Onze meiden worden wakker van elkaar...help!

Hallo!

We zitten hier even met een dilemma en ik hoop wat tips en ervaringsverhalen te krijgen.

We lieten Tamara weleens huilen toen ze een baby was, dat had ze soms namelijk nodig om in slaap te vallen.

Het was nooit lang, hooguit 10 minuten.

Dan ging ik altijd even bij haar kijken en 9 van de 10 keer sliep ze als een roos.

Nu is ze natuurlijk op een leeftijd gekomen, dat ze weet dat als ze maar lang genoeg huilt, wij bij haar komen en haar er soms even uithalen.

Dus nu laten we haar weleens mekkeren, vooral als we zeker weten dat er niks aan de hand is.

Maar nu zijn we 4 weken geleden de trotse ouders geworden van een 2e dochter…Sophie.

We wilden eigenlijk hetzelfde bij haar doen, Sophie huilt soms ook even om in slaap te kunnen komen.

Nu is het helaas al een paar keer voorgekomen dat Tamara wakker wordt van het gehuil van Sophie.

Lekker… heb je dus 2 kids wakker… :mrgreen:

Andersom is het ook al een paar keer voorgekomen…Sophie wordt dan wakker van Tamara die huilt… :roll:

Ik bn die paar keren snel met Sophie naar beneden gegaan en heb haar in de kinderwagen gelegd en ben zelf op de bank gekropen om te slapen. Mijn man bekommerde zich op dat moment over Tamara.

Dit is natuurlijk een noodoplossing, want het is zeker niet mijn intentie om steeds op de bank te slapen…

En vind daarbij ook dat ze aan elkaars geluiden moeten wennen, zonder dat het hele huis wakker wordt…

We zien even geen andere uitweg, dus help!

Hoe lossen we dit het beste op?

Hoop gauw wat te horen, alvast bedankt!

Liefs Elly.

Helaas… onze dochters ook van elkaar. Mijn oudste is 3 en mijn jongste is 10 maanden en ze zijn allebei snot en snotverkouden. Als de één wakker wordt en gaat huilen dan begint de ander ook. De oudste kunnen we met een knuffel wel weer terugleggen, maar de jongste helaas niet. Meestal zitten we met haar dan even beneden en dan gaat ze weer slapen. Ik heb geen tips behalve doorzetten. Als je jongste gaat doorslapen is het grootste probleem geleden.

bekend probleem… hier ook in het begin gehad.

Wij hebben aukje best veel beneden gehad… huilde alleen maar en krijste het uit.

Aukje heeft veel beneden geslapen, maar nu is het af en toe dat ze van elkaar wakker worden, maar breng ze (zover het kan) tegelijk naar boven en dan vallen ze vanzelf in slaap.

Maar gewoon even afwachten. de " nieuwigheid" gaat ervanaf en dan komt dat wel weer goed.