Onze kat!

mischien heb je hier iets aan?



Wat te doen als mijn kat positief getest is voor het Leukemie virus?

Als uw kat ziek is, wat aanleiding was om te testen, dan heeft uw kat zeker leukemie en zal helaas sterven. Uw kat is besmettelijk voor andere katten en mag daarom niet naar buiten. Mocht u meerdere katten thuis hebben dan moet hij daar apart gehouden van worden. Uw andere gezonde katten moeten dan getest worden om te kijken of ze besmet zijn geraakt.

Als uw kat niet ziek is, maar getest is voor de fokkerij of omdat een huisgenoot positief getest is, dan moet u uw kat na 3 maanden weer opnieuw laten testen. Uw kat is besmettelijk voor andere katten en mag daarom in de tussentijd niet naar buiten, en moet afgescheiden worden van eventuele andere katten in huis.

Als uw kat na 3 maanden weer opnieuw positief is dan is uw kat helaas een drager. Uw kat blijft besmettelijk voor andere katten (en mag dus geen contact maken met andere katten) en wordt binnen 3 jaar ziek en overlijdt.

Als uw kat na 3 maanden negatief is bij het testen dan krijgt uw kat geen leukemie en is hij niet meer besmettelijk voor andere katten.

Zijn dit de simpele regeltjes? Nee. Er zijn gevallen bekend dat zieke leukemische dieren genazen , dragers genazen en katten die bij de 2-de test negatief waren toch binnen 10 maanden ziek werden en aan leukemie overleden. Dit zijn overigens zeldzame gevallen.



Inenten

Het is mogelijk om Uw kat tegen het leukemievirus in te laten enten. Deze enting bestaat uit een basisenting van 2 injecties, gevolgd door een jaarlijkse inenting. Uw kat moet éérst getest worden op leukemie: positieve dieren inenten heeft géén enkele zin:

  1. als uw kat leukemie heeft dan betekent het, dat uw kat al grote hoeveelheden virus in zijn bloed al heeft. Om een klein beetje virus(-deeltjes) door middel van een inenting bij te geven heeft geen enkel positief of negatief effect.
  2. als uw kat positief is en hij dankzij zijn eigen afweer er weer 100% bovenop komt, dan is zijn afweer al zo goed dat het extra stimuleren van de afweer d.m.v een inenting geen enkele zin heeft.

    U dient zich te bedenken dat katten die leukemie hebben vaak ook AIDS hebben. Hiertegen kunt U uw kat niet inenten.



    ik heb zelf een duitse staande gehad met leukemie en heb hem zo snel mogelijk laten inslapen…vergeet niet dat een kat een ontzettend hoog pijn gehalte heeft en pas wat laat merken als de pijn al behoorlijk erg is.

    jij zelf weet wat je te doen staat wanneer je denkt dat je er aan toe bent,maar voor de kat zou ik niet te lang wachten meid…hij staat op de eerste plaats en dan pas jij…denk dus eerst aan hem…!!



    ik wens je heel veel sterkte met je beslissing… :-* :hug: