begin ook heel langzaam, ik was al gauw een uur kwijt om hem te voeden. En dat is inderdaad lastig als je er dan nog eentje en in jouw geval 2 hebt rondlopen. Steven begon soms ook even te huilen, als hij wist dat Dennis weer moest drinken bij mama.
Dennis had het ook regelmatig wat moeilijk met drinken, en dan was het 10min drinken en 10min niet, 10min drinken en weer 10min niet, dat was erg vermoeiend, en dan was ik er veel tijd aan kwijt.
Ik heb Steven afgeleid door zodra Dennis begon te huilen eerst te zorgen dat Steven wat te eten en drinken had 's ochtends fruit, en 's middags een koekje of manna’s met wat drinken, en zorgde voor een paar autootjes binnen handbereik, of een balletje. Als Dennis dan moest drinken kwam Steven eerst naast mij zitten en dronk en at zijn tussendoortjes op, en als hij dan klaar was gaf ik hem de autootjes of ging met een balletje gooien, dan was Steven tevreden en ik kon ondertussen Dennis drinken geven.
Dennis is een mannetje dat veel aandacht nodig heeft, ook na een voeding is het meestal huilen, gelukkig waren we er al heel snel achter dat hij alleen maar slaapt als hij op zijn buik ligt, bij mama is het fijnste maar kan gewoon niet altijd. Regelmatig pakte ik dan ook een deken legde die op de grond, Dennis erop en ik zelferop naast Dennis, en Steven erbij, dan kon ik met Steven spelen met de duplo of autootjes of tekenen, en was ik dichtbij beide, dat ging altijd heel goed.
Nu drinkt Dennis wat sneller en wat minder vaak. En heeft Steven het volledig geaccepteerd. Hij pakt nu meestal zelf een paar autootjes als hij ziet dat ik Dennis ga voeden.