onverzadigbaar?

hallo hier een nieuwe moeder met een vraag



ons zoontje is 4,5 week oud, mag van het cb 6x 135 cc ( 120 water) per 24 uur, maar hij heeft er echt niet genoeg aan, hij gaat na een voeding niet lekker slapen, of hij valt wel in slaap en is na 2 uren al weer wakker, en druk aan het zoeken, brullen etc… het is echt honger, zodra je ham wat geeft hoor je het echt in het maagje vallen. nu geef ik al de nutrilon forte voor hongerige babies, maar dat heeft ook niet genoeg effect,

hij weegt 4800 gram.

ik heb al de kleinst mogelijke speen, en stop wel 4x tijdens de fles zodat we er 20 minuten over doen.



hebben jullie tips?



nu las ik ergens dat je nutriton toe kan voegen? maar volgens mij is dat alleen voor babies die veel spugen?



alvast bedankt

Marit was ook een hongerlapje. Wij zijn toen overgestapt op voeding voor hongerige baby`s…Dit zijn we gaan mengen met de normale Friso voeding… Wat ene uitvinding zeg! we kregen een tevreden meisje naderhand



Gewoon proberen meid! Baad het niet schaad het niet!

Ik lees dat ie al 4800 gram is maar dan mag hij toch volgens de verkpakking meer namelijk 150 water en 5 schepjes voeding. Wellicht heeft hij hier wel genoeg aan.

op cb geweest, hij mag nu 5x150 (165) en 1x 135 als hij nog komt s nachts… nou hij komt echt nog om de 4 uur, maar dit was geen probleem… dus dat proberen we dan maar, gata tot nu toe vandaag redelijk, hij meldde zich 1x na 3 uur alweer, dus toen alvast gegeven, dus we hebben nu een iets ander schema als afgelopen dagen, maar das niet zo erg, ga hem geen uur laten brullen.

Hallo, onze Kean is ook steeds onverzadigbaar geweest. Hij heeft vanaf 6 weken 180 + 6 schepjes en van af 8 weken zelfs 210 + 7 weken gegeten. Niet de voeding voor hongerige babies, want dat hielp totaal niet en dan moest ik nog steeds johannesbroodpitmeel toevoegen, waardoor het arme kind zoveel en vaak moest poepen dat hij niet genoeg voeding eruit haalde. Ik ben toen overgegaan op de voeding van spugende babies van de Kruidvat eigen merk. Daar zit al Johannesbroodpitmeel in en verzadigde net zo. En het poepen werd steeds beter.

En met 8 weken heb ik iig bij de laatste fles nutrix toegevoegd en dat werkte ook perfect. Hij had gwoon nog honger…



Mijn advies is: verhoog een fles als JIJ als moeder denkt dat het nodig is. Het is volgens mij grote onzin om een kind te laten huilen terwijl je zelf weet dat het honger heeft. Kean is steeds aan de zware kant geweest, maar hij is nu 7.5 maand, hij kruipt en wordt ook slanker nu hij beweegt. Hongerig blijft hij wel:



7.00 210 + 7 schepjes + 3 schepjes bambix

9.00 grote fruithap

11.30 broodje

12.30 210 + 7 schepjes

15.00 fruithap met soms een verantwoord koekje

17.30 warm eten 1 pot van 200 g + toetje

20.00 210 + 7 schepjes + 5 nutrix

en dan varieert het op het moment tussen 23.00 en 3.00 snachts dat hij voor nog een fles komt. Dus de 4e fles raken we nog niet kwijt. (en dat zou hij al minder moeten hebben…)

om de hoeveel uur gaf je hem een fles dan? met 6 weken?



het is een drama vandaag… pff…

hij slaapt totaal niet vandaag overdag, ja een half uurtje steeds, de rest is het onrust, huilen heeft al een halve fles extra gehad, zit nu al op 710cc vandaag, en mag om 21uur weer een fles, en dan evt om 01.00uur vannacht dus weer, heeft dan na de voeding van 24.00uur gisteravond meer dan 1000 cc gehad, das toch veel te veel dan?

hij valt totaal niet in slaap na een voeding, ja het laatste half uurtje voor de volgende fles, slaapt dan hooguit 1 klein uurtje en is weer wakker.

hij komt snachts echt om de 3- 3,5uur,



zou ik dan toch nutriton toe gaan voegen zodat het wat langzamer gaat verteren?



weet het echt niet meer hoor…

@muts1981 wrote:

om de hoeveel uur gaf je hem een fles dan? met 6 weken?



het is een drama vandaag… pff…

hij slaapt totaal niet vandaag overdag, ja een half uurtje steeds, de rest is het onrust, huilen heeft al een halve fles extra gehad, zit nu al op 710cc vandaag, en mag om 21uur weer een fles, en dan evt om 01.00uur vannacht dus weer, heeft dan na de voeding van 24.00uur gisteravond meer dan 1000 cc gehad, das toch veel te veel dan?

hij valt totaal niet in slaap na een voeding, ja het laatste half uurtje voor de volgende fles, slaapt dan hooguit 1 klein uurtje en is weer wakker.

hij komt snachts echt om de 3- 3,5uur,



zou ik dan toch nutriton toe gaan voegen zodat het wat langzamer gaat verteren?



weet het echt niet meer hoor…
Nutriton heeft geen xtra vullende werking! Dan zou je echt over moeten stappenm op bv forte voeding…

die krijgt hij al… de nutrilon forte.

