Onze eigen mowgli

Ons dametje heeft gister de hele middag als een aapje op handen en voeten rond gelopen, zo schattig! :inlove:



Herkenbaar? Deze fase ken ik niet van de oudste hoor, die deed dat voor de leuk een keer toen ze een stuk ouder was, maar nu heb ik een eigen aapje. Wat is de volgende fase? Oe oe geluiden en zwaaien aan de bomen? :mrgreen:

:inlove:



Hier ook een mowgli :mrgreen: Vooral buiten doet hij het, schijnbaar vinden zijn knietjes het niet zo fijn :smiley:



Hij deed het van de zomer ineens met 11.5 mnd, zo schattig!



De fysio vindt het ook grappig maar lekker laten gaan zei ze. Ze hebben erg veel spierkracht nodig om het te kunnen. Aangezien hij een hypotonie heeft is dit voor hem een super training :wink:

:inlove: ja hier ook, en ook wij kenden het niet van de oudste. 't Ziet er wel heeeel schattig uit :inlove:

Hij begon inderdaad buiten zo te kruipen, om z’n knietjes te ontlasten, maar al gauw deed ie het binnen ook.

Smurf, wat is een hypotonie?



Ze kroop binnen en buiten altijd gewoon rond op grove leisteen vloer. Nu gaat dit minder slijtage aan broeken geven dus das mooi! :mrgreen:

Wat ik nou wel zo grappig vind en vraag me af of t puur toeval is. Vrijdag heb ik even in de speeltuin gezeten en de buurjongen liep daar dus zo rond. Vond het zo komisch. De dag erop begint ze het te oefenen, en diezelfde middag doet ze t ook. Zou ze dat al af hebben kunnen kijken? Of is t echt puur toeval? :think:

:inlove: ziet er wel heel schattig uit ook!

Volgens mij kunnen ze gedrag imiteren, maar 100% zeker weet ik het niet. Als jij je tong uit steekt doen ze het ook na dus waarom niet met kruipen.



Scheelt idd slijtage plekken had ik nog geeneens aan gedacht :mrgreen:



Hypotonie: lagere spierspanning :wink:

Hij had het vooral in zijn bovenlijf (schouders en romp) en in zijn heup/benen. Als ik hem bijv. onder zijn armen optilde zakte hij helemaal door en glipte bijna door je handen. Slipping through noemen ze dat. Google maar eens.



Gaat nu door fysio en kruipen al een stuk beter hoor!

E. begint nu ook met op handen en voeten staan. lijkt me wel een goede oefening voor de kracht in de benen :thumbup:

Sean staat ook vaak op handen en voeten. Hij komt alleen nog niet vooruit. Hij gaat wel heel wild heen en weer wiebelen (van voor naar achter). Ik vind het altijd een beetje eng, want ik ben bang dat hij op zijn gezichtje valt, maar het ziet er wel komisch uit!

Hier ook zo’n aapje. Doet ze bij opa en oma op de klinkers.



Het CB moest er ook mee lachen.

Even op de foto klikken.





Gr Jack

Wat een leuk filmpje!



Kan niet wachten totdat frummel het hier ook gaat doen :mrgreen:

En das maar afwachten kiki, onze oudste heeft het bijvoorbeeld niet gedaan! :wink:

Op het filmpje is ze bij opa en oma en omdat het haar pijn doet op handen en knieen te kruipen doet ze het op deze manier.



Verder kruipt ze af en toe ook nog wel eens op een knie en een voet.



Gr Jack

Wat een grappig kind hebben we toch :mrgreen:

:inlove:



Levi heeft dit ook nooit gedaan, ben benieuwd of Yari dit gaat doen!

mijn zoon heeft het op deze manier ruim 2 maanden vol gehouden, daarna begon hij spontaan te lopen :shock:

Maar het ziet er wel lekker uit hoor :slight_smile: Ik kreeg er altijd veel vragen over van mijn :lol:

Op centerparcs vroeg een vrouw mij eens heel serieus wat voor afwijking hij precies had :mrgreen: kon er wel om lachen haha