Vandaag was ik met mijn dochtertje van 2, zoontje van 4 en zijn vriendje naar een recreatieplas. Daar staan ook enkele speeltoestellen.
Ik was daar eerder van de week, en zei nog tegen mijn man, dat ik de klimrek best link vond, aangzien het gras daar was weg gesleten, en alleen maar een kuil, met zeer hard aangstampt zand was overgebleven.
Om een lang verhaal kort te maken.
Vandaag… vriendje viel( liet zich vallen) kwam in de kuil, viel om, en hop…arm op 2 plaatsten gebroken. Wat een drama… Zit je daar met je goede gedrag, met 3 kleintjes. ( kan er nog om janken)
Enfin… Ik vroeg me dus af, of iemand weet of daar een meldpunt voor is. Daar komen heel veel kinderen, en ik heb al gemaild naar de beheerders dat dit niet veilig is, en hoop dat er wat aan gedaan gaat worden.
… Ik geloof alleen nooit dat dit al gaat gebeuren van 1 mailtje van een moeder.
Ik heb zitten googlen, maar kon het (nog) niet vinden.
Wie weet dit?
Moet je bij de gemeente melden, daar is geen algemeen meldpunt voor. Dat regelt iedere gemeente zelf.
Al vrees ik dat ze hieraan niet veel prioriteit zullen geven :shifty:
de gemeente of misschien de voedsel en waren autoriteit. speeltoestellen moeten aan hele strenge eisen voldoen
In onze gemeente heet het meldpunt openbaar gebied
Voedsel en waren lijkt me niet, dat klinkt alsof het enkel om eten gaat. En een speeltuin opeten… Nouja. :shifty:
Wat rot dat hij zijn arm heeft gebroken Truusje, zal flink schrikken zijn geweest zeker?
Ik snap dat je erg baalt van wat er gebeurd is, maar ik betwijfel eigenlijk in hoeverre je dit aan die kuil kunt wijten (natuurlijk weet ik niet hoe het eruit ziet, ik heb enkel een beeld in mn hoofd). Als die kuil er niet was geweest had hij misschien net zo hard gevallen. Wie weet.
Dat haalt niet weg dat het erg rot is hoor. Maar als ik van de gemeente was zou ik me er denk ik ook niet zo druk over maken als ik zo’n klacht binnenkreeg.
@Mouse! wrote:
Voedsel en waren lijkt me niet, dat klinkt alsof het enkel om eten gaat. En een speeltuin opeten… Nouja. :shifty:
.
De vwa is veel meer dan alleen controleren op voedsel, attractieparken bijvoorbeeld staan onder streng toezicht van de vwa.
Dit is de link naar bijvoorbeeld speeltoestellen http://www.vwa.nl/onderwerpen/producten-non-food/dossier/speeltoestellen
De gemeente is de plek voor zulke meldingen.
Hier in ons dorpje (speeltuin grenst aan mijn achtertuin) was voorjaar een plank aan het rotten waar mijn dochter bijna met haar been doorheen ging.
1 telefoontje naar de gemeente en dezelfde middag werd er een noodvoorziening getroffen en 3 dagen later was het toestel opgeknapt.
Dus ik zou zeker melding doen bij de gemeente, zeker nu er al ongelukken gebeurd zijn!
Als er geen vereniging achter zit ( die een verzekering heeft ) meldden bij de gemeente, aansprakelijk stellen kan ook.
Er zijns trikte regels voor. De kans is groot dat ook al was de valdemping goed zijn armpje ook gebroken/aangedaan was. Een valdemping breekt niet een hele val…
Maar ik zou het wel degelijk melden.
Ik zit zelf in het bestuur van een speeltuin en er zijn strikte regels en normen voor speelgelegenheden er moeten controles worden uitgevoerd en als er geen goede valdemping is moet dit vervangen / aangepast worden.
Je kunt ook na gaan of die controle gedaan zijn, zo niet is een aansprakelijkheid nog helderder.
Succes en sterkte en voor de knul beterschap.