onwijze kriebel hoofd

Ik word er echt gek van, zooo erg :shock:

Ik dacht in eerste instantie meteen aan luizen, maar na grondige check kan ik echt helemaal niets vinden, ook de kinderen grondig nagekeken, niks.



Ik heb geen nieuwe shampoo ofzo gebruikt, jullie enig idee wat er zou kunnen zijn?

Kan je wat meer vertellen??

Heb je ook last van schilfers, roodheid en als je krabt dat het dan zowat open gaat??

Ken het probleem… Had last van roos, maar ook die is onder controle en het idee dat er masaal beestjes over mijn hoofd kruipen!



Dus als iemand tips heeft…

Ik heb er ook last van maar heb van de dokter een goedje gekregen. Het heet Elocon en het werkt… Heb er nu veel minder last van… En als ik er last va krijg gebruik ik het even.

ik heb geen last van roos of schilfers, nooit gehad ook (dat gekriebel ook niet). Zover ik kan zien is het ook niet rood.

misschien is je hoofdhuid droog? geeen idee wat je er tegen kan doen… een beetje vet maken… niet te veel je haar wassen??

Ik ging vandaag naar de kapper (na nog meer checks op luizen :lol: ) en zij zei dat het wat geirriteerd leek, mn haar was erg droog en mn hoofdhuid wat vettig, ws door het gekrab :oops: En het gekriebel kwam ws van droogheid dacht ze, dus idd minder vaak wassen en een of ander spulletje erin smeren wat ik meekreeg.

Ik hoop maar dat dat helpt…

misschien in de regen gelopen?

Niet te vaak wassen in iedser geval! Dan droogt het uit.

iets veranderd in je hormoonhuishouding,

gestopt met de pil, begonnen met de pil bijv?



Ik moet het juist iedere dag wassen anders krijg ik jeuk.

Heb ook altijd erg last van een droge hoofdhuid.

welke shampoo gebruik je?

Ik krijg dat van standaard shampoos zoals andrelon. Dokter zei dat deze

best agressief zijn.

Nu gebruik ik Herbal Essence en heb nergens last van. Blijkbaar is deze shampoo milder.

@mamma van sharondenise wrote:

iets veranderd in je hormoonhuishouding,

gestopt met de pil, begonnen met de pil bijv?



Ik moet het juist iedere dag wassen anders krijg ik jeuk.

Heb ook altijd erg last van een droge hoofdhuid.




Wat gek, ik kreeg dus juist omgekeerd advies (2 a 3 keer per week wassen).



En die hormoonhuishouding… Ik hoooop heel hard over een week niet ongesteld te worden… :mrgreen:



Ik gebruik Urtekram shampoo, heel mild, volledig natuurlijk. Gebruik ik ook al heel lang.

Mijn hoofdhuid jeukte ook vaak heel erg. Bleek bij mij te maken te hebben met roos.

Dus nu met anti-roos shampoo (anti-roos for men van nivea :oops: had al heel lang nivea, was ie er ineens alleen nog for men :?) maar dat helpt dus goed :smiley:

Was mn haar iedere dag, alleen niet elke dag met die shampoo. Sla ook wel es over , neem ik een andere shampoo die wat ‘zachter’ is.

Ik heb dit ook wel gehad sommige jaren.

Vlak de overgang naar koud buiten/warm binnen en de droge lucht binnen niet uit.

Gaat vanzelf weer over, maar je kunt het wel gek maken door kapot te krabben.

Je haar conditioner only wassen :mrgreen:



http://www.beautygloss.nl/2007/12/03/je-haar-co-wassen/

@Sennapen wrote:

Ik heb er ook last van maar heb van de dokter een goedje gekregen. Het heet Elocon en het werkt… Heb er nu veel minder last van… En als ik er last va krijg gebruik ik het even.




Ik heb ook elocon, maar dat is wel voor eczeem op de hoofdhuid, je krijgt dat dus ni et zomaar :wink:

Elocon heb je zowel als creme en als lotion en het is een hormoon-lotion/creme om eczeemplekken aan te pakken. Daarbij is elocon al een vrij sterk middel, meestal probeerd de arts eerst wat anders.



(na tig middeltjes heb ik het bij de dermatoloog neer gelegd toen ik daar was voor mijn moedervlekken en van haar heb ik elocon voorgeschreven gekregen en ik moet wel zeggen het werkt als een tierelier)

@Lune wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
iets veranderd in je hormoonhuishouding,

gestopt met de pil, begonnen met de pil bijv?



Ik moet het juist iedere dag wassen anders krijg ik jeuk.

Heb ook altijd erg last van een droge hoofdhuid.




Wat gek, ik kreeg dus juist omgekeerd advies (2 a 3 keer per week wassen).



En die hormoonhuishouding… Ik hoooop heel hard over een week niet ongesteld te worden… :mrgreen:



Ik gebruik Urtekram shampoo, heel mild, volledig natuurlijk. Gebruik ik ook al heel lang.




Het is ook geen advies hoor, maar ik werd echt gillend gek van de juk op m’n kop als ik het een dag niet gewassen had.

Nou dan is de keus snel gemaakt natuurlijk.

Moet zeggen dat mijn hoofdhuid momenteel erg rustig is, dus nu hoef ik het niet meer zo vaak te wassen.



Ik hoop met je mee meid, geen ongie over een week :pray:

Ik houd je in de gaten, wel een banner maken hè als het zover is!!!



:-*