@muts1981 wrote:

die krijgt hij al… de nutrilon forte.


Helemaal volledig al?..



Misschien anders eens wat smokkelen met wat meer water in de fles? bv 10cc extra?

oke, dat mag dus ook zomaar wel? wordt de voeding dan niet te dun?



zou je tussendoor om te rekken dan ook zo wat slokken water mogen geven?

@muts1981 wrote:

oke, dat mag dus ook zomaar wel? wordt de voeding dan niet te dun?



zou je tussendoor om te rekken dan ook zo wat slokken water mogen geven?




Meid, als je echt denkt dat je mannetje honger heeft, moet je gewoon doen wat je gevoel je zegt…Je kunt het allicht proberen met 1 fles om wat te spelen met xtra water…Kijken hoe dat gaat…



Je mag per 24 uur niet boven de 30 scheppen kunstvoeding uitkomen…Daar zit je dan netjes op of onder :wink:



Je doet het super hoor!!

dank je wel, geeft me wat vertrouwen weer

Misschien een overbodige vraag, maar heeft hij een fopspeentje?



Ik kan niet beoordelen of jouw kindje echt honger heeft ja of nee, maar je hebt het steeds over dat hij al snel wakker word.

Weet je zeker dat dat door honger komt, en dat het geen andere oorzaak heeft?

Misschien dat een fopspeentje werkt (mocht je die niet al in gebruik hebben), want van het zuigen eraan worden ze ook slaperig en het geeft een gevoel van welbehagen.



Jouw kindje krijgt nu ongeveer evenveel als mijn zoontje van 3 maanden, die 6 kilo weegt.



Ik vind ook dat je je gevoel moet volgen, want de adviezen zijn soms zo tegenstrijdig. Jij bent continu bij hem.



Maar let er wel op dat de hoeveelheden niet te groot worden, want zo kun je ook honger creeëren natuurlijk. Door de grote hoeveelheid voeding word zijn maagje groter, en dan heeft hij sneller en vaker honger, en behoefte aan meer voordat het gevuld is.

Oja, nog een toevoeging.

Ga niet te veel rommelen met verschillende soorten voeding.



Eigenlijk kun je het beste voordat je van voeding wisselt en naar een andere voeding wil gaan dan de standaard variant, dat eerst even overleggen met het CB of de huisarts.

Het is niet aan te raden om zelf daarmee te gaan experimenteren.



Al begrijp ik je wanhoop, want dan zou je het liefst alles willen proberen.







Nutriton is voor kindjes die spugen. Het verdikt de voeding in de maag, zodat het er niet zo gemakkelijk meer uitkomt.

@~Claudia28~ wrote:

@muts1981 wrote:
om de hoeveel uur gaf je hem een fles dan? met 6 weken?



het is een drama vandaag… pff…

hij slaapt totaal niet vandaag overdag, ja een half uurtje steeds, de rest is het onrust, huilen heeft al een halve fles extra gehad, zit nu al op 710cc vandaag, en mag om 21uur weer een fles, en dan evt om 01.00uur vannacht dus weer, heeft dan na de voeding van 24.00uur gisteravond meer dan 1000 cc gehad, das toch veel te veel dan?

hij valt totaal niet in slaap na een voeding, ja het laatste half uurtje voor de volgende fles, slaapt dan hooguit 1 klein uurtje en is weer wakker.

hij komt snachts echt om de 3- 3,5uur,



zou ik dan toch nutriton toe gaan voegen zodat het wat langzamer gaat verteren?



weet het echt niet meer hoor…
Nutriton heeft geen xtra vullende werking! Dan zou je echt over moeten stappenm op bv forte voeding…


Nutriton verdikt de voeding, zodat deze langer in de maag blijft. Hierdoor hebben ze langer een verzadigd gevoel. Onze zoon in ieder geval wel :thumbup:

het gaat al stukken beter hoor, sinds het inbakeren slaapt hij nu veel langer en meer, komt s nachts nu om de 5,5-6 uur, en zit ondertussen op 5 flessen per dag, dus 5x 165, af en toe tussendoor nog es een flesje van 60 cc als hij echt niet tevreden is, maar verder gaat prima, zit dus rond de 850-900 cc per dag,

Hoihoi,



Ik lees mee…zit met hetzelfde probleem, ons kindje is ook 4,5 wk oud! en lijkt onverzadigbaar.



Ik ben nog niet zo ver als jij met uitproberen (muts1981), maar ga morgen meteen Nutrilon Forte halen, en ik hoop dat dat wel wat uitmaakt, want je wordt er idd gek van als je weet dat je kindje huilt omdat het honger heeft.



Hier ook de andere dingen al geprobeerd, de kleinste speen, 20 min over de fles doen e.d., het helpt niet echt.



Groetjes van mij

Jana heeft hier ook heel veel problemen mee gehad ze bleef huilen, alles geprobeerd tot dat ik zoiets had en nu begin ik aan de forte, ze sliep vanaf de forte ook meteen door, en heeft geen honger meer, heel fijn, want al dat huilen was voor haar ook geen pretje, ze werd er gewoon onrustig van.