Onzeker over een vroeggeboorte

Hallo dames,



Het klinkt misschien heel stom, maar ik ben iedere dag zo bang dat mijn kindje te vroeg wordt geboren. Als ik een steek voel of mijn baby drukt erg op mijn onderbuik, dan wordt ik al een beetje bang, dat er iets gaat gebeuren. Ik weet natuurlijk ook dat dat niet zo is, maar toch.



Hebben jullie tips en duren bij jullie die laatste weken ook zo lang. :eh:

Ik kan haast niet wachten…



Groetjes Ellen

Je kunt niet wachten en je bent bang tegelijk :wink:



Lastig he.

Heb ik ook wel hoor, ik denk elke keer dat het kindje te vroeg komt.

En elke dag is er weer een. Die steekjes en de druk horen erbij, en je kunt je energie nu nog heel goed gebruiken, dus geniet van elke dag hoor! Dat kindje komt wel als het tijd is.

Is het je eerste?

Ik snap je angst. Je wilt je kindje het beste geven en dat zit in jouw buik. Maar dat weet het kindje ook gelukkig.



Daarnaast kunnen ze heel veel tegenwoordig. In het ziekenhuis, de couveuses, warmtelampen, vanalles.



Mijn dochter was te vroeg (met bijna 36 weken) en is nu een pittige meid van 8 maanden. Niets dat er nog op wijst dat ze maar acht maanden in mijn buik heeft gezeten.

Ellen ik snap je angst helemaal, ook ik heb dit behoorlijk.

Zodra ik steken krijg of iets ben ik bang dat t gaat beginnen.

Ik zal zo blij zijn als ik rond de 35 weken ben, dat voelt beter ofzo.

Ellen, ook ik snap je angst hoor! Ben nu 30 weken en telkens vraag ik het me af als ik even niets voel of juist een enorme hoeveelheid aan activiteite van binnen, gaat alles daar wel goed :? Blijf je nog wel even binnen? maar idd, een beebje snapt ook wle dat het binnen veiliger is en handiger en de kans is heel erg klein dat hij of zij te vroeg geboren zal worden. En mocht het wel zo zijn, dan was er toch een medische reden (meestal lijkt mij) waarom het kindje niet meer binnen kon blijven en kan er op dit moment heel veel gedaan worden voor te vroeg geboren beebjes. Kennisje van me heeft met 35 weken en 5 dagen een beebje gekregen en deze heeft 1 week in ziekenhuis gelegen, waarvan zelfs maar 1 dag in de couveuse. Dus komt allemaal wel goed!



groetjes,



Louise

Dank jullie wel voor alle goede geruststellende woorden.

Moet inderdaad proberen te genieten…

Doe ik ook hoor maar toch heel stiekem ook een beetje zorgen… :wink:



Groetjes Ellen

Ik zou me niet zo veel zorgen maken… niks wijst er echt op dat je baby er eerder uit moet/wil. Lekker genieten nu je baby nog lekker knus en veilig in je buik zit.

Zodra hij/zij eruit is kun je je weer een heleboel zorgen maken!



Voor zover mijn oppeppende woorden want ik herken je angst. Ik ben bijna 35 weken dus de kans dat onze beeb te vroeg komt is nu vrij klein. Laatst moest ik voor onderzoek (naar zwangerschapsvergiftiging) naar het ziekenhuis en sindsdien ben ik ook bang dat onze beeb te vroeg komt.



Je zorgen maken hoort er toch een beetje bij helaas :roll:

"Babbel wrote:

Je zorgen maken hoort er toch een beetje bij helaas :roll:

en nog een aanvullende dooddoener: dit gaat na de geboorte ook nooit meer over want met de geboorte komt er niet alleen een hoop geluk maar ook voor altijd een soort van zorg over je kindje...

Probeer het in ieder geval te relativeren anders wordt je volgens mij gek.... en van piekeren wordt niemand beter..

succes!
gr
muts

Deze laatste weken krijg je meer last van indalingspijnen, oefenweeen, heel spannend en eng tegelijk!

Je bent de 28 weken levensvatbaarheidgrens voorbij, dus dat moet een kleine geruststelling zijn.

Verder is het gewoon afwachten, misschien komt jouw baby zelfs pas met 41 weken! Oefen-en indalingsweeen kunnen namelijk misleidend zijn!