Onze poes is niet meer thuis gekomen...ZE IS ER!!!!!

Onze kat Siepie (13 jr) woont al 10 jaar bij ons.

En nu is ze sinds afgelopen woensdag niet meer thuis gekomen.

Ze is wel eens vaker 2 dagen weg geweest waarbij we ook bang waren dat er wat was gebeurd, maar toen kwam ze alweer aan huppelen :inlove:

Zolang als ze nu weg is, is ze nog nooit! weg geweest.

Rhodé is al aan het huilen (zij liet haar altijd binnen 's morgens en gaf haar dan brokjes) en vraagt of Siepie dood is :frowning:

Wat kan ik nu het beste doen? Asiel bellen, dierenambulance bellen?

Ik zou het echt vreselijk vinden als er iets zou zijn gebeurt zeg…je verwacht het wel aangezien haar leeftijd, maar dan hoop je toch gewoon in haar mandje ofzo :cry:

Ach wat zielig!!

Je zou natuurlijk altijd kunnen beginnen met bellen. Misschien komt ze inderdaad gewoon nog naar huis, maar ik zou zelf toch een fijner gevoel hebben als ik zou bellen.

Is ze gechipt?

Je kunt asiels in de buurt bellen en even op de site van Amivedi kijken. De dierenambulance zou je ook kunnen bellen alleen als je kat bijvoorbeeld aangereden is en het niet heeft overleeft komt de melding vaak niet bij hun terecht. Je zou even de politie kunnen bellen met de vraag of er toevallig een kat in de buurt is gevonden. Zij krijgen heel vaak meldingen en registreren ook alles.

Vreselijk hoor als je kat kwijt is. Ik hoop dat jullie hem snel terug vinden.

Is ze gechipt? Nummer doorgeven aan amivedi. Op hun site kun je geloof ik ook

kijken naar gevonden dieren. Op marktplaats kijken?

Je kunt altijd bellen naar asiel of daar een foto afleveren…

(mijn kat is wel eens 6 dagen weggeweest en kwam daarna ook weer doodgemoedereerd

aanlopen. Plotseling lekker weer en ze willen wel eens verder weg gaan, ze

weten gelukkig de weg weer terug)

Wat vervelend dat Siepie niet meer is thuis gekomen.

Weet hoe het voelt.

Maar Siepie is wel al 13 jaartjes oud en ik weet niet of je dit weet maar katten die op hun einde lopen zoeken vaak een plekje waar ze rustig kunnen sterven.

Misschien kun je in jullie buurt eens zoeken in struikjes, schuurtjes en dergelijke? Is er een plekje waar ze altijd graag lag?

Ik hoop natuurlijk dat ze gewoon weer thuis komt. Heel veel sterkte! :hug:

He jakkes wat naar! Ik ken verschillende gevallen dat een kat na hele lange tijd welweer terug kwam. Zo woonde iemand die ik ken naast een theater en tijdens het inladen vh decor was haar kat in de vrachtauto gesprongen en vanuit zaanstad meegereden naar ergens rond de grens van duitsland :shock:

Gelukkig was ie gechipt en zo weer terug gekomen bij huis. De kat van mijn schoonouders zat een week ingesloten in een gebouw waar ze filmopnames maken…

Maar zoals Sterretje zegt: dat doen dieren vaker als ze oud zijn… Moeilijk hoor wat je dan moet zeggen tegen je dochtertje :frowning:

Echt: ga kijken in het asiel!!!

Het zit daar vol met katten waarvan de eigenaar denkt; ach ze is oud zal wel plekkie gezocht hebben om te sterven…maar dat hoeft helemaal niet!

en als je dan daar niet zoekt, wordt ze na 14 dagen herplaatst bij een nieuw baasje.

Ze kan natuurlijk ook gewoon nog ergens buiten zijn, maar echt, het grootste deel van de asielkatten zit daar te wachten, terwijl er niet naar gezocht word, zoooooooooo zonde!

Enne aangereden (overleden) dieren worden vaak gemeld bij dierenambulance, maar ook nog wel eens bij de gemeentereiniging in je woonplaats.

Ook nog kans dat ze ergens in een schuur zit (al dan niet ingesloten), dus vraag evt aan buren of ze in hun schuur willen kijken…

Sterkte! hoop dat ze heel snel weer lekker thuis is!

Ik zou wat briefjes in de buurt uitdelen want misschien zit ze ergens in een schuur. Vraag in de briefjes of mensen even in de schuur willen kijken. Sommige mensen doen maar 1x per week de schuur open om een bezem te pakken. Zou best kunnen.

Een van onze poezen is as dinsdag 5 weken weg. Ze is gechipt maar helaas nergens gevonden. heb op diverse manieren een oproep geplaatst en heb briefjes in de wijk opgehangen, maar tevergeefs.

Een van onze wijkburen heeft een van onze poezen achterop een laadwagentje zien springen rond dag van verdwijning, maar is niet zeker of de verdwenen poes het was aangezien het zusjes zijn en ze op elkaar lijken. maar onze poes kan dus gewoon meegereden zijn met die wagen naar weet ik waar :cry:

Sterkte ermee, die onzekerheid is vreselijk.

We komen net thuis, en ze staat zomaar voor de deur :shock:

We stonden echt verbaasd, en de meiden waren door het dolle heen :mrgreen:

Rhodé zei dat ze blij was dat ze terug was van vakantie (hoe ze daar nou op komt weten we ook niet :lol: )

Ze is echt een stuk magerder geworden, en dronk meteen haar waterbakje bijna leeg…

Phoe…ben echt blij dat ze weer terug is!!!

Bedankt voor jullie antwoorden!

En jet…sterkte. Ik hoop dat jullie poes snel weer thuis komt :hug:

ah gosss … ja dat warme weer en dan ook al op leeftijd dan droog je wat sneller uit

ihihihihihi ja op vakantie… ik snap em wel hoor… als je op vakantie gaat dan ben je toch ook een aantal dagen van huis? :mrgreen: :inlove:

heerlijk dat kinderen zo die dingen aan elkaar kunnen koppelen

ben gek op kinderlogica

maar fijn dat ze er weer is

hier was ook een van de katten een keer een nacht weg

en ongerust dat ik was

uitgerekent die nooit ver weg ging (de tuin ) want hij heeft een misvormde poot dus niet zo heel handig

was ie toch over de schutting weten te klimmen die grapjas

en wij zoeken

zat ie smorgens in de tuin

ik werd wakker van zijn gemauw

mama doe de deur eens open mauwwww mauwwww :mrgreen:

nu weet ik dus dat hij handig genoeg is om ook weer in de tuin te komen dus maak ik me minder zorgen als hij iets verder gaat dan normaal

Wat fijn dat ze weer thuis is!!

Fijn dat ze weer thuis is!! :smiley:

Oh wat fijn!! :dance:

Wat fijn zeg!

De kinderen weer helemaal blij :smiley:

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: