Aangezien wij de laatste 2 zomers onze tent uitdreven van de regen heb ik vorig jaar gezegd volgend jaar geen camper vakantie ooraf geboekt.
We hebben afgelopen weekend last minute een erg leuk hotelletje gevonden een kwartier buiten Parijs.
8 nachten Parijs.
Wat zijn de do’s in de donts?
We willen sowieso naar Disney land.
Is 1 dag genoeg?
Ik ben er nog nooit geweest, dus alle tips zijn welkom.
Hotel is nog niet geboekt.
Dus als jullie een leuk plekje weten, sta ik daar ook voor open!
Hotel die ik nu had was iets meer dan 500 euro oor ons 3 met ontbijt.
Was een actie 4 nachten betalen , rest gratis en kinderen gratis.
Ik ben zelf 2x naar Parijs geweest en vond het een geweldige stad
Makkelijk overal te komen met de metro
Je kan kaartjes kopen die een aantal dagen geldig zijn , echt ideaal
Heb toen een toeristenboekje gekocht en daar staat ook in welke metro’s je nodig heb en welke bezienswaardigheden er allemaal zijn.
Eten gewoon via restaurantjes in de buitenring… Hoe dichterbij je bij een bezienswaardigheid je komt hoe duurder
Dus broodjes haalde ik iedere ochtend bij een bakker in een zijstraat van he hotelletje waar ik sliep en dat scheelde echt enorm
Euro Disney is groooooot en ik vind het best wel veel voor 1 dag maar wel echt heel gaaf en voor ieder wat wils
-broodjes eten in Jardin de Luxembourg
-eiffeltoren, boek online je kaartjes vantevoren
-met de bus reizen kan ook handig zijn, al heb je geen buggy meer bij je denk ik voor jouw dochters leeftijd denk ik.
- notre dame, als ze de disney film kent
-ijs van berthillon
-disney store aan de champs elysees, maar als je naar Disney gaat is dat niet nodig natuurlijk
8 nachten zie ik nu :inlove:
Er is een dierentuin net buiten de ring, daar in de buurt kun je leuk bootjes huren voor een paar uurtjes, heerlijk als het lekker weer is.
Musée Grevin, is een soort Madame Taussauds.
Jardin des Plantes schijnt ook leuk te zijn voor kinderen, ben ik alleen nooit geweest.
Rondvaart vond mijn dochter leuk om te doen, ze wilde gewoon graag op een boot zitten, wat ze zag vond ze minder boeiend
:lol:
Bij van die tijdschriften/boeken/sigarettenstalletjes en winkeltjes kun je boekjes kopen met daarin de plattegrond van Parijs per arrondissement. Heel handig. Met handige index, alle kleine straatjes staan erop, bezienswaardigheden, metro- en buslijnen etc. Kost een euro of 5 a 6, alle Parijzenaars hebben die zelf ook. Beter dan zo’n grote lompe kaart die je moet vouwen en waar de helft niet op staat. Ik zweer erbij, kan niet meer zonder als ik in Parijs ben.
Er gaat wel een buggy mee.
We willen ook Parijs zien als t donker is.
Dan is een buggy wel handig denk ik, hoeft m’n kleine kleuter niet alles te lopen.
M’n kleine kleuter is sowieso al geen loper.