Onverteerd je eten uitspugen?!

Een beetje een “vieze” vraag, maar vraag me af of meerdere vrouwen dit herkennen?!



Als ik iets eet dan moet ik na een minuut of 10 naar het toilet rennen om het er weer allemaal uit te gooien. Alleen het eten is dan nog uberhaubt niet in mijn maag geweest oid. Het ziet er dus ook echt uit alsof het alleen is samengeperst… (om het nog wat viezer te maken…) En geloof me… echt lekker is het niet om over te geven van iets wat niet echt vloeibaar is… :cry:



Nu durf ik eigenlijk vanavond niet bij mijn ouders te gaan eten… Straks heb ik het daar ook?! Mijn ouders weten namelijk nog van niets. Dit willen mijn man en ik graag zo houden, tot dat we een goede echo hebben gezien:).



Ik hoop dat iemand me hier wat tips over kan geven.



Liefs, Bloom :inlove:

ken het wel niet, want ik heb niet over gegeven van de 3 zwangerschappen



maar als je het niet weten wil en het gebeurt je toch?? lang leve het griepvirus :wink:

Ik heb het bij alledrie gehad, en kon het dus niet erg lang stilhouden hierdoor, nu vonden we dat verder ook niet erg…



wat ik wel had savonds hoefde ik eigenlijk bijna nooit over te geven.



misschien een tip is om licht verteerbaar proberen te eten, dan heb je wat minder kans het er weer uit te gooien…



suces en sterkte hoor, dit is zo lastig en vervelend en vermoeiend ook…

je kan bij de dokter om amesafene tabletten vragen, die onderdrukken het overgeven en de misseijkheid wordt veel minder of gaat ermee weg :thumbup:

die zijn er speciaal voor zwangeren en veilig om te gebruiken…

ja hoor bekend nog steeds trouwens zo’n 2 a 3 keer per week

mocht ook tabletten halen, maar ja die wilde ik niet. ben zo’n 2 kilo afgevallen en vond dat niet dramatisch

Ik heb het in mijn eerste zwangerschap ook gehad. Erg vervelend. Het weerhield mij ook om bijv. uit eten te gaan (zonde van de kosten ook! :wink: ). Bij mij hielp het toen wel om niet al te sterk gekruid te eten, en bijv. ook geen sterke smaken zoals tomaat (in lasagne, kofta, dat soort gerechten).



Veel sterkte hoor, ik weet wat het is. Bij mij ging het na 13 weken over en deze zwangerschap heb ik er geen last van gehad. :thumbup:

Kimmetje23: Haha dankjewel, ik had jou berichtje gisteren nog gelezen en ik heb het daar dus ook maar op gegooit. Toch had ik het idee dat ik scheve gezichten kreeg, maarja dat kan mijn idee zijn…



Heleen: Bedoel je met licht verteerbaar eten gewoon beschuitjes/crackers e.d.? Hoe deed je dat dan met lunchen (bijvoorbeeld @ mijn werk) en je avondeten? Bedankt voor je tip over die tabletten! Daar heb ik namelijk nog nooit over gehoord :eh:. Woensdag eerste afspraak bij mijn vk, en als die zegt dat het gewoon kan ga ik ze meteen aanvragen bij mijn ha.



cootje: Mag ik vragen waarom jij besloten hebt om die tabletten niet te slikken? 2 kilo is inderdaad niet heel erg, maar als je elke dag al je eten erruit gooit, kan dit nooit goed zijn voor je ongeboren kindje lijkt me zo… Ligt natuurlijk aan de mate waarin je er last van hebt… :sick:



Kay30: ja zo herkenbaar! Ik durfde dus eigenlijk gisteren niet eens naar mijn ouders. Nou, daar bijna niets gegeten… Maar nu vanavond zou er een vriendin langskomen, maar ik moet er niet aan denken om kotsmisselijk te zijn en al het eten er meteen weer uit te gooien… :frowning: Dankjewel, ik ga iig het sterk gekruide eten laten staan. Nu maar hopen dat mijn broodje kaas eens een keer binnenblijft… :shifty:



Liefs, Bloom :inlove:

had die tabletten al eerder gehad en werd daar ook naar van duizelig etc.

verder idd niet te sterk gekruid of te vet eten en verdeeld over de dag kleine beetjes eten

zo gingen wij in de vak naar de turk eten en terwijl de jongens nog zaten te eten stond ik al bij het toillet idd zonde van het geld maar had daarna zin in ijs!!

's morgens wil vla eten nog wel eens helpen of een cracker en naar mijn werk nam ik gewoon 2 sneetjes brood mee vaak kwam dat er halfverwege wel weer uit en dat was best lastig in een gehorig gebouw (keet) als je niet wil weten dat je zwanger bent. 's avonds eet ik nog steeds bijna niets

inderdaad crackers eten en veel fruit, en bij het avond eten stukje vis, stukje kip, weinig aardappelen/rijst pasta en weer wat meer groente…



Ik was zo ziek dat ik niet kon werken, heb me de eerste weken ziek moeten melden, met die tabeltten ging het toen stukken beter, nog wel misselijk maar bijna niet meer overgeven…je kan ze direct via de huisarts vragen hoor, hoeft niet eerst met de verloskundige overlegd te worden…



ik moet smorgen ook niet te snel tandenpoetsen dan komt nu nog steeds alles weer terug, ik neem smorgens echt meer tijd om rustig te ontbijten en daarna douchen aankleden tandenpoetsen…



weet je wat het is met dat overgeven steeds, voor je kindje kan het geen kwaad, maar voor jezelf je wordt er zo moe en zwak en weinig energie van op t laatst, terwijl je al meer moe bent dan normaal, dat vond ik zo jammer…

ik had al 2 kids en dacht ik moet wel op krachten blijven voor ze…wil mijn jaarcontract volmaken etc…



succes hoor, ik hoop dat de tabeltten je goed gaan helpen

hier nog steeds heel herkenbaar heb vanmiddag nog mijn eten eruit gegooid had het net 2 min op en het kwam er weer uit.

Volgens mij heb je al veel tips hierboven, ik heb het ook en nogsteeds, eet vaak (de hele dag door) kleine beetjes, dat gaat beter, eet iets voor je naar je ouders gaat, en hou er rekening mee dat je ook nog iets eet als je terug komt. EN mocht je toch overgeven, de griep heerst, en je ouders denken vast niet dat je zwanger bent als je je eten eruit gooit, ze verwachten volgens mij vooral ochtend misselijkheid!



misschien heb je er iets aan,



MAAR VOORAL HEEL ERG GEFELICITEERD, IK DUIM VOOR JE VOOR EEN GOEDE ECHO, ZODAT JE HET VAN DE DAKEN KUNT SCHREEUWEN!

zag dat je gisteren avond bij je ouders bent gaan eten en niet vanavond! Ben wel benieuwd hoe het gegaan is!

Cootje: Jeetje… dat lijkt me heel vervelend:(, duizeligheid heb je vaak al iets meer last van tijdens zwangerschap… Maar inderdaad in een keet houd je het niet heel lang stil :lol:



Heleen: Die tabletten… oh wat kijk ik er naar uit!! Ik kon mijn huisarts niet bereiken vandaag, dus maandag maar weer een poging:( Ik ben blij dat jij zegt dat het voor je kindje geen kwaad kan, want ik doe zo mijn best deze zwangerschap en dan krijg ik hier zo verschrikkelijk last van… Het maakt me inderdaad zo ongelooflijk zwak en moe… Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoelt… Zodra ik me ga bewegen (van de bank af kom) kan ik beter maar meteen naar het toilet lopen want dan komt het kokhalzen meteen… Echt overgeven gebeurt nu niet, want ik heb alleen nog maar een beschuitje gegeten… de rest lukt me gewoon niet… Met 2 kids lijkt het me inderdaad zwaar… Daar kan je moeilijk tegen zeggen dat ze het 9 maanden maar even zelf moeten uitzoeken :wink:



Charity: Oh… wat irritant… Had niet verwacht dat zoveel mensen hier zo last van hadden. Heel vervelend meis :frowning: En vooral nu nog joh?



Britt28: Ja ben heel blij met alle tips :inlove: :dance: !! Klopt was gisteren inderdaad, heb het indd maar op een griepje gegooit en een verkeerde lunch @ werk… Dat leek me wel goed genoeg bij elkaar om alleen wat stukjes stokbrood naar binnen te werken… :sick:

Dankjewel voor de felicitatie :inlove: , ik hoop deze keer ook écht op een goede echo! Zal heel erg blij zijn als ik het mijn ouders kan vertellen. En manlief wilthet natuurlijk ook graag zijn eigen ouders vertellen…



Maar pfff op dit moment voel ik me echt :cry: … Ik was altijd degene die zei: Jaaa maar je weet waar je het voor doet hè :inlove: … Ik schaam me nu diep… heeel diep :oops: , want ik wist niet dat je zo ziek kon zijn… Als ik moet praten of mijn ogen een andere kant op draai krijg ik het al spaansbenauwd :sick: …



Achja als ik die goede echo in handen heb :inlove: … :pray: :pray: :pray: 3x is scheepsrecht zeggen ze toch :lol:

Hier ook heel herkenbaar :? Ik heb het ook echt een aantal weken gehad dat ik met daardoor diep ellendig voelde…

Ik kreeg Emesafen en hielp helemaal niets.

Daarna kreeg ik Primperan en dat hielp echt geweldig!



Dus misschien nog een tip om daar eens om te vragen??

Pfff herkenbaar, ik heb het 9 mnd gehad en ko ok niet verbergen dat zwanger was. Heel vervelend want mk waren vaak aan de orde. Niks hielp bij mij helaas :frowning: succes