onze peuter wringt zich uit gordels autostoel. Wat nu?

Hallo,

Wij hebben een dochter van ruim 2 jaar. Sinds vorige week heeft ze ontdekt hoe ze haar schoudertjes uit de riempjes van de autostoel kan wringen en dan is het maar heel even en heeft ze haar benen er ook uit en staat ze dus! :shock: Waarschijnlijk krijgt ze dit voor elkaar omdat ze erg klein is voor haar leeftijd. Mijn vraag is of iemand van jullie dit herkent?

We hebben nu een merkloze autostoel met een vijfpuntsgordel. Zou een merkstoel beter zijn?

De gordel wat hoger zetten???

Dat probleem hadden we hier ook. sinds we de gordel in een hoger gat hebben gedaan is het opgelost

Wij hebben dit met Justin ook echt heel lang gehad. Uiteindelijk kwamen we er achter dat hij erg onder de indruk was van de politie, en hebben we heel duidelijk gezegd dat de politie erg boos op hem zou worden als hij de gordels niet om z’n schouders zou houden.

Eén keer gingen we naar opa&oma en bleef hij die gordel maar afduwen. Ik ben toen gestopt op een parkeerplaats en heb gezegd dat ik terug zou gaan, omdat hij echt niet luisterde. Hij een enorme driftbui, maar uiteindelijk heeft hij de gordel de rest van de reis omgehouden.

Hier dus geen enorm goede tip, maar wel veel herkenning.

Wat mij betreft had er nog wel een extra stukje gordel bovenaan over de borst mogen zitten, maar ik zou het toch ook weer eng vinden, want bij een ongeval is hij dan ook niet zomaar los.

Inmiddels zit Justin in een ‘grote’ stoel en in de 3puntsgordel. Dat is zo stoer dat het geen problemen meer oplevert. Maar jou meisje is daar echt nog te klein voor.

Oh, wij hadden trouwens een maxi-cosi priori.

Hier een poosje hetzelfde probleem gehad. Wij hebben een Maxi Cosi Priori, dus merk maakt echt niet uit. Hier hielp het om ontzettend boos te worden.

En mijn schoonmoeder heeft een extra sluiting gemaakt van een breed stuk elastiek met daaraan zo’n kliksluiting, die je aan twee kanten moet indrukken. Deze doen we ter hoogte van de buik/borst om de schoudergordeltjes. Op die manier heb je een extra verbindingsstuk voor de buik waardoor er geen ruimte is om de armen los te wroeten. Ze kan het zelf niet los krijgen, maar wij wel in één klik.

Bij ons was het echt een fase, ze heeft het gelukkig maar een poosje gedaan. De extra sluiting hebben we nog maar één keer hoeven te gebruiken, alleen als het echt nodig is. En ze weet nu heel goed dat papa en mama heel boos worden als ze zich loswroet uit de stoel, dus nu zegt ze zelf meteen dat ze stout is en dan doet ze de armen weer onder de gordels door en blijft ze keurig zitten. :inlove:

Hier ook het politietrucje :wink: zou’t aan de geboortemaand liggen Tamma :lol:

we zullen de gordels eens iets hoger zetten, kijken of dat werkt. De politie kent ze eigenlijk nog niet dus dat zal geen indruk maken. Het helpt soms even als je zegt dat ze dan niet meer mee mag in de auto maar dat is ook maar even. Bedankt voor jullie reacties.

hier bij zoon lief ook gehad

en hier hielp de politie ook