Onverwachts gestopt, wanneer 1e menstruatie?

Onverwachts hebben wij besloten dat ik per vandaag ben gestopt met de pil :D. Het lag natuurlijk al wel langer in de planning om ‘een’ keer te stoppen maar door meerdere omstandigheden van de laatste tijd, stop ik per vandaag. Ook omdat ik pas in de 1e week van mijn pilstrip zat en anders het nog 3 weken langer had geduurd. Alleen nu is het wel een beetje onhandig dat ik geen idee heb wanneer ik nu ongesteld ga worden. Is daar iets zinnigs over te zeggen? Ook in verband met onze vakantie over een maand…heb geen zin om met 40 graden ongesteld te wezen. (ik ga denk ik sowieso maar even de huisarts bellen voor Primolut…).

Leuk, zo’n overhaaste beslissing :lol:

als het goed is word je dan als je pilstrip afgelopen zou zijn ongesteld…of negen maanden niet meer :wink:

tja dat is ff afwachten, hopelijk voor je komt het snel :wink:

Hmm, ik kom er nu achter dat ik Primolut (uitstellen menstruatie) niet mag gebruiken bij een mogelijke zwangerschap…dus dat gaat niet. Is er iemand anders die ervaring heeft met het uitstellen van menstruatie op vakantie, of zit er niets anders op dan het maar te laten gebeuren?

(ok…dit klinkt wel erg negatief…maar we gaan 3 weken naar Turkije en daar met 45 graden ongesteld worden zie ik niet echt zitten zeg maar…maar goed, als het niet anders kan)

@Melike wrote:

Hmm, ik kom er nu achter dat ik Primolut (uitstellen menstruatie) niet mag gebruiken bij een mogelijke zwangerschap…dus dat gaat niet. Is er iemand anders die ervaring heeft met het uitstellen van menstruatie op vakantie, of zit er niets anders op dan het maar te laten gebeuren?

(ok…dit klinkt wel erg negatief…maar we gaan 3 weken naar Turkije en daar met 45 graden ongesteld worden zie ik niet echt zitten zeg maar…maar goed, als het niet anders kan)

als je NU stopt met de pil ga je vrijwel meteen ong worden ik ben ook halverwege gestopt

en als je met vakantie gaat en niet ong wil worden is de enige oplossing nog de pil doorslikken