In januari is er bij mij PCOS geconstateerd.
Nu is het zo dat ik deze ronde ben begonnen aan 50mg Clomid.
Helaas zit ik nu ondertussen op dag 30 en is de kans groot dat de Clomid niet is aangeslagen.
Ook ben ik dmv ovulatietesten ook geen eitje tegengekomen.
Maar nu vraag ik mij het volgende af;
De afgelopen 7 maanden heb ik die testen ook gebruikt. En ik ben maar 2 keer een LH-piek tegengekomen in die maanden maar wel 4 keer ongesteld geweest.
Bij PCOS heb je vaak geen/een onvolledige en als je mazzel hebt (zoals bij mijn eerste zwangerschap) een goede eisprong.
Stel dat ik deze maand tóch een reactie heb gehad (ik ben helaas te laat begonnen met testen- pas op dag 13) maar dat het een onvolledige eisprong geworden is, wordt ik dan evengoed onder invloed van hormonen ongesteld? Of omdat er een hormoon foutje
in de eerste instantie al was- vandaar die onvolledige eisprong- dat ik ook niet de hormonen aanmaak die uiteindelijk bedoeld zijn voor een menstruatie.
Je lichaam maakt een hormoon aan waardoor uiteindelijk het LH aangemaakt wordt > door het barsten van het follikel tijdens de eisprong maakt je lichaam een hormoon aan dat ervoor zorgt dat oa je baarmoederslijnmvlies gereed gemaakt wordt voor innestelling.
Maar als het follikel niet barst maar een cyste vormt zoals bij PCOS maak je dan uiteindelijk dus ook de hormonen aan die zorgen voor de afstoting van de baarmoederslijmvlies oftewel een menstruatie?
Volgens mij kom ik heel onduidelijk over…
Als een follikel doorgroeit en niet springt maar een cyste wordt, dan word je over het algemeen niet ongesteld. Het gooit alles hormonaal gezien in de war. Ik ben door cystes verschillende keren weken overtijd gegaan. Als je geen/geen goede eisprong hebt, word je vaak ook niet ongesteld. Het kan zijn dat je lichaam op een gegeven moment voor een onttrekkingsbloeding zorgt.
Ik denk dat je deze keer niet op de Clomid hebt gereageerd en daarom ook niet ongesteld wordt. Als het te lang duurt, zou ik toch maar om Primolut vragen. Anders moet je misschien heel lang wachten.
Dikke kus! :-*
Heeeeeeeey Jippie,
Je hebt het verhaal dus begrepen
Nou duidelijk!
Vandaar dus waarschijnlijk wel het voelen groeien van een eicel maar verder geen LH piek.
Ja je had het inderdaad al eerder gezegd hè…toch maar weer aan de Primolut.
Door die vroege miskraam ben ik gewoon een beetje terughoudend geworden voor die Primolut.
Ik bleek toen dus zwanger te zijn toen ik die kuur slikte. Na 4 dagen gestopt met slikken en een aantal dagen daarna een vroege miskraam.
Gyn zei wel dat ik daardoor geen miskraam kan krijgen maar later hoorde ik weer van een verloskundige dat je zelfs door het doorslikken van de pil een miskraam kán krijgen. En daar zitten dezelfde soort hormonen in
De waarheid ligt in het midden zullen we maar zeggen
Nah ja, dan maar volgende week donderdag beginnen aan de Primolut :roll: .
Thanks meis :-* .
Volgens mij kun je door Primolut niet een miskraam opwekken. Als je zwanger zou zijn, dan word je niet ongesteld na een Primolutkuur. Dan reageert je lichaam simpelweg niet. Ik ken menigeen waarbij de zwangerschap goed is gegaan ondanks Primolutgebruik. Dus daar zou ik niet al te bang voor zijn, al begrijp ik je gevoel wel. Logisch dat je meteen die link legt. Als je je beter voelt bij afwachten, dan moet je dat doen! :hug:
Hoe is het nu trouwens met de cyste in je borst, heb je daar nog veel last van?
Die cyste speelt zo nu en dan op.
Vorige week had ik er heel veel last van en deze week weer niet :? .
Nog steeds niet te peilen dus.
Ik heb met de huisarts afgesproken dat ik mijn eerstvolgende menstruatie af zou wachten om te kijken of ik weer zoveel pijn heb.
Hij gaat er vanuit dat het dus komt door de grote hormonale schommelingen (blijkbaar LH piek en eisprong, Primolut, HCG en daarna dus die miskraam).
Als ik er weer heel veel pijn aan heb wil ik dat die cyste weggehaald wordt, en wel zo snel mogelijk!
Wat betreft die Primolut; mijn gyn zei inderdaad ook wel al dat je geen miskraam kan krijgen door de Primolut.
Als die stomme ovulatietest nou gewoon DUIDELIJK aangegeven had dat ik een LH piek had was ik zoiezo nooit aan die Primolut begonnen. Maar dan was de kans evengoed groot geweest dat het mis gegaan was.
Judith bij een ‘goede’ zwangerschap maakt je lichaam genoeg ‘goeie’ hormonen aan om een miskraam tgv de hormonen zoals Primolut te voorkomen. Is er in de aanleg al een probleem bij je zwangerschap dan zal dit ongeacht wat je ook doet een miskraam worden helaas.
Doe wat je gevoel je ingeeft, als je nu nog kunt wachten en je daar beter bij voelt doen, duurt het wachten je te lang kun je altijd om een controle-echo vragen voor je aan de Primolut begint. Zeg maar als je twijfelt of je na de Clomid kuur veeeel later uit jezelf toch een eisprong zou hebben gehad en je denkt dat je mogelijk zwanger kunt zijn. Met je eigen ogen zien met een echo stelt je dan ws beter gerust dan ongezien Primolut gaan slikken. Heel veel succes en hopelijk gaat een 100 mg Clomid je wel helpen!